Går også god for @milehigh her. Booket på Hilton Singapore Orchard Road. God oppfølging fra @milehigh, både før, under og etterpå. Ingen problem, så lenge man tenker litt over hvordan man oppfører seg, og har et par hvite løgner på lur i tilfelle det skulle dukke opp noe.
Dette passer ikke (unntak guest of honor nevnt over) for de supernervøse, men går fint for vanlige nervøse med litt coaching. Og ingen skal gå rundt å føre ubehag og osv, men kan bare rett ut si at jeg måtte avlyse. Er noen som har sagt det og fortsatt beholdt fordelene. Rommet er jo vanligvis satt av uansett. Flykanselleringer skjer hele tiden i den bransjen.
"Kansellert fly, men han prøver å komme seg hit så fort det lar seg gjøre..." Da blir man i alle fall ikke kasta ut av rommet første natten...!
Apropos kansellert fly, så nevnte jeg et forummedlem over som ble en dag forsinket til AMS idag, men jammen ble LH kansellert til Rio i dag, så et annet medlem ankommer sent på kvelden til hotellet istedet for grytidlig Edit: noen (flere) filologer her? Gir det noen meningsforskjell om jeg skriver "jammen ble ikke.."
Til informasjon var det akkurat dette jeg gjorde men ble alikevel "kastet ut". Dette var også avtalen jeg hadde med @milehigh på forhånd som vi avtalte med melding på insideflyer. Jeg hadde også gitt mitt telefonnummer ut. Jeg kan også informere at jeg og mitt reisefølge aldri på noe tidspunkt viste oss sammen på hotellet, jeg var veldig høflig med personalet og heller ikke noe nervøs ved innsjekk. Jeg var sikkert uheldig med personalet jeg traff, men de var som sagt knallharde på at jeg kunne få fordeler og oppgraderingen uten problemer, men da først når statusholder kom med ID til resepsjon. De skulle være behjelpelig å kansellere bookingen min og oppgradere meg når han kom til hotellet med ID. Siden det er spurt direkte om erfaringer her i tråden føler jeg alle sider må belyses. Jeg registrerer også at andre har fått krav med at statusholder måtte måtte møte opp men har sluppet billigere unna enn hva jeg gjorde.
Kjedelig å lese om @Elo sin opplevelse. Selv fikk jeg hjelp til å booke 6 netter på Hyatt Regency i Tokyo i september. Ble oppgradert og fikk tilgang til lounge, treningsrom og svømmebasseng. Begge de to siste koster penger uten status. Lounge var bra og ga oss gratis frokost og Coctail Hour 18-20 hver kveld med gratis drikke. De spurte om når @milehigh skulle komme ved innsjekk med deretter ingen kommentarer. Alt i alt strålende fornøyd med oppholdet! Planlegger en tur til Hong Kong høsten 2019 og skal absolutt sjekke mulighet for å booke hotell via han igjen.
Knall med oppgraderinger og andre fordeler. Men personlig må jeg desverre takke nei nå. Stresset og risiko for konfrontasjoner gjør at det ikke er verdt det for meg.
Jeg ser frem til å prøve innsjekk gjort gjennom @milehigh hos et Hilton i Fort Lauderdale siste uken i November. PS: Er ikke redd for konfrontasjoner.
Har bodd på 10 hotell bestilt av @milehigh de siste 10 mnd, og det har med ett unntak gått helt fint. Intensiteten i avhøret ved innsjekk varierer, men så lenge man kommer seg gjennom det steget, har det aldri vært noe spørsmål. Det lille unntaket var på Marriott i Berlin, hvor jeg fikk beskjed om at vi ville få nytt kort med lounge-tilgang etc når kontoholder ankom. Vi fikk altså det vi faktisk betalte for, verken mer eller mindre. Dette ble uansett litt styr, og isolert sett ville vi jo ha valgt en annen løsning dersom vi visste dette på forhånd, men fordelene ved de 9 andre oppholdene (med presidentsuite på IC Singapore som høydepunkt) oppveier selvfølgelig dette med god margin. Etter dobbeltseieren til Ingebrigtsens senere på kvelden var alt uansett glemt. Service og oppfølging fra @milehigh er alltid upåklagelig.
