Ouch. Takk for svar. Da det var flere gripper med "4" så jeg får meg de hadde brukt 4 i stedet for 9. Krysse fingrene da!
Da kan jeg jo oppdatere med at jeg ikke fikk oppgradering. Interessant nok ble jeg fortalt i gaten at det ikke hadde blitt en oppgradering "om jeg så hadde bydd en million", så der er det åpenbart fullt!
Strekning: SFO - CPH Fra: Plus Bonus Til: Business Bud: 25000 Minstebud: 24000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ca 6 timer før avgang. Altså ser det ut som en må vente litt lengre før bekreftet oppgradering (ser folk har tidligere skrevet 24-48t i forveien med det gamle systemet).
Strekning: IAD - CPH Fra: Go Til: Business Bud: 69875 (inkludert 30%) Minstebud: 37000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Nei. Fikk svar omtrent 6 timer før avgang. Mer enn to ledige seter i biz så dette var merkelig...
Strekning: OSL-EWR Fra: Plus Bonus Til: Business Bud: 24500 Minstebud: 24000 Status: EBS. Antall pax: 2 Bud avslått 6 timer før avgang. Jeg la inn bud fra min EBD konto, vet ikke hvilken status som teller da. Flight fortsatt vid åpen ved innsjekk C9,D9. Ble oppgradert mot 35000 poeng pp ved innsjekk. Business gikk ut med ledige seter, altså vil ikke det nye upgrade systemet nødvendigvis akseptere lave bud selv om plass i kabin.
Strekning: CPH - ORD Fra: Plus Bonus Til: Business Bud: 26000 poeng Minstebud: 24000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Ja, 6 timer før avreise fra CPH tikket resultatet inn via mail og App. Var 7 seter igjen for salg og 6 ledige seter på setekartet på morgenen. 4 ledige seter på setekartet nå så virker som 2 oppgraderinger gikk igjennom. Desverre ingen "single" vindusseter igjen så det blir 2F. Da er jeg klar for egotrip idag
Strekning: CPH - ORD Fra: Plus Bonus Til: Business Bud: 30000 poeng Minstebud: 24000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Ja, ca 24t før avreise. Var 8 biz-seter til salgs dagen før avreise, men var vel en 12-14 seter å velge i når jeg fikk oppgradert. Ga litt høyere bud enn normalt da jeg gjerne ville sitte foran med noen kompiser som fløy biz bonus.
Strekning: ORD - ARN Fra: Plus Bonus Til: Business Bud: 25250 poeng Minstebud: 24000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Ja, ca 24t før avreise.
Strekning: ARN-OSL Fra: Go Light (K) Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 26-27 timer før avreise. Disse poengene går ut snart uansett, så kunne like gjerne bruke dem. Har større verdi for meg å vurdere "opplevelsen" enn å overføre dem til sambo/pointshare. Post flight edit: Totalt meningsløst. Fikk ikke en sandwhich engang. 5k poeng for en flaske vann og nøtter.
Strekning: AMS-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 6 500 Minstebud: 5 000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Fikk hverken avslag eller bekreftelse, men ble ikke oppgradert. Gis det ikke beskjed dersom budet ikke blir akseptert?
Ja, du skal få mail om budet er akseptert eller ikke. Men tipper at systemet kanskje ikke er så påslått disse dager....
Strekning: CHQ - OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 6000 Minstebud: 6000 Status: EBS Antall pax: 6 Gikk budet igjennom: Ja, akkurat 24 timer før avreise (lagt inn 28 timer før avreise).
Strekning: CPH - LAX Fra: Go Til: Business Bud: 39000 Minstebud: 33000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 20t før avreise. Var bare 2 biz bil til salgs på SAS sin side før jeg la meg og våknet til upgrade.
Mulig det er teite spørsmål, men jeg ha vært ute av gamet en stund. Kan man endre budet etter at det er sendt inn? Og er det noen som har erfaring med om minstebud går op eller ned nærmere avgang? Skal til NYC en random tirsdag i november og enn så lenge er kun 7 av 32 business-seter opptatt iht. Expertflyer. Pt. står minstebudet på 29 000 poeng fra Plus til Biz og det er for så vidt er en ok sum, men den virker samtidig høyere enn det jeg har klart å lese meg til lenger baki tråden her.
Jeg har i allefall tidligere kansellert et bud på SAS, og endt opp med å legge inn et nytt bud etter en ukes tid. Husker ikke helt historien til hvorfor jeg gjorde det, men altså mulig. Edit: Fant dette på SAS sin nettside: Can I change or cancel an upgrade offer once it has been submitted? You can change or cancel an upgrade offer at flysas.com/upgrade up to 48 hours before departure.
Strekning: OSL-EWR Fra: Go Til: Business Bud: 50 000 Minstebud: 33000 (eller noe sånt) Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, 24t før avreise. Jeg er jo der at nå er det bare å bruke poeng før selskapet dundrer utfor. Er småseigt å bli sittende med poengene om de klapper sammen. Jeg skal til og med prøve meg på et lite reisebrev når vi kommer avgårde i morra. Er det noe fanklubben spesielt ønsker fokus på?