SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Til opplysning, så ser det ut som at refusjoner bare medfører at halvparten av de opptjente poengene trekkes tilbake. Mulig dette korrigeres for senere..

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Sitt stille i båten!!

milehigh, DanH, Petter B-C and 2 others like this.
  3. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Ærlig som jeg er, hadde jeg selvfølgelig tenkt å sende de en epost og spørre om de ikke skal trekke tilbake alle poengene, but if you say so.. :oops:

DanH liker dette
  4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hva menes? Refusjon av? :oops:

5. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke meningen å være streng, men jeg føler ikke at vi behøver å fortelle dem om feil som går i vår favør. De går ikke akkurat av veien for å løse problemer som går i deres favør :p

6. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Håper mange er uenig med deg. Skal vi utnytte deres feil blir spillets regler at de kan tillate seg å lure oss. Ikke sikker det vil lønne seg for oss i lengden.

RoadKing liker dette
  7. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner hva du mener, men jeg har ikke tenkt å sende dem en mail om det.

8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper heller ingen bevisst utnytter dette. Men det betyr ikke at man må varsle de med en mail forde :cool:

9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Haha :D:p

10. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Har gått igjennom litt om hva jeg egentlig tjener på Mastercard Premium :cool:

Etter å ha funnet ut at jeg kan betale regninger appen https://www.payr.no/ så har jeg kunne betale regninger med kortet. Derfor har jeg en plan om å forhåndsbetale endel regninger i August, dette har hatt en stor påvirkning på hva jeg faktisk kan hente av poeng på dette kortet :D

Jeg skal forhåndsbetale endel ting med kortet på https://www.payr.no/ rundt 20 August :)

1. Aqarama trening og Badeland 6000 kroner 12 mnd.
    2. Strøm for 12.000 kroner, skal ha noe å gå på en stund.
    3. Internet 3600 kroner for ett år.
    4. Fellesutgifter 15000 kroner for ett år.

Tipper jeg vil dra inn ca 10.800 poeng på dette, noe som ville vært umulig før denne appen ble tilgjengelig, i tillegg til de 12.000 Poengene jeg drar inn på sommerens forbruk.

Hvis jeg sier jeg "svir" av 72.000 kroner i sommer, eller jeg svir ikke av noe som helst, jeg bare forflytter forbruket ;) .... så får jeg inn 21570 Poeng på kortet alene i sommer, noe som tilsvarer 1553 trumf poeng. Hvis jeg svir av det samme med Shell mastercard, så ender jeg opp med 720 trumf poeng. Differansen er 883 kroner, og verdien av 10.000 poeng er 720 kroner, dermed ender jeg opp med (720 + 883 = 1603 kroner) Derfor ender jeg opp med 103 kroner i rein fortjeneste før høsten har begynt :)

Hvis jeg da regner at jeg bruker 10.000 kr mnd de neste 9 mnd, så ender jeg opp med 1,121 poeng ekstrapoeng pr 100 lapp, så blir det 1009 poeng som er 72 trumfkroner.

Så med 103 kroner + ca 72 kroner = 175 kroner fortjeneste i reine kroner og øre, før jeg har begynt å utnytte fordelene av Premium nivå 4 :D

TigerTravel and Fredrik81 like this.
  11. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Forutsetter selvfølgelig at alt blir betalt fullt ut ved forfall på kredittkortet i september. Hvis rentene begynner å løpe tenker jeg regnestykket ser ganske annerledes ut :rolleyes:

Snabelfaen liker dette
  12. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, noen driter seg der, heldigvis for meg, uheldigvis for dem da, men jeg har endel spenn liggende klare, også vil jeg nok ha en rar følelse av at jeg ikke får regninger på en stund, eller de viser at de skylder meg ett beløp :)

13. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,552
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også gebyr på 1% på alt som overstiger 10.000,- i løpet av en 30 dages periode. Men ja, fortsatt en god deal for EB poeng og billigere enn å kjøpe de av sas.

Logiflyer and Snabelfaen like this.
  14. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det visste jeg ikke :confused: ... Ok, da får jeg holde litt øye med det og ikke bruke over 10.000 mnd på kortet, etter det så lønner det seg ikke? Ok, får få amex plat de siste dagene nå i juli også får jeg bruke som normalt i August.

Å fikse CT får jeg hjelp av mi mor og far med en vennegjeng av dem skal reise med venner til Afrika i november, da jeg booker en turen og betaler med kortet også føres pengene tilbake til meg og woops så har jeg CT :) Peace of kake :cool:

TigerTravel and Fredrik81 like this.
  15. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,552
    Bonuspoeng:
    113
    betaler du regninger for totalt 100.000 i juli + august, hvor av de 90.000 er med 1% gebyr, sitter du igjen med 30.000 EB poeng for 900,- kroner. I mine øyne fortsatt en god deal.
    men husk det er max 50.000,- over en 30 dagers periode, så skal det utnyttes skal de første 50.000,- betales snart betales

milehigh and Snabelfaen like this.
  16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du får 10 000kr uten gebyr per måned så blir det vel 1% av 80 000kr= 800kr. Vil også si at dette er billige poeng. Tror ikke jeg har så mye regninger da :(

Schlandy liker dette
  17. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å forhåndbetale mesteparten av regningene for ett år fremover i ett jafs, men.... Det var typisk ei hake i form av 1% gebyr da. Det spiser jo opp gevinsten ved å gjøre dette :(

18. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,552
    Bonuspoeng:
    113
    i stand corrected :)

Fredrik81 liker dette
  19. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har det ikke kommet fram i en annen tråd at det maksimalt kan brukes 4000 kr i løpet av en sjudagersperiode på tjenester som Vipps og Payr?

SAJblue liker dette
  20. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183

Interessant. Du har rett, men på forsiden står flg villedende markedsføring.

upload_2017-7-20_10-12-24.png

Del denne siden