Mexico

Tråd i 'Reisemål' startet av aboerr, 05. febr 2017.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry - var ganske store oppslag i nyhetene om dette i går :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Har gått meg hus forbi, jeg må bli flinkere å følge med!
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Jeg kunne absolutt linket til artikkelen i går. Gikk litt unna :D
     
    RoadKing liker dette
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det å evt reise til Mexico City og Cancún? Vurderer å være et par dager i Mexico City før vi flyr innenriks til Cancún…
     
  5. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gjorde dette i månadsskifte november/desember, det fungerte heilt fint.
    Vi booka innanriksbiletten nokre få dagar før avreise, so prisane gjekk ein del opp. Eg hadde i det lengste eit håp om å få bytta til LH F (via USA om nødvendig). Vi enda opp med å booke VivaAerobus, det fungerte greit nok utanom at beinplassen kunne vore hakket betre - typisk lavprisselskap (betal ekstra for å sitte i lag osv). AeroMexico flyg Dreamliner mellom byane på enkelte avgangar, dessverre passa ikkje tidene for oss.
     
    mrt liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Høres bra ut. Hvordan er reglene for å fly innenlands? Leser at det ikke er noen test-krav for innreise, men vi må nok ha tester klar for selve flyreisen, men mellom Mexico City og Cancún, er det noe krav der?
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje krav om noko test for å reise til Mexico (i alle fall då).
    Du må fylle ut eigenerklæringsskjema på nett seinast 12 timar før flyreise. Gjeld både for flyet til Mexico, for innanriks og for heimreise so dette må du gjere tre gongar.

    Vår første test var ved ankomst OSL. Vi hadde med eigne hurtigtestar, men vart aldri til at vi brukte desse. Var gratis test på resort i Cancun din vi kunne ta før heimreise, om vi ville eller om det var krav om det dit vi skulle.
     
    mrt liker dette
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Oi, ingen krav til test på flyet til engang?! Høres veldig bra ut. Godt å høre at jeg iallfall slipper test i Mexico City. Tusen takk.
     
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikkje noko krav om det.
    Vi hadde LH bort og TK tilbake. Er vel krav om vaksinepass på loungane i Tyskland, trur ikkje vi viste det på IST.
     
    mrt liker dette
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico er ett fint sted å flykte til nå som Norske myndigheter stenger dere inne, og hvis du vil flytte hit så koster det 15000 kroner for å få fylt ut residencia card og etter 4 år så blir du overført til residencia permanente med fornyelse og med ett år der til der så kan du søke Mexikansk statsborgerskap. Så i løpet av 5 år så kan du bli Mexicaner. Greit i vite hvis pandemien blir permanent :cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    o_O
     
    veeegard and Henrik like this.
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Noen anbefalinger for sted å bo for familie (med barn)? Både i Mexico City og Cancún
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Helt fint. J fløy Volaris premium( for å få med koffert) ikke noe problem. Velg fly ut fra pris og ønsket reisetid. Begge destinasjonene er flotte. Ligger reisebrev fra meg på begge destinasjoner :)
     
    tobeornot999 and mrt like this.
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Får prøve å lete opp de når barna har pakket opp gavene og de skal se julefilm…
     
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på Mexico City weekend i januar. Noen som kan tipse om et bra hotell i byen? Tenker rimelig bra. Four Seasons blir litt dyrt- men opp mot 3k per døgn er ok
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Zona hotelera om dere vil bruke litt penger og absolutt vil til Cancun. ellers vil jeg anbefale en av de mindre byene nedover kysten, evenutelt en av øyene. Cancun og Playa del Carmen er fest og kanariøyene. Som kan være veldig gøy, men kanskje ikke med barn?

    Mexico city, mye hotell for pengene. tenk distrikter. Bor sør for Zona Rosa, altså mot Roma La condensa. altså den delen av byen som ligger øst for chapultepec parken.
     
    mrt liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser at volaris og aerobus ikke kommer opp i endel OTAS. men de er søkbare, sjekk også air mexico. de har i blant bedre priser en lavprisselskapene
     
    mrt liker dette
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, tar en titt…

    Er det pga tilgjengelighet eller sikkerhet? Vurderte å leie Airbnb i Centro/Historic Center, er det dumt?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg opplevde sikkerheten både i Historic senter og områdene jeg nevnte som helt grei. Områdene jeg nevner er mer middelklasse områder, mens historic senter er mer sliten fattig osv. Jeg tror at mat tilbud og det å bevege seg til fots på kveldene er bedre i de områdene av byen jeg nevner. Og at tilbudene er mer relevante der. På den annen side, Uber osv fungere fint, så det går greit an å bevege seg rundt i byen med bil mer en til fots.
     
    mrt liker dette
  20. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden