Hmm. Har laget to bonusbookinger til/fra usa i go nylig. Ingen av dem tilbyr oppgradering. Tilfeldig? Har dette blitt forbedret bort?
Har fått endret en tur i dag og måtte legge inn ny oppgradering fra Y til Y+, også USA. Det tok litt tid før oppgraderingsknappen/lenken dukket opp i oversikten. Så kanskje du bare må være litt tålmodig eller refreshe siden?
Strekning: WAW-CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 47,5t før avgang Strekning: CPH-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 47,5t før avgang
Har du prøvd å gå inn fra denne feks denne siden? Ikke alltid selve knappen dukker opp har jeg sett. https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgraderinger/
Ja, har forsøkt det. Får tilbud om leiebil, ekstra baggasje osv osv, men ikke oppgradering.... Merkelig.
Kan jo rett og slett være at det er såpass bra salg i plus/biz at de ikke vil tilby oppgraderinger pr nå, men jeg har aldri opplevd det selv. Har fått lagt inn bud fra plus til biz når det kun var et ledig sete i biz.
Hm. Feltet hvor man kunne slå opp bookingen direkte hos Plusgrade ser ut til å ha blitt byttet ut med en link til «Mine bestillinger»? Jeg benyttet meg av funksjonen tidligere denne uken.
Strekning: MIA - ARN Fra: Pluss Til: Biz Bud: 25848 Minstebud: 25000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Nei, ca 36t før avgang Pussig at avslag ofte kommer senere enn aksept.....
Forsøkte kontakte kundeservice om hvilken bookingklasse man blir oppgradert til hvis man legger inn bud på business fra sas+ langdistanse. Grunnen er at jeg har i dag sas plus pro billetter(bookingklasse S og de gir 9000poeng hver vei til Miami) Ved en eventuell oppgradering er det derfor kun bookingklasse C eller D i business som gir mer poeng(12000) enn jeg har i dag og forespørselen er derfor basert på kost/nytte. Kundeservice kunne selvsagt ikke svare på dette… Er det noen som vet dette eller nylig har blitt oppgradert til business på langdistanse og kan se hvilken bookingklasse de fikk, eventuelt hvor mange poeng den strekningen som ble oppgradert ga?
Hvis det ikke er gjort noen endringer i det siste så blir man oppgradert til klasse Z, det har iallefall vært gjelende de gangene jeg har oppgradert, sist i 2019
det er i så fall like mange poeng som sas plus pro bookingklasse S gir(9000) får håpe andre med nyere erfaring enn 2019 også kan sjekke dette
Takk. Og det fremstår jo også ganske fornuftig at at når man opprinnelig har sas plus smart så havner man i sas business smart. Spørsmålet er om det skjer tilsvarende når man har sas plus pro i utgangspunktet eller om man fortsatt uansett havner i sas business smart.
Du blir booket i laveste klasse business. Du får ikke C eller D. Så opptjening vil da være lik som plus pro
Strekning: OSL-EWR Fra: Plus Til: Business Bud: 2485 NOK Minstebud: 2450 NOK (ca) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 47 timer i forveien
Det kan jo hende det åpner seg fremover - etterhvert som folk avbestiller / endrer ? Selv om det er vinterferien så kan det nok være en del som dropper reisen dersom ikke "covid-rammebetingelsene" endrer seg vesentlig. Jeg ser jo at denne uken er det 5-6-7-8 ledige biz seter for poeng på mange av europa flightene til SAS.
Strekning: CPH-LAX Fra: Plus Smart Til: Business Smart Bud: 25025 Minstebud: 23000 (maxbud 65000) Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 48 timer i forveien
Strekning: OSL-MIA Fra: Plus Smart Til: Business Smart Bud: 20025 Minstebud: 20000 (maxbud 65000) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 48 timer i forveien