Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. Mads93

    Mads93 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    La inn ett bud på LAX-ARN fra Go til Biz på 755 Euro, ble merket som godt innpå Very Good, men var tydeligvis ikke good nok. Noen som har opplevd lignende, eller en god forklaring? Er EBG.
     
    Last edited: 31. mai 2016
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Utsolgt i Business, kanskje? Veldig høyt bud, spør du meg, så ser ingen logisk forklaring utover det.
     
  3. Mads93

    Mads93 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er fortsatt mulig å booke flighten i business, så tror ikke det er grunnen. Vet det er høyt bud, derfor jeg ikke skjønner så mye av det.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,812
    Likes mottatt:
    1,720
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har på følelsen av at de noen flighter dropper å oppgradere noen i det hele tatt, med vilje, for at folk fortsatt skal bestille C...
     
    Shyneno liker dette
  5. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,897
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    SK908 på søndag (29. mai) gjekk igjennom frå Go til Plus, 120 EUR.
    Fortsett der Optiontown slapp med 100% uttelling.
     
    RemiWM liker dette
  6. Dicte

    Dicte Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg fått bekreftet at man bare kan oppgradere andres billett hvis man selv er med på reisen.
    Litt skuffende for oss, men i fremtiden kan vi da kjøpe billett med poeng og oppgradere med penger antar jeg.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Altså samme PNR?
     
  8. Dicte

    Dicte Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg vet ikke hvordan det blir å oppgradere ved gate, om man kan oppgradere på annet PNR eller ei, det var ikke aktuelt for oss så jeg spurte ikke. Men på forhånd kan man ikke.
     
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger ikke samme PNR for å oppgradere andres billett ved gate i hvert fall.. Gjorde det for en venn på CPH-SFO i vinter.
     
  10. Dicte

    Dicte Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Men det var kanskje før det nye systemet ble innført? For man kunne oppgradere andres billetter både ved gate og på forhånd med det gamle systemet.
     
  11. Mads93

    Mads93 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sikkert det som skjedde med meg da, siden kredittkortet jeg hadde lagt inn stod i ett annet navn enn mitt.

    Fikk nå iallefall oppgradert meg på sjekk-inn skranka for rundt halvparten av det jeg hadde bydd
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    SK963 for førstkommende fredag fra ARN til HKG gikk i dag gjennom for 150 Euro for Go til Plus. Så får vi se om returen går gjennom fra Go til Biz.

    Til info: Har fremdeles ikke mottatt noen mail vedr upgrade fra plusgrade. Så det tilfeldigvis i SAS appen at Go var endret til Plus. Dette er nå over 12 timer siden... Merkelig at de ikke får fyrt avgårde denne e-posten raskere.
     
    Last edited: 02. juni 2016
    RemiWM and Shyneno like this.
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    SK964 fra HKG til ARN oppgradert fra Go til Biz for 400€
     
    RemiWM, Petter B-C and Misterix like this.
  14. Ronnyk

    Ronnyk Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har hatt problemer med å by ? Jeg får not elegible for en fligth. Har hatt en lang runde med SAS. Kundeservice -> eurobonus -> kundeservice -> salgsstøtte -> kundeservice -> eurobonus ELLER salgsstøtte (avhengig av om jeg ønsker å by med penger eller poeng). Og alle peker på "vår IT leverandør" og påstår at saken er meldt inn der, men ingen har noe saksnummer og ingen klarer å se at det allerede skal være flere saker på det. Har holdt på i snart 3 uker nå og er ikke veldig imponert over evnen til å håndtere kunder.
    Dette er sk901 den 23/6 så ikke ligger den langt fram i tid.
     
  15. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    241
    Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, SAS - Like!
    SK 940 ARN - LAX var helt fult i C -> Ingen plusgrade eller courtesy upgrade.
    SAS Plus var også helt fullbooket (ifølge ExpertFlyer), men ved online check in var plassen ved siden av meg tom, og den var fremdeles tom når jeg ankommet flyplassen. Softblock i Plus på IC?
    På LAX var det en meget hyggelig agent som sa at han hadde 1 plass tilgjengelig i BIZ og at den er forbeholdt diamant med SAS+ billett. Han skulle ha 289 US$ (meget grei pris) eller de vanlige 25.000 poeng. Brukte poeng.
    Happy customer.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Spenstig!
    Slikt kan vi like :)
     
    Bernd liker dette
  17. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde faktisk en lignende opplevelse selv her nylig. Jeg stod i kø ved Servicedesken på Arlanda der supervisor for flighten sitter og oppgraderer folk. Paret foran meg i køen ønsket og oppgradere (go-> business) på samme flighten (ARN-ORD) som meg. De fikk beskjed om at det var mye mulig, men de ble bedt om og vente ved skranken. Supervisor måtte nemlig forsikre seg om at det ikke var flere av Diamantene på flyet som ville oppgradere. Dessverre for dem så stod jeg rett bak i køen :rolleyes:

    Håper at dette er SAS som har innført noen nye retningslinjer :)
     
  18. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde nytt system med oppgradering på SK4473 fra KKN til OSL. La inn absolutt laveste bud, og 47 timer før avgang tikket det inn mail om oppgradering.

    Jeg betalte i utgangspunktet nesten 6000 kroner for en Go-billett TRD-KKN t/r så det skulle egentlig bare mangel at de ikke oppdraderte meg på en leg. Egentlig skulle de oppgradert meg hele jæv... veien til den prisen.

    På denne turen brukte jeg SAS fordi jeg skulle ha med 3 kolli på tur hjem. Som EBG er dette gratis, og med to kolli som esker med nyfanget, frossen kongekrabbe (nesten 20 kg krabbeklør) ble risikoen med å kjøpe NAX for stor. Bedre å få med krabbe for 10 000 kroner hjem enn å spare 1000 kroner på billett.

    Og; reise fra KKN på sommer er som å reise i et gravkammer. Snittalder på pax er ca. 100 år. Og alle er amerikanerer med aner i Norge som har hatt sitt livs tur på Hurtigruta. Og når du lander på OSL blir det bussgate (da flyet er en 700 eller 800 som skal videre på utland), og da kan du bare glemme å sitte på bussen.... Det står alltid ei blåhåra ugle på 100+ som prøver å få tak i et håndtak å holde i. Bare å reise seg og tilby sitteplassen.

    Et rent I-landsproblem, men endog et problem :)
     
  19. oso

    oso Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mener jeg har lest innpå her at minstegrense for bud fra plus->biz med poeng ligger på 25.000 til/fra USA. Jeg gikk inn for å endre budet mitt og ser at jeg nå kan sette det helt ned til 20.000 poeng på strekningen Chicago-Køben. Har dette endret seg i de siste? Jeg er nokså sikker på at minimum var 25.000 poeng når jeg la inn budet første gang
     
  20. Ronnyk

    Ronnyk Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet ikke jeg. Har samme problem med SK901 den 23/6. Til meg påsto de at det var en feil hos deres leverandør. Skulle rettes samme dag. Fortsatt blir jeg sendt rundt som en varm potet i SAS systemet. Eneste forskjell er at jeg selv må ringe rundt. Er en ikke mitt bord sketsj der kundeservice, eurobonus og salgsstøtte alle serverer alle bord uten dette. Er bare en fligth av 4 som på mystisk vis er slik.
     

Del denne siden