Strekning: ARN-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 375 NOK Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei, ca 36 timer før. Ser fullt ut gitt!
Strekning: ARN-LAX Fra: Plus Til: Biz Bud: 23 530 EB Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, ca 36 timer før. Det var kun 2 ledige seter ca. 50 t før.
rent rettslig vil jeg anta (uten at jeg har satt meg direkte dypt inn i det) at det er vilkårene på tidspunktet av budet som er gjeldende. Det er tross alt avtalen som er inngått mellom partene. Nå har de sikkert en klausul i bruksvilkårene at de kan gjøre endringer som de vil, men de må da fremdeles varsle alle med bud inne i meget god tid osv. Vil jo tro og mene at det er lettere for bolaget å sette en dato hvor de nye vilkår for oppgradering gjelder, altså at endringen trer i kraft en fastsatt dato for fremtidige bud som legges inn. Men dette er også ønsketekning fra u.t. i og med at endringen kommer og jeg skal ut å fly snart, men ikke så snart at jeg antagelig vil rekke det før endringen. Baksiden er jo at flere og flere bud med poeng kan avvises i omgjøringsfasen for å unngå problemstillingen. krysser fingra for business as usual ut året
Det blir nok gammel-deal for de som har lagt inn bud før endringen.... det står jo klart i "kontrakten" der da du får poeng for ny klasse. (men de skal selvsagt velge å "devaluere" de gamle budene så ingen vinner frem).
Strekning: CPH-HKG Fra: Plus Til: Biz Bud: 25000 EB (minstebud) Status: EBD x 2 Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, 47 timer før
Det er kanskje åpenbart, men tur/retur behandles individuelt i forhold til bud på oppgradering? Kan jeg vente til etter utreise for å se on det dukker opp evt. ekstra seter i business, før jeg evt. legger inn bud på oppgradering 3-4 dager før retur?
Strekning: CPH-HKG Fra: Plus Til: Biz Bud: 29300 EB (minstebud 23000) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5 timer før
Strekning: CPH-HKG Dato: 1. nov Fra: Plus Til: Biz Bud: 24260 EB Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5 timer før
Vil du har større mulighet for oppgradering hvis du har booket billetten via sas.no enn f.eks. ticket.no?
Strekning: OSL - EWR Dato: 26.des - 1.jan Status: eneste på forumet med EBS Har 100k poeng til rådighet, hvor mye bør jeg by for å gå fra Go til plus på vei til og go til biz på vei tilbake? Tenker ca 25k til og rundt 50-65k poeng tilbake i biz? dette kommer opp som "still modest" i kalkulatoren Og hva er sjansene for å få oppgradert på denne populære reisetiden?
Vurderer å by på oppgradering fra SAS Go til SAS Plus på min flight hjem fra LHR neste uke. Hva er typisk minstebudet her og noen som har erfaring om et slikt bud blir akseptert?
Som regel minimum 5000 poeng. Kommer an på statusen din også, samt hvordan det er med belegg på flygningen.
Strekning: SFO-CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 24 000 EB p.p. Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, ca 36 timer før. (3 ledige i ca 48 t før)
Strekning: CPH - SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 2675 Sek pr passasjer Status: EBD/EBS Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, ca 46t før (9+ ledige ca 48 t før)