Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke stemme. Men snacks er ikke inkl iht terms, men av og til får man det og. Enkelte hoteller har gitt alt i minibar, inkl kortstokk, kondomer og annet snadder.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Spurte ikke om kondomer og kortstokk;)
    Kan så klart være jeg ikke skjønte hva mannen sa, men lot alko’n stå igjen...
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikke alle som bruker sånt (eh kortstokk).
     
    Roberto, mhsalv, Tore and 2 others like this.
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Høres fristende ut. Tenker å dra en langhelg med familien (2 voksne og 3 barn på 2,6,8). Har bodd på Yas Island de siste gangene og vært i vannparken etc. Har du noen bra hotel å anbefale? Trenger 2 connecting rooms evt 1 bedroom suite..
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Ettersom man ikke vet om man får suite før man kommer bør du nok bestille to rom. Husk og at en del hoteller ikke tillater barn i lounge på visse tider.
    Best deal kan være Hyatt family plan hvor det gis 50% på connecting room.
     
    John in The Tower liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatert OP med
    Edit; toppstatusmuligheter per oktober 2018 (hvor de fleste er forlenget ut 2019)
    Accor (inkl fairmont mm), IHG (Intercontinental mm), Hyatt, Hilton, Marriott (inkl tidl SPG), Melia, Shangri La, Taj Hotels, Jumeirah hotels, Choice
    Kun midlevel på Radisson men kan gi noen fordeler det og.

    Tips: Jeg får en del vage PM. Jo mer research du har gjort jo lettere å hjelpe. Feks beliggenhet og budsjett. Søk feks på expedia på dine datoer/byer, og sorter etter pris, gjerne 4* og 5*. Bla nedover og se etter kjedehoteller
     
    jgroneng, dahlmath, henrikvd and 4 others like this.
  7. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har møtt på problemer ved at rommet er booket i ditt navn men det er andre personer som dukker opp og fakstisk bor på hotellet? Må jo vise pass på mange hoteller.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Om andre bestiller, pass på at ditt navn er med på bestillingen, og så kan hovedbestiller gi beskjed om at du sjekker inn.
    Nix problem.
     
    milehigh liker dette
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Ditt navn ligger alltid inne i bestillingen også. Har gode rutiner på dette. Send PM med evt bookingønsker.

    En gang for 6 år siden opplevde jeg at en ikke fikk rommet, og måtte booke nytt rom på stedet. Det viste seg at nattevakten som var helt ny ikke visste hvor han skulle se på merknadene. Fikk en meget dyp beklagelse fra hotellet dagen etter. Feilmarginen er mindre enn ved å bruke expedia. Av og til kommer ikke bestillingen frem til hotellet.

    Det eneste praktiske problemet er at man i enkelte tilfeller ikke får alle statusfordeler. Men det er sjeldent. Samme gjelder om jeg kommer selv. Er det utsolgt får man jo ikke upgrade. Worst case så får du akkurat det du betaler for.
     
    Ombo liker dette
  10. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplevde dette idag under bestilling fra @milehigh og kommer definitivt ikke til å bruke dette tilbudet igjen. Dette var i Seoul. Etter 15 minutters diskusjon med lobbyen hvor jeg måtte servere den ene løgnen etter den neste så endte saken med at jeg måtte lage helt ny bestilling med ny pris i mitt eget navn. De nektet totalt å gjøre noe som helst før statusholder/bestiller kunne fremlegge ID under innsjekk og dette var de klokkeklar på fra første sekund. Jeg fikk ikke engang bruke bestillingen og betale fullt ut for denne. Det hjalp ingenting at jeg lå inne som gjest med fullt navn i bestilling og kommentar at jeg skulle ta innsjekk. Siden klokken var 05:00 i Norge ved innsjekk var det også vanskelig å ta kontakt med Milehigh. Det de kunen tilby var rommet med evt oppgradering når Milehigh kom til stedet. Pinlig og ubehagelig opplevelse oppsummert, men kan selvsagt ikke skylde på andre enn meg selv da jeg visste dette ikke var tillatt ved bestilling.
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snakker med alle som reiser på telefon, og forklarer rutinene og best practice, samt informerer hotellene. Det ser ut som jeg ikke har snakket med @Elo før avreise. Jeg har også løpende kommunikasjon på whatsapp, men @Elo hadde ikke dette. Dette var nytt for meg når jeg leste det her 13 timer etter innsjekk. Dette kunne jeg løst med en telefon om jeg var infomert. Jeg ser også at det ble forsøkt sjekket inn en god stund før lovlig og booket innsjekk (0500 Norge er nevnt, dvs 1200 lokalt tid, mens min avtale med @Elo var at han ba meg infomere hotellet om sen innsjekk), og hovedprinsippene generelt er diskresjon og høflighet.
    Dette hotellet har vi hatt en rekke forummedlemmer på med meget god uttelling. Hyatt er forøvrig det eneste programmet hvor jeg har muligheter til å booke hvor man har 100% garantert fordelene innenfor reglene med riktig rate code (guest of honor). Denne saken følger jeg opp med @Elo og hotellet.
    Edit: har sjekket merknadene til hotellet, så her har hotellet gjort en feil. Følger som nevnt opp. Kommuniksjon og service er inkludert!
    La dette være en reminder om Murphys law, da alt kan gå galt i gitte tilfeller. Snakk gjerne med meg på forhånd om alle forhold inkl all mulig risiko.Det er flere tilfeller hvor jeg ikke anbefaler dette, som feks for mange i gruppen, enkelte land, typiske resorter osv. Men det kan jeg svare på i de enkelte tilfelle.
     
