Har noen spørsmål angånde upgrade jeg håper noen kan svare på. Har bestilt Plus for meg og min far til SFO i slutten av mars. Når man legger inn bud under Mine bestillinger, for eksempel 50 000 poeng, er det da for begge PAX eller 50 000 per PAX (totalt 100 000)? Hvor lenge bør man vente før man legger inn bud, en får vell ikke svar før mellom 25 og 6 timer før avgang?
Alle bud er pp. Jo nærmere avgang, jo høyere minste bud. Så er det litt opp til gambleren i deg når du velger å legge inn bud og hvor mye du vil by. Noe fasit her er vannskelig
Strekning: OSL - MIA Fra: Go Til: Biz Bud: 50.999 poeng Minstebud: 35.000 poeng Status: EBG Pax: 1 Gikk budet gjennom? Nei, 24 før avgang
Ikke helt sant. Bestilte en tur til LA på F&F kampanjen i høst og la inn minstebud for oppgradering fra pluss til business, som da var 29.000 poeng. Sjekket i går og nå er minstebudet 22.000 poeng. Turen er om 3 uker.
Strekning: OSL - EWR Fra: Go Til: Biz Bud: 74800 poeng Minstebud: 22000 poeng Status: EBG Pax: 1 Gikk budet gjennom? Nei, 5 timer før avgang
Synd for de 4 som ikke ble med fra Trondheim, tok over 2A etter å ha overhørt at flyet ble såpass forsinka at de ikke ble med. 50k poeng i skranken for upgrade til biz.
trekning: cph - lax Fra: Plus Til: Biz Bud: 43000 poeng Minstebud: 25.000 poeng Status: EBD Pax: 2 Gikk budet gjennom? Ja, 8 t før avgang og seter ble tildelt automatisk. Full business, fire ledige seter i Plus men ikke mer enn halvfullt bak i flyet søndagen før juleaften.
trekning: sfo-cph Fra: Plus Til: Biz Bud: 23000 poeng Minstebud: 22.000 poeng Status: EBD Pax: 4 Gikk budet gjennom? Nei, og så at det var 10 personer som tydeligvis hadde budt mer enn oss. Stod og trippet da innsjekk åpnet og fikk oppgradert fire pers for 35000 poeng/pers. Var fint med tilgang til Polaris siden Amex Centurion åpnet tre dager etter at vi reiste. United Club gikk vi ikke innom.
Vet svaret står ett eller annet sted i de 162 sidene i denne tråden, men noen som vet om minstebud for cash går foran minstebud med poeng?
Om jeg forstår rett opptjener man ikke ytterlige poeng av oppgraderinger for poeng, mens oppgradering for penger gir poeng - dog ikke tilsvarende ny klasse. Stemmer dette? Er det noen som vet ca. antall poeng for en oppgradering Go-Plus eller Plus-Biz betalt med penger på en reise til eller fra USA? Og snakker vi da basispoeng (status) eller ekstrapoeng...?
Jeg har en jobbtur som går som følgende BGO(SK)-OSL-MUC(LH) retur MUC-ARN(LH)-BGO(SK). Er det mulig å by på oppgraderinger kun på LH flyvningene? jeg får bare valget med å by på SK.
Måtte kjøpe gjennom reisebyrået til arbeidsgiver. Da jeg la inn reisen i EB profilen min, så fikk jeg valget med å oppgradere SK flyvningene. La inn reisen i M&M men fikk ikke valget med å oppgradere.
Strekning: CPH - SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 2755 NOK Minstebud: ca 2500 NOK eller 22000 pts Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 24 timer før avgang.
Strekning: CPH - SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 2800 NOK Minstebud: ca 2500 NOK eller 22000 pts Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 6 timer før avgang.
Misunnelig på dere som har mulighet til forholdsvis lave bud fra Plus til Biz, har en reise i Mai OSL-EWR hvor minstebud Plus->Biz er 7,5k begge veier, synes det er i overkant.. Men er kanskje håp for at prisen reduseres nærmere avreise?