Tenkte meg ikke helt om og booket reise i Go via Amex travel - er det bare jeg som ikke finner det, eller er det da ikke mulig å by på Plus? Kjedelig å kjøpe tjenestene separat, men det blir vel fort straffen.
Strekning: LAX-CPH Fra: Go Til: Business Bud: 44000 Minstebud: 44000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 24 timer før avgang.
Strekning: ORD-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 37000 Minstebud: 24000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Nei. Fikk svar ca. 8 timer før avgang. Prøvde å oppgradere ved innsjekk/lounge/gate, men biz var helt fullt.
Har bestilt CPH-SFO med EB biz utreise og Go på retur. Har lagt inn poengbud på returen med 55k poeng for oppgradering til biz (minste bud 44k). Det kommer opp at det er et "medium" bud. Noen som har erfaring med slike oppgraderingsbud, og hva som er sannsyligheten for at det går gjennom? Er det noen vits i å legge høyere enn minstebud? Er EBG
Strekning: EWR-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 1500 kr Minstebud: 1490 kr (eller noe sånt) Status: EBG Antall pax: 1 Som @Reiseglad så kom poengene inn på konto rett etter at budet hadde gått gjennom. Dette gjorde at jeg totalt fikk 3875 poeng for turen ((1600+25% gullbonus)+(1875 for oppgradering)). På nettsidene til å oppgradere står dette: Som vil si at jeg skulle fått 4000 poeng (+gullbonus=5000) i følge poengtabellen. Så jeg fikk i dette tilfellet 1125 poeng mindre enn det man gjorde tidligere på Plusgrade .. så ser ut som en lur liten «forbedring».
Dette står altså bare på: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/ Og ikke på: https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgraderinger/ hvor man kanskje forventer at slik informasjon skal stå. Så litt dårlig kommunisert av SAS (ikke helt uvanlig det da).
Strekning: OSL-EWR Fra: Plus Til: Biz Bud: 30 000 EB Minstebud: 22 000 EB Status: EBG Pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei, beskjed om at noen har budt over meg kom på minuttet 6 timer før avgang. Oppdatering: Null stress å få oppgradert ved innsjekk, så der klarte sas fint å riste 5000 poeng ut av kontoen min
5000 poeng _ekstra_ skulle det stå. Budet på 30 000 ble avvist, men de ville gladelig ha 35 000 i innsjekk. Enden på visen var for øvrig at bordet var ødelagt, men flyet var smekkfult så de ga meg alle poengene tilbake og lot meg beholde 2H. Jeg klager absolutt ikke her jeg står småbrisne etter 8 timer med champagnegallopp
Strekning: EWR - OSL Fra: Plus Til: Biz Bud: 38 000 poeng (sterkt bud hvis man skal stole på sas) Minstebud: 22 000 poeng Status: EBG Pax: 1 Beskjed om at noen hadde budt høyere 6 timer før avgang. Biz ser ut som utsolgt.
Strekning: OSL-MIA. Fra:ECO. Til: PLUS. Bud: 28 000 EB. Minstebud: 18 000 EB. Status: EBG. Pax: 1. Budtyrke "Medium" Bud gikk gjennom 24 timer før avgang.
Strekning: ARN-MIA. Fra: PLUS Til: BIZ Bud: 42 500 EB. Minstebud: 24 000 EB. Status: EBD. Pax: 1. Budstyrke Sterk Bud avslått 24 timer før avgang.
Strekning: MIA-OSL. Fra:ECO. Til: PLUS. Bud: 28 000 EB. Minstebud: 14 000 EB. Status: EBG. Pax: 1. Budtyrke "STERK" Tapte budrunden, beskjed klar 6 timer før avreise. Update: Fikk oppgradert til Business ved innsjekk for 50k poeng, som jo var enda bedre
Strekning: MIA-OSL. Fra: Go Til: Bizzzz Bud: 4269 NOK Minstebud: 4116 NOK Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 24 t før avgang
Strekning: MIA-OSL Fra: PLUS Til: BIZ Bud: 25 000 EB. Minstebud: 22 000 EB. Status: EBD. Pax: 1. Budstyrke Svak Bud godtatt ca 24 timer før avgang. 21 ledige plasser i biz ca 30 timer før avgang.
Strekning: OSL-MIA Fra: Go Til: Biz Bud: 4269 NOK Minstebud: 4116 NOK Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, 24 t før avgang