Strekning: CPH - SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 2646 kr. Minstebud: 2646 kr Status: EBD Pax: 2 Gikk budet gjennom? Ja, 24 timer før avgang
Strekning: OSL-CPH og CPH-ORD Fra: Plus Til: Business CU Status: EBD Antall pax: 1 Fikk e-post ca 8 timer i forveien
Strekning: OSL - EWR Fra: ECO Til: PLUS Bud: 27000 pts Minstebud: 17000 pts Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Nei,6 timer før avgang Oppgraderte ved innsjekk til 25k poeng
Gøyal observasjon: Eg baud på oppgradering for cash frå min konto for flyvninger som min son og kone gjennomførte. 3000 kr for biz frå plus, og dei fekk oppgradering! Dei fekk 1500 poeng ekstra som forventa(pluss25%bonus), og det som er gøy/rart er at eg fekk det også, og eg flaug eit anna fly med CT! Så 1875 'gratis' statuspoeng til han som betalte det heile som bonus!
Om man får avslag på budet om oppgradering (fra plus til Biz på en reise CPH-SFO) når det er under 24t til avreise. Kan man da legge inn et nytt og høyere bud og håpe det går igjennom?
Budfrist er 6 timer før nå, så det er ikke mulighet for å legge inn nytt bud etter avslag. Da er det eventuell innsjekk eller gate som gjelder.
Har ikke opplevd avslag så tidlig, men om tilgjengelig tildeles oppgraderingene i flere omganger fra 24t til 6t før. Har du bud inne som ikke går inn 24 timer før, kan du vurdere å øke budet.
Strekning: ARN - MIA Fra: Plus Til: Biz Bud: 29250 pts Minstebud: 28000 pts Status: EBD Pax: Gikk budet gjennom? Nei,6 timer før avgang
Strekning: ORD - CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 2869 kr. Minstebud: 2646 kr Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 24 timer før avgang
Strekning: ARN - EWR Fra: Eco Til: PLUS Bud: 26000 EBP Minstebud: 17000 EBP Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 24 timer før avgang
Noen som har vært ute for at SAS avslutter budrunden 17 timer før de skal? Hadde tenkt å øke budet om jeg ikke fikk epost nå rundt 24 timer før avgang, men nei, det skulle ikke være mulig. Budrunde avsluttet nå. Forøvrig et bud som var 64% over minstebud.
Ja skjedde her også MIA-OSL i romjula. Fikk avslag og burdrunde avsluttet mer enn 24t til avgang. Trodde kanskje det var noe med tidssoner men usikker.
Strekning: CPH - ORD Fra: Plus Til: Business Bud: 30.000p Minstebud: 22.000p Status: EBG Pax: 4 Gikk budet gjennom? Nei, cirka 24 timer før avgang og 17 timer før budfristen egentlig løp ut. 64% over minstebud, inkl boost.
Gikk du inn for å flytte 4 pax til biz, så var det nok akkurat dèt som var problemet. Ett eller to seter går ofte greit, men 4 seter er det lite sannsynlig at de byr på.
Strekning: MIA - CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 30250 pts Minstebud: 28000 pts Status: EBD Pax: 2 Gikk budet gjennom? Nei,6 timer før avgang
De flyttet 10 inn på business, så antallet burde hatt lite å si egentlig. Men sjansen er selvsagt mindre dess flere seter man trenger ja.
Kjedelig å ikke få da ja, men plus er jo ikke katastrofe heller. Hvordan vet man at de flyttet frem 10?
Hemmelig, neida. Nei, jeg vet ikke. Men jeg har fulgt med på EF, SAS++ i flere uker. To døgn før var det masse plass i Business, så forsvant ett sete dagen før. Akkurat i det de avsluttet budrunden ble 10-11 seter blokkert, og opptatt så tatt i løpet av kort tid. Regner med det var en sammenheng.