SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Så de 10.000 Gjelder Payr, ikke Master Premium? Men da :D
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    4 dagers periode, gjelder SAS MC spesielt, DNB MC har høyere grense for eksempel.
     
    olekvi liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    I den grad det ikke er nevnt;

    Når du tar i bruk ditt premiumkort vil ditt gamle sas world mastercard automatisk bli inaktivt og en evt utestående saldo vil flyttes over til ditt premium kort.
    Ditt nye årsgebyr vil automatisk bli avregnet mot det allerede innbetalte.
     
    Xflipper liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så da kan man overfører 4000kr hver 4 dag. Er det noe maks beløp per måned og hvor i vilkårene står dette.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    https://saseurobonusmastercard.no/kundeservice/

    Under "Kan jeg ta ut kontanter". I praksis tror jeg det blir hver 5. dag. Ingen maks per måned, men i praksis 800kr eller 1000kr per dag.
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget er jo at vipps og payr ikke er kontantuttak, da får man ikke poeng, men regnes som kjøp.
    Da kunne man tatt utpengene å satt de inn i banken og droppet appen.
    Får man ikke poeng så ser jeg ikke poengene :p
     
    Last edited: 20. juli 2017
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Får man opp de 2000 grunnpoengene i poengloggen? Da det har vært en del bevegelser på konto den siste måneden er jeg rett og slett usikker på om jeg har fått de...

    Edit: Etter å ha ha lagt inn samtlige flighter i et excelark ser jeg at jeg er +2000 grunnpoeng. Mottar man poeng med månedlig intervall ift. datoen man skaffet kortet?
     
    Last edited: 20. juli 2017
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Men man får poeng, det er poenget :)

    Men beløpsgrensen er spesiell for denne typen tjenester.
     
  9. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte SEB om hvorfor de har denne beløpsgrensen og fikk dette svaret:
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Litt rart man får poeng når de regner det som kontantuttak."Bruk av Vips registreres som kontantuttak men uten kontantuttaksgebyr."
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Så ved en tilfeldighet dette på sidene til seg. Må jo sies og være en grei Forbedring av fly premium?
     

    Attached Files:

    Petter B-C, epletyv, milehigh and 4 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Muligheten for å booke ulike hjemreise med fly premium eksisterer allerede. Har booket reise ut til Miami og hjem fra Chicago.

    Fikk også muligheten til å booke pluss og C på de mange datoene det ikke var reiser i C begge veier.
    Men vil tro at prisingen/ rabatten kanskje blir bedre fra høsten? Hvis hver reise bookes som enkeltreise betyr det kanskje at rabatten tilpasses den enkelte billetten?
     
    Fredrik81 and Xflipper like this.
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Booket første bonusreise med Fly Premium, hvor jeg har høyeste nivå, Go pris for Plus for 3 voksne og 2 barn :) Liker at det er ubegrenset og kan benyttes fritt sålenge det er plass.
    Dog fremdeles knotete å finne ut av på de nye hjemmesidene, UX folkene til SAS kan umulig ha gjennomført skikkelig brukertesting...
     
    RoadKing and Fredrik81 like this.
  14. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan finner man kid nr, dersom man vil gjøre en ekstra faktura-innbetaling?
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    +1

    Kanskje bruke samme som faktura nr 1?
     
  16. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å bruke samme KID, har gjort det noen ganger i sommer.
    Og pengene havner på riktig sted.
     
    Xflipper liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har fått en faktura allerede, så er det samme KID. Hvis du ikke har fått faktura ennå, kan du sende en melding inne i appen, så får du kontonr og KID tilsendt.
     
  18. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her som har satt seg inn i reiseforsikringen på premium kortet vs. Amex plat? CT bør vel bookes med Amex for at reiseforsikringen i det hele tatt skal gjelde? Hva med andre reiser betalt med poeng? 50% av transportkostnadene må vel være betalt med kortet, holder det da å betale skatter og avgifter?

    Bestiller man reise med cash frister MCP i hvert fall med 50 EBP pr. 100 lapp ut august! Eller er Amex plat sin reiseforsikring så mye bedre?
    MCP skriver selv at de har en av markedets beste kortrelaterte reise- og ulykkesforsikringer.
     
  19. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Når du booker reise med en CT, må du i alle fall betale med AmEx-kortet du har opptjent CTen med. Det samme kortet må også være gyldig fram til du har gjennomført reisen din.

    Når det gjelder reiseforsikring gjennom Mastercard Premium, er min ydmyke påstand at denne framstår som svakere enn f.eks. sammenlignet med AmEx Platinum. Særlig én dekning jeg er opptatt av, forsinket bagasje, er dekket opp til kun 2000,- per person med Mastercard Premium, kontra 6000,- med AmEx Platinum.

    Ellers ligger forsikringsbevisene for de to produktene linket til nedenfor, og du finner tabeller med dekninger i begge PDFene.

    Mastercard Premium:
    https://www.codanforsikring.no/Site...is_SAS_Eurobonus_World_MasterCard_Premium.pdf

    AmEx Platinum:
    https://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx2016/Vilkaar og betingelser/Forsikringsbevis reiseforsikring nivå 5.pdf
     
    Last edited: 25. juli 2017
    Scrooge, Bolle, Logiflyer and 4 others like this.
  20. West

    West Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    - Fly Premium (Premium gir deg tilgang til Fly Premium hvor du kan bestille bonusreiser i SAS Plus eller SAS Business men bare betale for SAS Go)

    Om jeg tolker dette riktig kan jeg betale pris for SAS Go (f. eks 30 000 poeng til Roma) og bli plassert i Biz eller Plus. Da har jeg to spørsmål:

    1. Kan tilbudet kombineres med CT? SLik at jeg betaler 30 000 poeng for to personer i Plus eller Business.
    2. Hva avgjør om man havner i Plus eller Business gitt at man tar en flight som har business class?
     

Del denne siden