Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,897
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    SK907, OSL-EWR på fredag gjekk igjennom.
    115 EUR frå Go til Plus.

    Hadde eigentleg bestemt meg for å kaste billetten i søpla og gløyme dei pengane der, men no når oppgraderinga gjekk igjennom får eg vel nesten ta turen likevel.
    Får bruke dei neste månadane på å bygge oppatt karmaen min.
     
    Ole and Travellingalf like this.
  2. medkorki

    medkorki Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    SK963 ARN-HKG i morgen, la inn bud på 125 EUR Go til Plus og det gikk igjennom.
    Jeg er uten status for nå ;) Fikk epost nesten 48 timers foran flyet.
     
    Ole liker dette
  3. eirikli

    eirikli EBD

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg spurte tidligere i uka SAS om søknad via plusgrade ville ødelegge/minske mulighet for CU og fikk dette svaret: "Courtesy upgrade är en helt egen produkt och påverkas inte av bud mot vanliga uppgraderingar".
    Ble ikke så veldig klok av det svaret. Hadde håpet på et svar i retning av at de sjekket om man burde få CU og dermed avslo plusgrade uansett størrelse på bud og gav CU isteden. Man kan tolke svaret som at mulighet for CU er like høy uansett om man har søkt via plusgrade eller ikke, men det er ikke tydelig. Mitt utgangspunkt er reise i Plus. Dersom man reiser i Go vil jeg tro man kan få oppgradering til Plus på plusgrade og videre til business på CU.
     
    Ole liker dette
  4. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Det skjer stadig at man kan få oppgradert slik som du beskriver, dog er det nok mer unntakene enn regelen som bekrefter dette.
    Optiontown var iallfall ikke synkronisert med CU, da man uten problemer kunne få avslag på Optiontown mens CU kunne gå gjennom for tilsvarende forespørsel i OT (feks fra GO til Plus).
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er erfaringene etter innføringen av SAS egne oppgraderinger mtp. bytte av avgang i appen? Fungerer det enda? Man blir kanskje booket i en lavere klasse enn hva som var vanlig med optiontown, så det er vanskeligere å finne ledige billetter? Noen som har erfaringer?
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekket om det var mulig å bytte når jeg fløy OSL-TOS og TOS-OSL pinsehelgen, men fikk ikke opp muligheten for det så tror det er borte dessverre. OT plasserte deg gjerne i beste klasse, mens det nye systemet putter deg i Plus Saver (i hvert fall poengmessig)
     
    Jørgen liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal på en ego-tur til L.A. i juni og har booket billige billetter i Plus. Tenkte nå å prøve PlusGrade oppgradering til Business begge veier (ARN - LAX og LAX - ARN) og er litt i tvil hvor lavt/høyt jeg skal prøve å legge meg. Jeg la først inn bud på 425 Euro hver vei, men synes egentlig det er for mye og etter at jeg leste at vi med status får x antall prosent "bonus" på budene våre så har jeg nå forandret dette til 250 Euro hver vei. Laveste mulighet er 225 Euro en vei.

    Foreløpig ser det ut til å være god plass i Business, men ganske fullt i Plus på ARN - LAX. På returen er det noe fullere i Business, men god plass i Plus.

    Hva tror dere? Er budene mine for lave?
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Som EBD virker det ganske så bra vil jeg si :) Og med full PLUS er det vel fair sjanse for at du får oppgradering :)
     
    Travellingalf liker dette
  9. quangtt

    quangtt Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    380Euro - Fikk 7500 poeng per vei (gull)
     
  10. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor / hvordan endrer du budene som er lagt inn?
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Samme stedet som der du la inn bud på sas.no
    Du logger inn med etternavn og referansenummer (samme som du brukte når du la inn bud første gang) og du vil da få opp ett nytt vindu der du kan forandre budet/budene dine helt frem til 48 timer før avgang.
     
    Wolfie liker dette
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,401
    Likes mottatt:
    3,718
    Bonuspoeng:
    113
    På min nylig avluttede HKG tur fikk jeg avslag på oppgraderingssøknaden Go->Plus HKG-ARN.
    upload_2016-5-26_14-1-24.png

    Plus var ikke mer enn ca.60% full, så jeg stusser over at denne ikke gikk gjennom. Ikke fikk jeg CU heller. Litt skuffa over SAS her og skjønner ikke helt strategien deres o_O
     
  13. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Slenger inn en erfaring fra ARN-HKG-ARN jeg også.

    Oppgradert til Business på vei ut. Nesten tom kabin ved innsjekk, kun to ledige seter etter at gate var ferdig med å oppgradere folk.

    Skjermbilde 2016-05-26 kl. 16.10.31.png

    50 % fyllingsgrad i Plus på veien hjem. Stappfullt i Go og Business. Avslag på søknad om oppgradering.

    Skjermbilde 2016-05-26 kl. 16.10.18.png
    Men det ble riktignok rettet opp igjen med denne kun minutter etter avslaget. Takk SAS! Dere kunne fått pengene mine, men ja...

    Skjermbilde 2016-05-26 kl. 16.10.56.png
     
    Baldrick, RemiWM, Jørgen and 2 others like this.
  14. mayala

    mayala EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Oppgradering gikk igjennom OSL-EWR for 240 eur per hode (Plus->Biz), men ble denied på vei hjem selvom budet mitt var 270 eur per hode der.. Var også ganske tom Biz-kabin så forstår ikke helt SAS sin strategi i og med at både jeg og reisepartner er EBD og SAS der kunne tjent 540 ekstra euro.
     
  15. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg vil jo kanskje anbefala at me oppretter eit Google Docs-dokument med oversikt over forskjellige strekningar, klassar og bud. Og kva for nokre bud som har gått gjennom og ikkje. Eller?
     
    Travellingalf liker dette
  16. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    713
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vært dialogmøte i Danmark nylig. http://www.flyertalk.com/forum/26686017-post47.html

    Et interessant poeng som kom der (jeg aner ikke om det er nevnt andre steder) er at budene fra Diamant/Pandion skal boostes x %.

     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel nevnt flere ganger, bl.a. i denne tråden, men jeg leste det samme på insideflyer.dk og det var fint å få det bekreftet fra offisielt hold.
     
  18. oso

    oso Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg leser innpå her at folk får svar på oppgraderingen ca et døgn før avreise. Men gjelder det for returen også, eller kommer svaret på den først et døgn før du skal fly tilbake? Og er det i såfall mulig å endre budet for returen etter reisen har startet? En ting til: Hvor kan jeg sjekke hvor mange seter SAS har ledig i business på spesifikke flyvninger?
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk seat alerts appen for å se ledige seter, men gratis versjonen har kun noen søk per dag, så søk med omhu.
     
    oso liker dette
  20. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    241
    Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    JUHUUU!
    Ble oppgradert ARN-LAX SK939 02.06.; SAS+ -> BIZ; 2515 nok; det var 14 ledige seter.
    Ny kvalifiseringsperiode starter med en boost! :D
     
    RemiWM, Baldrick, Edin and 6 others like this.

Del denne siden