Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk om du får ekstra poeng ved poeng oppgradering.

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Ang innenlandsruter, er det noen som har fått oppgradering til høyeste SAS Plus-klasse? (Selv om det skal være saver)
    Regner med at det er en forutsetning for å få endret flight i appen.

3. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    La inn det SAS sa var Poor på 45 eur hver vei OSL-LYR-OSL... Noe mer enn det er uaktuelt spør du meg, var omtrent der Optiontown lå og OT lå ofte i underkant av det.

4. SpotOn

SpotOn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk to bekreftede oppgraderinger fra GO til PLUS på flygning OSL-CPH-IAD i dag etter følgende bud:
    * 45 EUR (minste jeg fikk til å legge inn) på OSL-CPH (Dvs "super-poor").
    * 185 EUR på CPH - IAD (vurdert til "fair", hvor budet var 5 EUR over grensen poor / fair)

Her kan det bemerkes at jeg i forkant også hadde sendt haugevis av EUR til OptionTown tidligere i uken. Optiontown tok gladelig i mot disse uten å på noe vis tilkjennegi at samarbeidet med SAS var opphørt, og ethvert forsøk på å få kontakt med Optiontown for å få pengene refundert var mislykket. Eksakt 48 timer før første flygning (OSL-CPH) fikk jeg e-post fra Optiontown om at oppgradering dessverre ikke var innvilget og at pengene vil bli refundert. Omtrent i samme øyeblikk kom e-post fra SAS om at oppgraderingen på OSL-CPH - flygningen over var bekreftet. Bekreftelsen på CPH-IAD oppgraderingen kom også her ganske på sekundet 48 timer før avgang.

Totalt sett ble dette 20 EUR billigere enn det Optiontown krevde for "Upgrade travel Option" for de samme flygningene.

Petter B-C, Baldrick, RemiWM and 2 others like this.
  5. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ørlite off topic, men hva om man får refund fra Optiontown på et kredittkort som har utløpt eller som er sperret/avsluttet? Har nemlig inne et par OT upgrade betalt med et Trumf Visa jeg har klippet.

6. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Pengene kommer normalt inn på kontoen som er/var tilknyttet kortet. Kredittkort har en konto som er uavhengig av kortet. Dersom også denne er stengt ned, har jeg opplevd å få en utbetalingsanvisning (en sjekk/giro) på beløpet i posten. Men dette var noen år siden. Har du en annen konto hos DNB, kan du jo være pro-aktiv å høre om de kan overføre pengene dit om mulig.

Petter B-C, RoadKing and thecoldfish like this.
  7. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Topp tips, takk skal du ha.

8. Dicte

Dicte Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Vi skal reise i juni til Japan og skulle bruke min fars poeng til oppgradering, men pga oppstartproblemer kan man ikke bruke poeng på andres flyreiser enda :( Det skulle visst fikses etterhvert, men mest sannsynlig blir det sas go for oss hvis vi ikke får noen courtesy upgrade.

9. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,800
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om man kan legge inn bet på oppgradering til både Plus og Business, slik som det var mulig på OT? Eller har man bet inne på Plus automatisk hvis man legger inn for oppgradering til Business?

10. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du legger først inn oppgradering til Business, trykker bekreft. Så når du har gått igjennom hele prosessen så får du til slutt spørsmålet om du vil legge til SAS Plus også.

11. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Hmmm? Jeg får ikke det opp? Enten er jeg blind (høyst sannsynlig) eller så finner jeg ikke knappen :p

EDIT: Da er det bekreftet at jeg (var) blind - fant den nå!

Last edited: 06. mai 2016
  12. thecoldfish

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har gjennomført en oppgradert tur som har fått en skikkelig kvittering hos SAS eller Plusgrade? Tenker på spesifisert moms og slikt.

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,904
    Bonuspoeng:
    293
    DUB-OSL: Avslag
    OSL-MUC: Tilslag samt mail fra OT om at pengene kommer i retur.

DUB-OSL er litt interessant. Det er en bitte liten Plus avdeling på flygningen. Jeg hadde forespurt oppgradering for 2 pax. Slik jeg tolker avslaget, så utvider de med andre ord ikke Plus for å ta inn bud da.

14. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Får fremdeles ikke lagt inn bud på bookingen i april neste år. Sendt feilmelding til SAS IT, uten at de har klart å finne ut av det. Stresser ikke, men de kan kanskje droppe reklamen om at bud kan legges inn fra tidspunktet reservasjon er foretatt.

15. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    OSL-LYR i morgen via TOS - avslag - budet var 45 euro. Så ut som fra appen at det var Plus til rad 10 eller noe sånt.

16. BusyBee

BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk poeng som Business Saver

Fredrik81 liker dette
  17. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,539
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk fekk eg Biz-poeng etter å ha oppgradert til Biz for poeng :)

Reise: SFO – CPH
    Opprinneleg bookingklasse: B (Plus saver)
    – Gir 6 000 poeng
    Oppgradert til buiness: Z (Business saver)
    – Fekk 9 000 poeng

Bydde 27 500 poeng, minimum var 25 000, eller 2 500 NOK.

Sånn sett er jo Plusgrade ganske så ok :)

18. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig Nice 3000 eb poeng ekstra mot status ,og man kan ved å by minimum får oppgradering for samme pris som i gaten som da ikke gir ny klasse.

Kristian liker dette
  19. euroboms

euroboms EBG

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Reise: EWR-OSL
    Opprinnelig bookingklasse: Go
    - Gir 3750 poeng
    Oppgradert til Plus med poeng via Plusgrade. Jeg bød 15000 poeng og fikk innvilget det.
    - Fikk 5000 poeng.

Kristian liker dette
  20. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,539
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eg gliste litt då eg såg dette i appen i går :) Bitt av bonusfeber? Nei-nei, ikkje i det heile!

Meiner at finlesing av vilkåra til Plusgrade seier at oppgradering gir poeng frå ny klasse og det blir ikkje gjort forskjell på poeng- eller pengeoppgradering:
    "Den nye billettklassen i oppgraderingen gjelder som grunnlag for opptjening av poeng."
    https://www.sas.no/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-no.pdf

Del denne siden