Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, da får jeg vel leite videre.
     
  2. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Da tikket det inn en hyggelig mail fra SAS på hjemturen på søndag med SK908 EWR-OSL. La inn bud på rett over minstebud / poor allerede på flighten over hit på onsdag. Da blir det gode muligheter for å få sovet litt på vei hjem også. 2 av 2 oppgraderinger rundt minstebud så langt.

    [​IMG]
     
    Last edited: 14. mai 2016
    Baldrick and Petter B-C like this.
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk både OSL-TOS nå i går og TOS-OSL imorra.. Tror jeg la inn 45 euro begge veier. Laveste mulighet med euro. Får prøve i NOK neste gang. ;)
     
    Baldrick and RemiWM like this.
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Da tikket det inn en mail fra SAS om at tigermor og jeg er oppgradert til Plus fra PVG til CPH på tirsdag. 120 EUR pr. pax. Tror 110 EUR var minstepris.

    NB. Fikk bare 6000 poeng på forrige oppgradering fra CPH til PVG.

    Xxx.
     
    RemiWM, RoadKing and Snorreth like this.
  5. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Og undertegnede fikk innvilget oppgradering mellom CPH-PVG, SK997 i morgen. Fra Plus til Business for 210 EUR.
    Tror minstepris var 200.

    Veldig greit når det er nattflyvning.

    @no-backpacker :
    Så, sete 21H blir ikke ferdig oppvarmet! :D
     
    Last edited: 15. mai 2016
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, vittig, men altså... 21 H er det noen andre som har... grrr... :) Satte tigermor på D og meg på F og satser på at det ikke kommer noen mellom oss... :)

    Xxx.
     
  7. NorPlay

    NorPlay Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Klokka 12 i dag tikket det inn en oppgradering fra Plus til Business på OSL - EWR. Bydde 3.100,- kr (ca 1.000, - over minstebud). Syns likevel det er en god deal siden jeg kjøpte Plus-bilettene på kampanje til 7.000,- t/r BGO - EWR.
     
    RemiWM and Travellingalf like this.
  8. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmål angående plusgrade. Jeg oppgraderte strekningen ARN-HGK til SAS+, bilettet sier bookingklasse Y. Skal ikke dette gi meg 9000poeng ? Har bare fått 6000poeng for denne strekningen? Sjekket også en tabell inne på bonusjakt.no som sier at bookingklasse Y vil på denne strekningen gi 9000poeng

    Inne på SAS.no så ser jeg at SAS+ saver vil gi 6000poeng, mens SAS+ gir 9000poeng, men jeg er usikker på hvilken av disse to bookingklasse Y tilsvarer.

    Noen som kan oppklare dette for meg ?
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Y skal gi 9.000 poeng. Men har du fått Plus Saver eller bookingklasse B, P, E, M, H, A så skal det stemme at du har fått 6.000 poeng.

    Har du sjekket klasse mot boardingkortene dine?
     

    Attached Files:

  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Gis bare poeng til laveste upgradeklasse, SAS Plus Saver, Business Saver. Boardingkortet teller ikke helt siden det mange ganger bare grov-inndeler i M/Y/C. Du må se på hvilken bookingklasse det står på den nye e-ticket billetten din som normalt utstedes ved upgrade. Regner med det står A om du har SAS Plus.
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    På bording kortet ditt står det 2 klasser... F.eks CC - Som da er en ren C billett.
    Det er alltid den siste og lavest rangerte klassen man får poeng for(Om den da ikke står den samme bokstaven)
     
  12. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

    Takker for svar. Står Y(A) på boardingkortet, så da stemmer det nok med 6000poeng.
     
    Anton80 liker dette
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant ut at jeg måtte teste ut plussgrade på en tur til Køben på fredag. La inn med bruk av poeng, minste bud var 5000, la inn 5060 og i dag tikket det inn beskjed fra SAS om at budet ble godtatt selvom plussgrade sa at det var et dårlig tilbud...
    Er ikke akkkurat den lengste og beste turen og teste ut dette på, men var for nysgjerrig til ikke å teste og man har jo litt poeng å bruke så dermed synes jeg dette var en helt ok deal og morsomt å få testet ut :)

    Kan jo tenkes at det ikke er så mange andre som gidder å legge inn på en såpass kort strekning, men synes nå likevel det var fin å få tilslag når systemet mente at budet jeg la inn var dårlig ;)
     
    RoadKing, Kristian and Petter B-C like this.
  14. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la inn oppgradering pr.flight med bruk av 15000 poeng fra Go til Plus: ARN-LAX og LAX-ARN
    Booket i klasse O
    Fikk poeng for klasse A
    Not bad :)
     
    RoadKing liker dette
  15. Nyggen81

    Nyggen81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Testet plusgrade på min tur hjem fra LAX - OSL, la inn bud på 25200 poeng fra plus til business. Ble oppgradert, fikk en nydelig middag og sovnet resten av turen.
    Var verdt hvert poeng det å komme uthvilt hjem igjen :)

    I tillegg fikk eg poeng for business så den totale prisen på oppgradering ble vel rundt 21k :D
     
    Fredrik81 liker dette
  16. mayala

    mayala EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg ser i SAS-appen at oppgradering fra Plus til Biz gikk igjennom, men har enda ikke fått mail og får derfor ikke valgt sete enda.. Når har dere andre fått e-post? Pleier det å være nærmere 36 timer før enn 48?
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,536
    Likes mottatt:
    36,999
    Bonuspoeng:
    293
    I mitt tilfelle kom e-post nærmare 24 timar enn 36 timar før avreise, men eg har berre gjort dette éin gong, så har lite samanlikningsgrunnlag :)
     
  18. mayala

    mayala EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hmm.. Nå er det under 24 timer til avgang og har fortsatt ikke fått noen epost.
     
  19. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Last ned My Flights appen og se om det er noen endringer der. Den henter informasjon direkte fra Amadeus-systemet.
    Sjekk også spam filteret på mailen, da mine oppgraderingsmailer havnet der.

    Har blitt oppgradert 2 ganger med det nye systemet og den ene mailen kom ca 37 timer før avgang mens den andre kom ca 45 timer før.
     
  20. mayala

    mayala EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har sett i SAS-appen at oppgraderingen har gått igjennom. Men i og med at jeg enda ikke har fått mailen får jeg ikke sjekket inn...
     

Del denne siden