Jepp, man får endret opp og ned innenfor det opprinnelige rekkeviddet, men såvidt jeg har sett får man ikke sjekket hvordan budet ligger an sammenlignet med hva som er gjeldende minstebud for nye bud.
CPH -FRA Fra: Go Til: Plus Bud: 475kr Minstebud: 470kr Status: EBG Gikk budet gjennom : Ja, 46 timer før.
CPH -IAD Fra: Plus Til: Business Bud: 26900 Minstebud: 25000 Status: EBG Gikk budet gjennom : Ja, 48 timer før. 15 seter 4 dager før. 48 timer før så er det 7 seter ledig
Nokk ett nederlag SFO - CPH Fra: Go Til: Business Bud: 39 040 poeng Minstebud: 38 500 poeng Til: Pluss Bud: 16 125 poeng Minstebud: 15 500 poeng Status: EBD Gikk budet gjennom : NEI, 36t før avgang
LAX-ARN Frå: Plus Til: Biz Bud: 25.020 poeng Minstebud: 25.000 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom : Ja, 48 timar før.
Verste ruta å få oppgradert hos SAS dette. Litt høyere sjangser i lavsesong januar og februar, men ellers en rute man bør sikte på å booke den klassen man vil ha. Sjefen skal bortover om et par uker og tenkte booke Go og oppgradere, anbefalte han å booke Plus: nå er både business og Plus utsolgt.
Tydeligvis.... Men når policy på jobb er monkey class, så må jeg vel bare lide i (relativ) stillhet....
Oppgradering ved auksjon til Biz er jo som kjent ikke mulig om man har en infant på bookingen.. Men er det da mulig å oppgradere med poeng fra SAS Plus til SAS Business i gate eller ved innsjekk, ved ledig kapasitet?
Har jeg forstått det riktig at jeg må by for alle personene som er i samme booking? Gjelder dette også dersom man ønsker å oppgradere i innsjekkskranken ?
Mener det var noe snakk om at en ikke ville få poeng til oppgradert klasse om en oppgraderte med poeng på plusgrade. Ble konklusjonen at en fortsatt for poeng for ny oppgradert klasse (z for business)?
Det er fortsatt poeng ja. SAS i Danmark la ut oppdaterte regler i vår, men trakk disse og sa det var feil.
Jeg skal til PRG snart. Minstebudet for oppgradering fra OSL til PRG er på 5000 EB-poeng eller 465 kr. Synes dere det er for mye eller greit nok? Hvilken av løsningene er mest "lønnsom", hvis dere skjønner?
Etter min mening er det avhengig av hva som er mest verdt for deg. Trenger du de 5000 poengene til noe annet, f.eks. oppsparing til en tur i første klasse en gang i fremtiden, eller er det viktigere for deg at oppgraderingen blir "billigst" mulig? Jeg velger nesten alltid å betale med "cash", men har man (mye) poeng man likevel ikke trenger så er jo det en fin måte å få svidd av noen på.
Jeg sliter litt med å få ordlyden fra nyhetssaken på fremsiden inn i hodet. Har jeg forstått det rett at dersom man oppgraderer fra Go til Plus med cash, så får man ikke lengre poeng for Plusklasse?
Nei, bare dersom man oppgraderer med poeng. Ingen endring varslet for så vidt gjelder oppgradering med cash.