Strekning: ALF - OSL (SK4409) Bud: 420 NOK Status: EBD/EBG Antall pax: 2 + 1 infant Gikk budet gjennom: Ja, ca 46,5 timer før.
Strekning ORD-CPH Fra: Plus Til: Business Bud 23.400 poeng Minstebud 23.000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei, ca 36 timer før. Ps. En kollega med EBD la inn bud på 50.000 ebp fra plus til Biz. Han fikk også nei. Mens en tredje kollega fikk nei ved minstebud fra Go til Plus, så tydeligvis ganske full flight.
Strekning AUH - ICN Selskap: Etihad Fra: Biz Til: First Apartment Bud 7800,- NOK Minstebud 7700,- NOK Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, cirka 60 timer før avgang. Skal nyte hver dråpe i den dusjen Spørs om det ikke blir et lite reisebrev her.
Strekning: CPH - SFO Selskap: sas Fra: Go Til: Business Bud: 36 055 poeng Minstebud: 36 000 poeng Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: NEI, 36t før avgang Fra: Go Til: Plus Bud: 12 515 poeng Minstebud: 11 500 poeng Gikk budet gjennom : NEI, 36t før avgang (her hadde jeg litt mindre håp, da plus var full da jeg booket. Men, det kunne jo hendt at noen kjøpte seg opp til biz. Men, neida)
Har en flygning som består av 2xSK og 1xLH. Har bydd på oppgradering på SK, men hvordan kan man by på LH? Skulle gjerne hatt de ekstra grunnpoengene...
Hm, får ikke lov å gjøre det via LH sine sider. «Error. Unfortunately, we cannot offer you the cash upgrade option for this journey»
Kan du by på oppgradering? Mon tro om ikke bekreftet oppgradering er det som gjelder: https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgrader-star-alliance/
Du kan bare oppgradere en carrier's egne billetter. Du har kjøpt billetten hos SAS? Da får du ikke oppgradere hos Lufthansa, og SAS kan ikke la deg by på en oppgradering annet enn på deres metall. Det samme gjelder selvsagt vise versa om du hadde kjøpt billetten hos Lufthansa.
Dette er vel ikke auksjonsoppgradering, men at du kjøper oppgradering for poeng, hvis mulig. Det er noe helt annet, og det er vel bred enighet om at det koster mer enn det smaker.
Tja.. synes kanskje ikke 35000 poeng fra økonomi til biz til USA var så gæærnt. Så vidt jeg skjønner så er det ikke engang award-seter, men ferdig snakka oppgradering.
Strekning: ARN-LAX Fra: Plus Til: Biz Bud 3295,- (minstebud ca 3250,-) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5 timer før avgang Expertflyer sa 9+ i alle kabiner like før oppgraderingen og C3 etterpå.
Noen som har peiling på når det strategisk er lurest å legge inn bud? Skal overaske ei som blir 40, og vi reiser om 14 dager.
Ingen strategi i det... Om prisene går opp eller ned kan du bare justere budet ditt. Spiller ingen rolle når du legger det inn. Høyeste bud vinner....
Merk at prisrekkeviddet som man får se låses i det man legger inn et bud. Jeg gikk selv på en smell da jeg skulle bytte betalingskort på et bud ved å kansellere dette og legge det inn på nytt. Sjekket først at minstebudet var samme som før, men etter kansellering av bud var dette økt fra ca 3000,- til 6000,-.
Ja, om du kansellerer og skal legge inn nytt ja, men har du inne et bud kan du endre dette opp eller ned