Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Har hovudsakleg brukt Intercontinental via @milehigh. Kost har vore 1500-2500 pr natt i USA. Gevinsten ligg jo i upgrades som er verdt det doble og meir til om du er heldig :)
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,427
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et definisjonsspørsmål, men jeg ville nok sagt at dette er i mellom/øvre skikt. Jeg kan ta feil, men jeg tror ikke milehigh har status hos Best Western :D

    Det er snakk om større internasjonale kjedehotell ala Hilton, Merriot, IHG (Intercontinental/Holiday Inn). Tror det står i første posting hvilke hotellkjeder han har status hos.

    De gangene jeg vil spare penger booker jeg via Hotels.com.
    De gangene jeg vil ha litt ekstra opplevelse så booker jeg med milehigh.

    Disclaimer: det ER en ørliten risiko for at noe ikke skal gå som planlagt. Så jeg ville kanskje ikke gjort det med full familie på slep en helg det er fullbooket i hele byen og du ikke har en plan B.
     
    MissX, milehigh and Maggie like this.
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellprogrammene har forskjellige benefits. Men felles er at det kan være forskjeller på underkjedene (feks Hyatt Regency vs Hyatt House). Generelt vil jeg nok si at at jo dyrere hotell/underkjede jo større verdi av fordeler. Man må opp på et visst nivå for at hotellene skal ha lounge og ikke bare frokost, og for at det skal være noen suiter å snakke om. Hovedregel er at det gir best perks på 4+* og 5*. Men på de aller beste kan det igjen være unntak, hvor fordelene er noe begrenset. Prisene svinger voldsomt i hotellmarkedet etter Covid, men best ide får man ved feks et expedia søk hvor man sorterer etter pris, sjekker range rundt eget budsjett og identifiserer kjedehoteller.
     
    Leon, Insomnia4u, GlennDi and 3 others like this.
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Godt oppsummert. Ift risiko prøver jeg å si ifra der jeg mener den finnes i direkte dialog. Risikoen i eksemplet gjelder i noen tilfeller, men da ift benefits og ikke ift om man får rom. Men prøver som sagt å ta detaljer på telefon/whatsapp/PM for nye reisende.
     
    GlennDi liker dette
  5. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har forsøkt Paris i høysesongen. 2500 kr/natt på holiday inn. Fint med rom oppgradering og gratis frokost :).
     
    milehigh liker dette
  6. krioyn

    krioyn Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Hotel: Intercontinental Lisbon
    Booket rom: Classic room
    Fikk romtype: Juniorsuite
    Perks: Club, gratis frokost og minibar.


    8 netter i Lisboa og førstegangs booking via @milehigh. Meget god oppfølging på forhånd, under og etter opphold. Ingen problemer ved innsjekk, vi ankom veldig sent, ca midnatt så var litt smånervøs med det var det ingen grunn til. Flott hotell og stord og flott rom med god frokost i club lounge.
    Første dagen gikk vi på den vanlige frokosten, men der ble det litt voldsomt når vi sa rom nummer og hun som sto der utbrøt "WOW ROYAL AMBASSADOR, WELCOME!" og ropte på en annen at han måtte finne special table til oss. Følte oss litt utilpass og at det ble litt for mye oppmerksomhet. I club loungen derimot gikk alt mye roligere for seg.

    Blir ikke siste gang vi prøver dette!
     
    DanH, Liza, EndreD and 12 others like this.
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Thx to you guys & crowdsourcing. Da skal det være helt trygt å booke også for neste år. Toppstatus hos Hyatt er for lengst sikret. Og det er bare noen få netter igjen før det samme gjelder Hilton, Marriott og IHG for neste år. Og vi er ikke halvveis i året engang:D

    På 5 ukers asia-trip selv. Så sporadisk noe responstid. Prioriterer oppfølging på det som er booket, "faste kunder", større bookinger, bookinger som er klare grunnet egen research, og først og fremst i de 4 store programmene nevnt over. Ellers kan det bli litt venstrehåndsarbeid og prioriteringer. God sommer til alle!
     
