Er det ikke mulig å oppgradere Go Light til Plus innenlands? Får ikke opp valget i en booking jeg har.. Sjeldent jeg flyr innenriks så har dårlig med erfaringsgrunnlag..
Det samme gjelder en booking jeg har. Ringte kundeservice forrige uke, som sjekket opp og ga meg dette svaret på mail: "IT-supporten har svaret, at fra d. 15 februar 2022 er det ikke muligt at byde på en upgrade på flyene SK 4000 - 4999. De skriver følgende: We currently have an eligibility rule which results in flights SK4000-SK4999 not being eligible for upgrade. This is to prevent upgrades on hopper flights which have SK4000-SK4999 numbers. We are working on making a new rule to allow upgrades on non-hopper flights with SK4000-SK4999 numbers.We currently have an eligibility rule which results in flights SK4000-SK4999 not being eligible for upgrade. This is to prevent upgrades on hopper flights which have SK4000-SK4999 numbers. We are working on making a new rule to allow upgrades on non-hopper flights with SK4000-SK4999 numbers." Jeg vet ikke hva "hopper flights" er, men ser ikke ut som det blir noen oppgradering på meg.
Skulle tro "hopper" flights var de som hadde en teknisk mellomlanding eks SK4581 TOS-BOO-TRD, uten at jeg helt ser logikken i at man ikke skulle få lov til å oppgradere disse..? merkelig Blir nok Go på meg om 2 uker da ser det ut til - er heldigvis fra OSL så får fylle på lageret i loungen
Hva er det for noe tull? Jeg har en flight BCN-OSL, den har nr SK4622, hvorfor skal det ikke være mulig å oppgradere på denne flighten??
Min kone og jeg skal reise strekningen MIA - CPH i påsken med bonuspoeng og fant kun vanlig Økonomi billett på Awardfares. Ser at det er mulig å legge inn bud på SAS sine sider for å oppgradere fra Økonomi til Business der minstebudet er 32.500 per reisende. Jeg la inn et bud på 50.000 poeng per person. Ser at de fleste som legger inn bud og har fått dette akseptert er fra Pluss til Business. Hva tror dere er sannsynligheten for å få oppgradering fra Økonomi til Business godkjent og bør jeg evt. øke beløpet?
jeg tenker at budet er i overkant høyt. Med tanke på at du flyr i påsken er det også en god sjanse for at kabinen er full. Jeg ville lagt inn bud både til pluss og til biz, og vurdert å legge høyere bud ( hvis poeng forbruk er et tema) på vei hjem. Så får dere sovet godt i biz.
Noen som har erfaring med oppgradering innad i Europa fra de siste ukene? Har et bud på 5000 poeng som har ligget inne fra før de nye oppgraderingsreglene kom, nå er 6000 laveste bud. Flyet har C9 D9 Z7 E9 M9 H7 G7, resten 0. Flightnummer 4676 betyr muligens at jeg ikke får lov til å legge det inn på nytt heller. Best å sitte stille i båten?
Strekning: LPA - OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 (Bud vidreført ifra det gamle systemet) Minstebud: 6000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 24 timer i forveien. Takk sas føler veldig value av oppgraderingen her, ifra midtgang nødutgang til midtsete i pluss xD
Den er sur, og det blir vel ikke bedre av at jeg minner deg på at det stort sett er en salat du har igjen for oppgraderingen OK, litt overdrivelse men ikke mye.
Haha sant, endte opp med å være en fin tur da. Følte jeg ish fikk verdien igjen på all snacksen jeg spiste Fikk swappet til midtgang så parret jeg plutselig satt imellom fikk sitte sammen. Crewet var også veldig hyggelig Som du sier føler det er veldig lite valuta for pengene og by på upgrades med sas innad i europa. Er jo lik så greit å sitte i Go, kjøpe ett måltid på forhånd og få gratis drikke med diamant kortet
Ja, dette er sannelig merkelige greier. Forrige helg fløy jeg AES - OSL - SVG - OSL - AES og fikk kun legge inn bud på AES - OSL og OSL - AES (SK1XXX), men altså ikke OSL - SVG - OSL (SK4XXX), som da stemmer bra med det som skrives over om "hopper" flights. Tenkte først at dette da gjaldt typisk pendlerruter med mye trafikk, men når @holmen skriver at dette også gjelder BCN - OSL så blir jeg usikker.
Kan det vera at SAS IT kræsjlandar i møte med logikk og EDB-evner? 'Hopper'-rutene er nok ruter som har mellomlanding utan rutenummerskifte (ALF–TOS–OSL, LYR–TOS–OSL, TOS–BGO–TRD, TRD–BGO–SVG osv., osv.). Alle slike ruter er på 4000-serien (i lag med ein bråta rutenummer som ikkje har slike 'tekniske mellomlandingar' (for av- og påstigning)). For SAS IT var det sikkert enklare å blokkera alle ruter i 4000-serien enn å finna ut kva for ruter som faktisk har mellomlanding (då måtte dei vel grava i eiget rutenett og det gadd dei kanskje ikkje). Av og til er det rart ein ikkje drikk meir... Då hadde sikkert logikken vore begripeleg!
SAS IT fortsetter å levere. Flighten har gått opp fra 6000 til 9000 poeng i minimumsbud, så jeg lar mine 5000 stå og krysser fingrene.
Noen som vet hva SASUPGRADE incentive er? Ser jeg har fått 500 basispoeng i for en oppgradering i helgen. Regner med at poeng for selve flighten kommer senere. Har ikke brukt oppgradering på evigheter men jeg skal vel få poeng for ny bookingklasse (oppgradering betalt med penger)? Det var også litt spesielt at jeg ikke fikk beskjed om at jeg var oppgradert. Minimumsbudet ble bare trukket fra konto i det sekundet auksjonen gikk ut. Noe senere fikk jeg en betalingskvittering på mail.
SAS har endret oppgraderingsrutinene. Du får ikke lenger poeng for oppgradering med poeng, og oppgradering for penger gir en flat poengsum som defineres av hvilken strekning du flyr og du får i tillegg poeng for opprinnelig billett. Det er altså mye mindre lukrativt å oppgradere fra Go Light enn før. Auksjonen avgjøres også mye nærmere avreise enn med det gamle systemet.
Skjønner. Jeg klarte med min beste vilje ikke å lese dette ut fra informasjonsteksten på hjemmesiden, men med din forklaring i tillegg kan det jo tolkes slik.
Har inne ett bud for Sas Go Pro -> business OSL- MIA fredag 8.4, minstebud 37K poeng, har lagt inn 50K, med EBG. Da det ikke er mulig å "helgardere" med Plus oppgradering, har noen noen tanker om sannsynlighet for at oppgraderingen går gjennom? Etter hva jeg forstår er business foreløpig "ganske tomt"?
Ut i fra screenshot din ville jeg sagt det ser rimelig fullt ut i business, de selger minst 4 seter fortsatt i kabinen. En ganske tom kabin ville typisk hatt C9 D9 Z9 osv.