SK907, OSL-EWR på fredag gjekk igjennom. 115 EUR frå Go til Plus. Hadde eigentleg bestemt meg for å kaste billetten i søpla og gløyme dei pengane der, men no når oppgraderinga gjekk igjennom får eg vel nesten ta turen likevel. Får bruke dei neste månadane på å bygge oppatt karmaen min.
SK963 ARN-HKG i morgen, la inn bud på 125 EUR Go til Plus og det gikk igjennom. Jeg er uten status for nå Fikk epost nesten 48 timers foran flyet.
Jeg spurte tidligere i uka SAS om søknad via plusgrade ville ødelegge/minske mulighet for CU og fikk dette svaret: "Courtesy upgrade är en helt egen produkt och påverkas inte av bud mot vanliga uppgraderingar". Ble ikke så veldig klok av det svaret. Hadde håpet på et svar i retning av at de sjekket om man burde få CU og dermed avslo plusgrade uansett størrelse på bud og gav CU isteden. Man kan tolke svaret som at mulighet for CU er like høy uansett om man har søkt via plusgrade eller ikke, men det er ikke tydelig. Mitt utgangspunkt er reise i Plus. Dersom man reiser i Go vil jeg tro man kan få oppgradering til Plus på plusgrade og videre til business på CU.
Det skjer stadig at man kan få oppgradert slik som du beskriver, dog er det nok mer unntakene enn regelen som bekrefter dette. Optiontown var iallfall ikke synkronisert med CU, da man uten problemer kunne få avslag på Optiontown mens CU kunne gå gjennom for tilsvarende forespørsel i OT (feks fra GO til Plus).
Hvordan er erfaringene etter innføringen av SAS egne oppgraderinger mtp. bytte av avgang i appen? Fungerer det enda? Man blir kanskje booket i en lavere klasse enn hva som var vanlig med optiontown, så det er vanskeligere å finne ledige billetter? Noen som har erfaringer?
Jeg sjekket om det var mulig å bytte når jeg fløy OSL-TOS og TOS-OSL pinsehelgen, men fikk ikke opp muligheten for det så tror det er borte dessverre. OT plasserte deg gjerne i beste klasse, mens det nye systemet putter deg i Plus Saver (i hvert fall poengmessig)
Jeg skal på en ego-tur til L.A. i juni og har booket billige billetter i Plus. Tenkte nå å prøve PlusGrade oppgradering til Business begge veier (ARN - LAX og LAX - ARN) og er litt i tvil hvor lavt/høyt jeg skal prøve å legge meg. Jeg la først inn bud på 425 Euro hver vei, men synes egentlig det er for mye og etter at jeg leste at vi med status får x antall prosent "bonus" på budene våre så har jeg nå forandret dette til 250 Euro hver vei. Laveste mulighet er 225 Euro en vei. Foreløpig ser det ut til å være god plass i Business, men ganske fullt i Plus på ARN - LAX. På returen er det noe fullere i Business, men god plass i Plus. Hva tror dere? Er budene mine for lave?
Som EBD virker det ganske så bra vil jeg si Og med full PLUS er det vel fair sjanse for at du får oppgradering
Samme stedet som der du la inn bud på sas.no Du logger inn med etternavn og referansenummer (samme som du brukte når du la inn bud første gang) og du vil da få opp ett nytt vindu der du kan forandre budet/budene dine helt frem til 48 timer før avgang.
På min nylig avluttede HKG tur fikk jeg avslag på oppgraderingssøknaden Go->Plus HKG-ARN. Plus var ikke mer enn ca.60% full, så jeg stusser over at denne ikke gikk gjennom. Ikke fikk jeg CU heller. Litt skuffa over SAS her og skjønner ikke helt strategien deres
Slenger inn en erfaring fra ARN-HKG-ARN jeg også. Oppgradert til Business på vei ut. Nesten tom kabin ved innsjekk, kun to ledige seter etter at gate var ferdig med å oppgradere folk. 50 % fyllingsgrad i Plus på veien hjem. Stappfullt i Go og Business. Avslag på søknad om oppgradering. Men det ble riktignok rettet opp igjen med denne kun minutter etter avslaget. Takk SAS! Dere kunne fått pengene mine, men ja...
Oppgradering gikk igjennom OSL-EWR for 240 eur per hode (Plus->Biz), men ble denied på vei hjem selvom budet mitt var 270 eur per hode der.. Var også ganske tom Biz-kabin så forstår ikke helt SAS sin strategi i og med at både jeg og reisepartner er EBD og SAS der kunne tjent 540 ekstra euro.
Eg vil jo kanskje anbefala at me oppretter eit Google Docs-dokument med oversikt over forskjellige strekningar, klassar og bud. Og kva for nokre bud som har gått gjennom og ikkje. Eller?
Det har vært dialogmøte i Danmark nylig. http://www.flyertalk.com/forum/26686017-post47.html Et interessant poeng som kom der (jeg aner ikke om det er nevnt andre steder) er at budene fra Diamant/Pandion skal boostes x %.
Det er vel nevnt flere ganger, bl.a. i denne tråden, men jeg leste det samme på insideflyer.dk og det var fint å få det bekreftet fra offisielt hold.
Jeg leser innpå her at folk får svar på oppgraderingen ca et døgn før avreise. Men gjelder det for returen også, eller kommer svaret på den først et døgn før du skal fly tilbake? Og er det i såfall mulig å endre budet for returen etter reisen har startet? En ting til: Hvor kan jeg sjekke hvor mange seter SAS har ledig i business på spesifikke flyvninger?
Bruk seat alerts appen for å se ledige seter, men gratis versjonen har kun noen søk per dag, så søk med omhu.
JUHUUU! Ble oppgradert ARN-LAX SK939 02.06.; SAS+ -> BIZ; 2515 nok; det var 14 ledige seter. Ny kvalifiseringsperiode starter med en boost!