SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Velkomstbonusen står som basis-poeng hos meg også. Men selve statusbaren har kun bevegd seg med 1000 poeng.
    Mye rart i historyen den siste tida.

2. joaenzo

joaenzo Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hver måned du bruker kortet får du 1 000 poeng som kan øke ditt EuroBonus-nivå hos SAS.

3. Melwood

Melwood Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Morsom tråd og dette kortet passet bra når sommerferie var på gang. Beklager ignoransen, men jeg har nå hoppet fra 60.000 til 80.000 på denne fly premium saldoen. Går jeg videre på skalaen med utenom europa osv hvis jeg får denne over 100.000 relativt raskt eller er historien låst ?

4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Nivået ditt vert kalkulert ein gong per månad, tydelegvis i samband med utbetaling av poeng. Om du opptenar 80.000 poeng, pluss tilsvarande poeng som du opptente i juli i fjor, so vil du nå neste nivå ved neste kalkulering.

Melwood liker dette
  5. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Opplever selv problemer med å få reduksjon på poengsats av plus-billetter på longhaul ved bruk av mc kampanje. Hvilket eksakt problem var det du opplevde, og hva gjorde du/andre for å løse det?

6. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det er vel ikke meg du spør, men jeg har det samme problemet. Jeg får reduksjon på noen strekninger f.eks OSL-NCE, men ikke OSL-TXL. Er nivå 2 med tilgang på pluss i Europa. Noen som opplever det samme?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,717
    Bonuspoeng:
    293
    Det var såpass alvorlig at jeg hverken fikk frem kampanjen på sas.no eller i MC-appen. Ingen referanse til premium-nivå noe sted. For meg høres det ut som dere er på feil premium-nivå.

8. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Fått inn poeng nå, 4 overføringer, en står som 10k, og 10k grunnpoeng, men grunnpoeng tellern har bare gått opp 1k

fått inn 76k poeng, burde fått inn over 100ish, så får følge med litt fremover, ekstremt rar måte å overføre poeng på iaf. men kult lell :)

Den mener jeg bare har tjent 180k poeng siste 12mnd, som strengtatt er feil, litt annoying når jeg er 20k unna biz flightene. jeg er over med god margin. u

Juli 4, 2017 MasterCard Reward NorwayPoints EarnedExtra Points 11 xxx poeng 0 poeng
    Juli 4, 2017 MasterCard Reward NorwayPoints EarnedExtra Points 22 xxx poeng 0 poeng
    Juli 4, 2017 MasterCard Reward NorwayPoints EarnedExtra Points 33 xxx poeng 0 poeng
    Juli 4, 2017 MasterCard Reward NorwayPoints EarnedBasic Points 10 000 poeng 10 000 poeng

9. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er på nivå 3 i appen og ting ser greit ut. Og kampanjen kommer opp. Men tilgjengelige plus billetter forsvinner eller poengsatsen forblir den samme mår jeg aktiverer kampanjen.

10. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Kan ikke være på feil nivå i og med at OSL-NCE virker og OSL-NCE ikke viser poengreduksjon. Begge skal gå på nivå 2.

11. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Opplever også at poengsatsen blir den samme, men ikke på alle destinasjoner. Hos meg virker det fint på OSL-NCE, men ikke på OSL-TXL. Prøv disse og gi en tilbakemelding. I så fall har du samme feil som meg.

12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nå fått inn poengene i account activity, men saldo har ikke økt..
    IMG_2626.PNG

Merkelig..

13. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    IMG_0030.jpg

Account Activity har oppdatert seg hos meg også, men baren er fortsatt lik.. Jeg har heller ikke fått likt med poeng, skulle vel hatt 4991 x2.

Sendte en mail til SEB i går om manglende poeng, da fikk jeg vite at de var litt forsinket denne måneden. Fikk også vite at fra 1. September, så skulle daglige overføringer begynne.

14. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    @Chrisbgg Hva er Norgesgruppen Basic point? Det virket interessant :)

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Var bare en bug i systemene etter innføring av dette kortet, som gjorde at man fikk 1000 Basic Points for hver overføring fra Trumf.

Var et par her inne som smalt på stortrommen, og fikk EBD, men jeg bare prøvde meg på et par overføringer, som ikke innvirket på status, men de trakk alt tilbake...

C

16. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    @Chrisbgg takk for svar, det var for godt til å være sant med Basic points uten å fly :)

17. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Som du sikkert vet får man jo det med MC Premium. Så det er jo mulig. Hvem vet om flere (AMEX f.eks) vil følge etter...

18. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg får fremdeles ikke opp kampanjen på sas eller nivå i MC-appen. Ser kun forbruk og poeng som er generet med Premium kortet.

De poengen som er tjent de siste 12 mnd (for å fastsette nivå), må de være tjent med Premium kortet eller annet SAS mastercard?

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,717
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det gjelder all opptjening bortsett fra poeng som er kjøpt.

JHoNNeY liker dette
  20. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takker :) Har de på tråden nå. Håper det løser seg.

EDIT: Det var en teknisk feil som de måtte melde til ITA (systemansvarlig) og det skulle være løst til i morgen. Krysser fingrene!

Upsaker liker dette

Del denne siden