Det er ikke forskjell på booking med og uten rewards netter lenger. Nå er det bare med eller uten Trumf Visa. Man får 0,5% på Vida-kortet, og 15,5% på ViaTrumf. Og stempler til å samle rewardsnatt. Funker fjell hos meg.
Jeg sørget for å betale alle kortene mine før jeg søkte, men det hadde nok null betydning. Det var kun eksisterende kreditter som ble hentet fra gjeldsregisteret, ikke hvorvidt de var brukt. Dette er vel også i henhold til kravene fra Finanstilsynet. Har aldri opplevd at en kortutsteder ber om tilgang til Altinn, men så er det også lenge siden jeg bestilte et nytt kort. Alt i alt en enkel prosess! Ser ut som at jeg kan bruke det digitale kortet i appen allerede nå. Har noen forsøkt?
Brukte det samme dag som jeg fikk det godkjent, fungerte sånn passe. Ble avvist på Hotels.com mange ganger, vet ikke hva som var årsaken. To dager senere fungerte det fint.
Gjort en booking på hotels med trumfVisa nå og forhåndsvises med 5,4% bonus, vil dette endres til 15,5% etterhvert?
Angående 16% Trumf hos Hotels - sjekk appen før dere bestiller! En del "hemmelige priser" er ikke lenger tilgjengelige på PC, kun i appen... "Mitt" hotell er 15% billigere i appen enn på PC og da kan jeg like gjerne ta rabatten up-front og betale med et annet kort. Det har vært enkelte "mobilpriser" tidligere, vet jeg, men jeg mener at alle andre medlemspriser har vært tilgjengelige på PC. Uansett, sjekk nøye om det lønner seg å booke via ViaTrumf. Og før noen spør. du får ikke kombinert APP-booking med ViaTrumf. EDIT: Det skal fungere å kombinere APP-booking med ViaTrum!
Alltid lurt å sjekke hva ting koster med og uten Trumf, på hotels.com vs hotellets egen nettside, etc. Og så ta en avgjørelse på hva som gir deg best uttelling for pengene/poengene.
Sparte 5000 kr på å betale en resort i Zanzibar på hotellets hjemmeside kontra hotels.com, så poengene kan for bli dyre om man ikke følger med
Godt oppsummert! For ordens skyld: dette gjelder altså Hotels.com egen APP som gir egne medlemspriser som er lavere enn prisene på nett. I noen tilfeller er medlemsprisene like på nett/app, i andre er medlemsprisen lavere i app enn på nett. Og i noen tilfeller er altså medlemsprisen kun tilgjengelig i appen. Dette er uten hensyn til ViaTrumf. Du bør sjekke prisen i Hotels.com-appen før du konkluderer. Med medlemspris og gratisnetter kan det bli billigere enn på hotellets egen nettside.
Er dette noe nytt? Jeg booker så godt som alltid på mobil, og da hopper den automatisk inn i appen når jeg trykker på knappen på ViaTrumf (både Expedia, Hotels.com og booking.com). Har aldri hatt noen problemer med at det har blitt registrert og utbetalt som forventet. Lenge siden jeg har noen opphold nå, men de bookingene for de kommende månedene ligger alle inne som "Under behandling". Senest for et par uker siden booket jeg et hotell som var ca 15-20% billigere i appen enn på nettsiden på Hotels.com, og det ligger inne i listen det også.
Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har forsøkt... Det har ikke falt meg inn at ViaTrumf klarer å spore en transaksjon utenfor nettleseren, men din erfaring tyder jo på at det fungerer!
Noen som har prøvd prismatch på Hotels? Erfaring? Vil nødig komme i en situasjon hvor de bestrider kravet.
Du må legge inn ditt hotels.com bestillingsnummer på prismatchsiden. Og så ta et skjermbilde + link til nettstedet du får bedre pris. Og så sende inn. De svarer på om du får prismatch ila ett døgn. Er selv gullmedlem, men får veldig ofte til svar at de ikke prismatcher p.g.a noen ørsmå forskjeller i booking. Har ved flere anledninger da avbestilt hos hotels, og tatt dealen jeg har funnet andre steder.
Har samme erfaring som @haifinn. De gjør seg veldig vanskelige, og protesterer som et standard svar. Er gull der jeg også, men får ingen fordeler å snakke om av den grunnen. De sier noe om ekstra VIP fordeler, men om man søker blant hotellene er det kun noen veldig få som tilbyr dette - og da gjerne som en sjokolade på rommet eller en billig vin om man er heldig. Evt gratis parkering, som også går igjen - og som jeg sjelden trenger uansett. Så med hotels.com må man være litt kynisk tilbake: booke fleksible opphold for å sikre seg rommet - og så lett avbestille om det dukker opp bedre deals på samme overnatting.