Jeg har også fått god hjelp av @milehigh til å bestille hotell, og har også gode erfaringer å dele. Det eneste å bemerke var at resepsjonisten spurte én gang ekstra om jeg faktisk ville ha dobbeltrom når jeg sjekket inn
Det merkeligste var at de fortsatt postet som en kvalifiserende natt på min konto (ikke at jeg trenger det da jeg er langt over rekvalgrensen), tross de byttet ut navn og til og med Hyattnumemr på @Elo sin kvittering. VI hadde 3 andre innsjekk samme døgn som alle fikk meget bra upgrades (king suite Rio, King suite AMS, 75 kvm opera view Park Hyatt SYD.
Våknet til fantastisk utsikt i Sydney etter å ha fått en veldig ålreit oppgradering takket være @milehigh sin status hos Hyatt. Dette er andre gang jeg bestilte rom gjennom milehigh, og begge gangene har jeg fått det som er mulig å få av ekstra goder. I forkant av oppholdet fikk jeg god informasjon om hva jeg kunne forvente og tips til smidig innsjekk. Samme dag som jeg sjekker inn har vi kontakt via Whatsapp, og jeg bekrefter at innsjekkingen har gått veldig greit og at vi hadde fått oppgradering fra 40 til 75 kvm. Riktignok uten utsikt, men ingen grunn til å klage. Hotellets nettside viste imidlertid at rom med utsikt var tilgjengelig, så @milehigh sender meg melding og ber meg vente litt med utpakkingen. Og joda, et par minutter etter kommer beskjeden fra resepsjonen om at vi kan få bytte til et tilsvarende rom med utsikt. Fantastisk med en personlig "concierge" som følger opp når hotellet holder litt igjen. Jeg vil tro at problemene noen har opplevd ville vært unngått om man tok kontakt med milehigh umiddelbart. Ikke bare fikk vi oppgradering til Deluxe-rom med utsikt mot operabygningen, vi fikk også frokosten inkludert. Bare denne har en verdi på over 300 kr per person. Bildene taler vel ellers for seg.
2 overnattinger i Sydney. IC Sydney(3 netter) og Holiday Inn(1 natt). IC Sydney; super duper utsikt, lounge (fikk ikke brukt mer en gang pga vi måtte ut å spise), håndskrevet kort fra sjefen, daglige telefoner om det var noe vi trengte, frokost. Holiday Inn, toppetasje og good size room. Fikk telefon om det var noe vi trengte, om wifi fungerte, osv ...
Til andre som vurderer å booke gjennom meg så illustrerer denne rapporten et par ting. 1. Med topp status så får man ofte ekstra og personlig service, hvilket ikke nødvendigvis er et pluss om jeg som kontohaver ikke er der. Man ønsker å være så diskret som mulig. Men hotellene gjør dette primært fordi de er i service bransjen, og toppstatusmedlemmer er viktige av flere grunner, enten pga egen total spend eller fordi man er influential, samt at hotellene ofte blir vurdert av kjedene internt basert på surveys fra toppstatusmedlemmer. Når de ringer, sender brev osv så er det bare å jatte med og være høflig. Eller sett på no disturb og vær i din egen (champagne-) boble. 2. Upgrades er ikke alltid til de forjettede suitene. I snitt har jeg vel 80 netter på suiter og 20 på oppgraderte rom i året. For det første må det jo være ledige suiter, og vi snakker i all hovedsak om standardsuiter, og de skal være ledig for hele oppholdet. Noen kjeder har ikke garantert uppgrade til suite heller om ledig (de fleste store har det). Med IHG gjelder 2 kategori upgrade på IC, hvilket ved bstilling av de billigste typene ikke gir suite, men ved å bestille opp none level kan man få premium suites i motsetning til andre kjeder. Men videre med IHG, har man ikke samme krav ved underkjedene som Holiday Inn og Crowne plaza etc. Der er det hummer og kanari, men har også der fått fine suiter, og flere ganger lounge. Men altså noe mer ullent. Ofte tror man kanskje man ikke har fått upgrade, men high floor med view og noe større rom kan ofte koste det dobbelte av det bittelille standardrommet i kjelleren som vi bestilte!
Fikk hjelp av milehigh for booking av 1 natt på Grand Hyatt i Hong Kong (kun 1 natt pga. endringer av flybilletter). Ingen suite var ledig den datoen, men fikk Harbour Side room så det var ingenting å klage på der Innsjekking var problemfritt, det var bare å nevnte at milehigh kom litt senere. Vi hadde kontakt på whatsapp både før og etter innsjekking. Lounge og frokost var inkludert, men hadde dessverre ikke tid til å prøve ut dette. Anbefales, kommer til å booke igjen neste gang jeg reiser noen sted!
har også fått meget god hjelp av @milehigh til booking i usa. super servide og anbefaler han for det det er verdt..