Strekning: OSL-BOO Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 48t før Strekning: BOO-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 48t før
9. Desember Strekning: MIA-ARN Fra: Go Til: Business Bud: 42 805 Minstebud: 38 000 Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Nei, 46t før Strekning: MIA-ARN Fra: Go Til: Plus Bud: 16 510 Minstebud: 15 000 Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før
Ser at de aller fleste her har brukt poeng, men hva hvis man legger et cash offer. Hvordan veies det opp mot poeng og status? Skal til USA i neste uke og ser at minimum bid for t ex oppgradering fra Go til Plus er helt alright når man tenker på hva tilsvarende bilett koster i dag.
Jeg oppgrader bare for penger, og da svært nær minimumsbud. Noen ganger oppgraderes jeg og andre ikke, treffprosenten er sikkert temmelig lik som om budet var i poeng.
Hvis man oppgraderer på poeng antar jeg at man ikke får poeng som tilsvarer oppgraderingen. Men når man oppgraderer med penger håper jeg at man også får poeng som tilsvarer oppgraderingen?
Det skulle bli slutt på at du fikk ekstra poeng når du oppgraderer med poeng, men det virker som det har kokt bort i koronakålen. Får håpe det aldri skjer.. Ellers så blir du oppgradert til bonusklasse hvis du oppgraderer fra bonusklasse, så i det tilfellet er det ingen poeng å hente.
Tror vi prøver oss på en "kombo". Poeng ene veien og cash andre veien, så ser vi litt an hvordan det går. Litt spennende at det er nesten samme pris for oppgradering i poeng mellom ARN-ORD og ERW-OSL, men skiller en god del i penger.
Blir kanskje en "urettferedig" sammenligning dersom hjemreisen er på nattes tid. Da er seng mer populær. Jeg har lagt inn bud på CPH-LAX og LAX-CPH i januar, skal selvfølgelig rapportere her også
Strekning: ARN-MIA Fra: Plus Til: Business Bud: 26 150 Minstebud: 23 000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før Strekning: MIA-ARN Fra: Plus Til: Business Bud: 4550 NOK Minstebud: 4225 NOK Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før
Strekning: ARN-ORD Fra: Go Til: Plus Bud: 14 120 Minstebud: 14 000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før
Strekning: OSL-EWR Fra: Go Til: Biz Bud: 35000 Minstebud: 35000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før
Strekning: IAD-CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 25 355 Minstebud: 23 000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Nei, 36t før Bare fire ledige seter på kartet 48 timer før, så hadde ikke helt troen her. 35 000 pr. sete for oppgradering på flyplass.
Strekning: OSL - BGO Fra: Go Til: Plus Bud: 5000 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca. 46t før
Strekning: BGO - OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 5100 Minstebud: 5000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca. 46t før
Nope er EBD nå Hadde utgangspunktet Booking class Y i SAS plus. Så hadde fått like mye poeng uten oppgraderingen
Strekning: ORD-CPH Fra: Go Til: Biz Bud: 38000 Minstebud: 38000 Status: EBS Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, 46t før
Strekning: ARN-MIA Fra: Pluss Til: Biz Bud: 25000 Minstebud: 25000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 47t før avgang