    Last edited: 05. okt 2018
    Calling, morradi, Ombo and 4 others like this.
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Og la meg legge til en fiasko til;
    Jeg booket for en notorisk flyertalkgamer en natt på IC Sydney med poeng, gjennom min slektnings toppstatus RA konto. IHG har vært det eneste programmet som iht reglene har unntatt fordeler på poengstays.(selvom mange likevel gir det, og det var derfor han pushet) Uten min viten sjekket han inn med kone og 2 barn, og krevde statusfordeler. Samme person er bannlyst fra å booke på hotellet etter langvarig abuse av BRG programmet hos IHG som var det beste i bransjen. Han hevdet overfor meg at hotellet nektet ham rom og ville ha poengene tilbake.
    Etter mye email med hotellet fikk jeg key logs som viste at han sjekket inn (skreve under) og var på rommet, samt referanser fra hotellets sikkerhetsavdeling som viste hans bevegelser. Fakta var at han ikke var fornøyd uten upgrade og lounge på nyttårsaften, og valgte en vel kreativ løsning, hvor han ba meg kreve poengene tilbake fra hotellet og gi ham.
    Dette er altså ikke for alle.
     
    Last edited: 05. okt 2018
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Uansett hvem som har "skylda", er det kjedelig når ting glipper. Desto mer morsomt når de mange gode historier drypper inn. En som akkurat sjekket inn i AMS i kveld og fikk en king suite. Han fortjente det da flyet hans i går var kansellert. Jeg ringte og avtalte sen innsjekk med hotellet (en dag sen!). EU komp og suite er nok et plaster på såret! Første gang noen av mine gjester faktisk har kansellert fly inn, så ting skjer over alt!
     
    Ombo liker dette
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hatt noen problemer.
    Som milehigh skriver; diskresjon og høflighet er et must. Hos Hyatt blir du booket som guest of honor, så da får du alltid alle perks og aldri noe hassle. Jeg og dama fikk en syk oppgradering hos Park Hyatt New york og skikkelig personlig service i fem dager til ende.

    Hos IC blir du gjest to med anmerkning om at det er du som står for innsjekk. Jeg fikk spm om hvor bestiller var når jeg sjekka inn på IC Hong Kong, men da sa jeg han var forsinka fra Houston og ikke ante når han kom. Null pes og en service jeg aldri har fått maken til.

    Det at du ikke får rom skal ikke skje, men de kan nekte deg perks som lounge og feks fri minibar. (Om det ikke er inkl i romprisen da) Da får du uansett det du har betalt for, så lureri får det aldri blitt.
     
    milehigh and jgroneng like this.
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Note at Guest of honor bare er poengopphold, derav mitt forbehold over.
     
    Tore and jtmath like this.
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Kan tilføye en opplevelse til tråden. @milehigh booket for fruen og jeg med 2 barn på IC Doha, 5 netter. Skulle i utgangspunkt ha dobbel room upgrade, lounge og fri minibar. Innsjekk gikk fint, if fikk en suite på nærmere 80-90 m2. men da de etter 2 dage fortsatt insisterte på at statusholder måtte møte personlig med ID, tok jeg en hellere fiktiv telefon (mens jeg stod med frontdesk manager) til min egen telefonsvarer, lot som om jeg pratet med personen, og forklarte deretter at statusholder dessverre hadde måtte kansellere sin tur. Vi mistet fri minibar men beholdte både suite og lounge. Fantastisk hotell i øvrig, med helt suverent service nivå.
    Det er klart det kan være utfordringer når det bestilles i annen persons navn til en familie på 4, og klart det kan skje at det ikke går helt smertefritt. men hadde jeg reist alene eller sammen med en annen hadde jeg ikke nølt med å benytte med av booking fra @milehigh
     
    kalleballer, Ombo, NoLimit and 3 others like this.
  17. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har også brukt @milehigh sine goder når vi bodde på IC Bali i April-18 alt går smertefritt så lenge man viser diskresjon og høflighet :)
     
    Ombo and milehigh like this.
  18. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Som @milehigh nevner så hadde jeg innsjekk på Hilton Amsterdam i dag - null stress, sa bare milehigh var forsinket, mens madammen ventet litt lenger borte..

    Booket billigste rom, oppgradert til King suite (eller noe slikt), herlig utsikt, lounge, stort bad etc.. kommer til å benytte meg av tilbudet igjen så lenge vi er to stk som reiser hvertfall.
     
    Ombo, Chrisbgg and milehigh like this.
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Utenfor EU og USA anbefaler jeg helst max 2 pers. Men vi kan snakke om alt!
     
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Booket en natt Seoul, to hoteller i Bangkok (2 netter hver). Smooth og greit. Fikk insane upgrade i Seoul (Hyatt Incheon) og første hotell i Bangkok (Hyatt Erawan). Siste i Bangkok var det «bare» et nivå opp (Lebua). Innsjekk gikk veldig greit. Sa bare at han kommer på fligth zzz i kveld.

    Ny insjekk i Sydney om en uke ... :)

    Kan anbefales. I tillegg så er jo @milehigh er ålreit fyr da
     
    Ombo, EndreD, NoLimit and 1 other person like this.

Del denne siden