  8. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Har du status med Shangri-La?
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat droppet fra diamond, så ikke noe særlig poeng.
     
  10. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen av de du har status hos som kommer ned mot 2000-2500 pr natt i New York / New Jersey?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer an på datoer. Send PM.
     
  12. hilts

    hilts Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Trygt hjemme igjen etter en rundreise på Balkan der vi booket hotell i Sarajevo via Milehigh.

    Vi endte opp med å bestille en langhelg på Courtyard Sarajevo by Marriott.
    Fikk et business rom i øverste etasje med nydelig utsikt over fjellene i sørlig retning. Håndskrevet velkomstbrev med visittkort fra manager of operations, samt noe bosnisk bakverk som jeg ikke aner navnet på.
    Veldig rask respons på chat i bonvoy-appen når vi lurte på eller savnet noe i forbindelse med oppholdet, fra både resepsjonen, men også fra hotellsjefen som ofte svarte og arrangerte raskere enn resepsjonen. Fantastisk service.
    Garantert sen utsjekk kl 16:00 gjorde at vi i praksis fikk en ekstra dag i Sarajevo uten noe mas om å komme seg avgårde fra hotellet i tide, så vi fikk både spist lunsj, trent og dusjet før avreise uten noen stressfaktor.

    Veldig ryddig og god oppfølging og kommunikasjon med milehigh hele veien. Kan varmt anbefales og vi ønsker nok å benytte oss av muligheten i fremtiden.

    Burde lagt med noen bilder, men det ble rett og slett glemt å ta bilder fra rom og hotell.
     
    Gullars, indahla, Kalsnes and 11 others like this.
  13. tensai

    tensai Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Skulle gjerne benyttet meg av dette videre på Japan turen min. Jeg lander imorgen og er booket fram til 17. juli men blir et par dager til i Tokyo etter dette.

    Aktuelt med man-ons 17-19 juli. Jeg er også interessert i en god deal i 2000-2500kr klassen hvis det er mulig. :)
    Jeg får ikke til å sende deg PM så du må ta kontakt med meg på PM hvis det er mulig å få til en deal.
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    PM sendt i går. Kontakt meg gjerne på whatsapp for raskere respons.
     
    tensai liker dette
  15. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    @milehigh Finnes det muligheter i Tokyo 12.-15. Januar? Er førstereis til Japan, men ser Shinjuku-området er anbefalt, har tidligere også sett Asakusabashi nevnt. 1 pax, budsjett < 2500 kr/natt
     
    milehigh liker dette
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nok valgt Hyatt Regency som jeg har booket for ganske mange her. Decent lounge og garantert opp til std suite om ledig. Noen få hundrelapper over budsjett. Send PM eller whatsapp.
     
    Brukernavnet and indahla like this.
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,379
    Likes mottatt:
    10,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde nettopp noen venner som bodde på Hyatt Regency Tokyo, de var veldig fornøyd. Vær obs på at lounge er under oppussing, men de har et midlertidig tilbud i 1. etasje.
     
    Brukernavnet and milehigh like this.
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips. Sa de noe om tidshorisont? Fant info om det i online reviews, men ikke noe om varighet av alternativ lounge.
     
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,379
    Likes mottatt:
    10,317
    Bonuspoeng:
    183
    1. august skrev de til meg. Regency club er frem til det i en "special venue" i 1. etasje. Serveringstilbudet er likt de de hatt i 9. etasje når lounger er åpen der.
     
    milehigh liker dette
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,108
    Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    På bookingsiden kommer flg opp "Due to the facility renewal work, Regency Club Lounge (9F) will be open at a special venue on the 1st floor from May 15 to August 1. Details will be provided upon check-in."
     
    NoLimit and haakonks like this.

Del denne siden