Er det alltid slik at budet blir behandlet et par dager før? Hvis jeg legger inn maks bud, kan dette bli behandlet tidligere?
Nei. Kun hvis du velger bekreftet oppgradering men da vil prisen selvfølgelig være høyere enn ved bud. Edit: Ref SAS sine sider: Hvis umiddelbare oppgraderinger er tilgjengelige på flygningen din, har du også muligheten til å bruke «Kjøp nå»-knappen. Dette vil si at du kan kjøpe en oppgradering til en fast pris i stedet for å legge inn et bud. Du vil få bestillingsbekreftelsen og bli belastet umiddelbart. Edit 2: Link; https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgraderinger/
Jeg har bestilt meg billett i SAS Plus hjem fra Shanghai PVG til BGO via CPH. Jeg vurderer å legge inn bud på oppgradering fra SAS Plus til Business på PVG-CPH, men jeg lurer litt på erfaringer fra dere som har oppgradert tidligere. Billetten er kjøpt på helt vanlig måte, fullt ut betalt kontant, så det er ikke en bonusreise eller noe slikt. Hvor mye må jeg by for at de ikke avviser budet, både cash og poeng? Hva erfaringer har dere gjort dere? Er vel best å oppgradere med penger for å få med seg grunnpoengene fra business?
Som du ser når du leser postene bakover i denne tråden. Så blir i blant høye bud avvist, og i blant blir lave bud godtatt. Selv er jeg "sikker" på at dette i større grad handler om 1. hvor mange statuskunder som ligger foran deg i køen ( hvis du selv ikke er statuskunde) 2. Hvor mange seter som faktisk er ledige. Når det nærmer seg avreise kan du sjekke, eller spørre om å få sjekket her inn, antall ledige seter på din flyvning i + og biz. Det vil kunne si noe om sjansen. Ellers er regelen at jo viktigere det er å bli oppgradert jo høyere bud legger du. Ps : selv har jeg rimelig konsekvent lagt inn lave bud, og både blitt godtatt og avvist. Uten at jeg har oversikt over hvorfor..
Flyr med ungene på ungdomsbilletter senere denne uken. Får lagt inn bud på oppgradering i Plus, men ikke Biz. Er det en begrensning på ungdomsbillettene? Edit: Rookiemistake; hadde lagt Plusbud først. All good!
Strekning: CPH-AMS Fra: GO Til: Plus Bud 700kr Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca 46timer før.
Strekning: OSL-ARN Fra: GO Til: Plus Bud: 5020 poeng Minstebud: 5000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 46 timer før. Strekning: ARN-OSL Fra: GO Til: Plus Bud: 5020 poeng Minstebud: 5000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 46 timer før.
Strekning: AMS-CPH Fra: GO Til: Plus Bud: 700kr Minstebud: 650-ish Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 46 timer før.
Strekning: Ewr- osl Fra: GO Til: Plus Bud: 18000 Minstebud: 15000 Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 48 timer før.
Strekning: CPH-SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 28700 poeng Minstebud: 23000 poeng Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 47 timer før.
Strekning: OSL-PRG Fra: GO Til: PLUS Bud: 5000 poeng Minstebud: 5000 poengx2 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 47 timer før.
Strekning: OSL-KRS Fra: Go Til: Plus Bud: 380,- Minstebud: 370,- Status: EBB Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca 46t før
Jeg har holdt mest oversikten på poeng, men kan noen meget kort oppsummere hva minsteratene er for upgrade bud med cash? (Da mtp de kommende "forbedringene" som er på vei). For poeng er det ofte: Norden(eller Europa?): Go - Plus 5k+ IC: Go - Plus 15k+, Go - Biz 40k+, Plus - Biz 25k+. Fått med meg at det for cash ofte er 400 kr+ go-plus i Norden. Er det samme i Europa? Spesielt interessert i hvor mye det er IC, though.
Man kan ha ulik verdsetting av poeng ift hvordan man velger å bruke de. Personlig hadde jeg i dette tilfellet gått for cash...
Strekning: CPH-SFO Fra: Go Til: Biz Bud: 4365,- Minstebud: 3715,- Status: EBB Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Njet, 36 timer før.
Med fare for å stille et dumt spørsmål (Er nybegynner.) Har bestilt en poengreise med C dit, og plus i retur. Fantes ikke C i retur. Vurderer å oppgradere med penger fra plus til C på returen, men da regner jeg med man får EB-opptjening på denne turen? I så fall kan man jo fleske til litt med penge-budet? Det står også på siden at det skal finnes en "Kjøp (oppgradering nå" knapp, men den finner jeg heller ikke? Takk for svar.
Du får ikkje poeng opptjening på bonusreiser, sjølv om du har bid for upgrade. C seter kan dukke opp mot reisedato
Oppgraderer du en eurobonusbestilling tjener du ikke poeng på oppgraderingen. Kjøp nå oppgradering er kun tilgjengelig på et fåtall flighter. Blant annet Tokyo