Minstebudet avhenger av hvor du skal reise. For eksempel skal jeg fly CPH-LAX i desember og da er minstebudet for oppgradering fra Go til Biz 36K EB.
Strekning: OSL-EWR Fra: Plus Til: Business Bud: 25790 per passasjer (totalt 51560) Minstebud: tror det var 25000? Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 48 timer før avgang
Jeg flyr retur fra USA, ORD-CPH med SAS i eco, vurderer å legge inn bud på oppgradering til Business, er det noen slags «mal» for hvor mange poeng jeg bør by? Hva minstebud som det er reelt går gjennom? Er kun vanlig medlem, ingen status.
Det er vel hva denne tråden er til, slik at du kan se hva som gikk gjennom / ikke gikk gjennom slik at du kan ta en kvalifisert gjetning? Det er jo endel paramtere som må kalkuleres inn, som. f.eks hvor mange ledige seter i C.
Kunne svart bedre, så jeg prøver igjen: Ikke masse reiser for tiden, så lite data å hente ifra, men her ser du en som ikke fikk sin gjennom fra Go -> Biz over atlanteren, for ikke lenge siden: Husk at hvis du skulle lagt inn samme bud (i verdi), ville du ha gitt 84500 EBP. Denne gikk ikke gjennom, belegg er uviss. Så der har du en pekepinn, men belegg er ganske så viktig om ting går gjennom eller ikke.
Det er vel litt lite representativt. Historisk er det ganske mange bud like over minstebud som går inn. Mitt inntrykk er at det ikke er en veldig mye brukt tjeneste ute i den store verden. Men. Det er mange fulle bis-kabiner om dagen, så det gjør det vanskelig. Så vidt jeg har skjønt så har størrelsen på budet ditt kun noe å si på hvor i køen du havner, ikke innvirkning på hvor mange seter som frigjøres til bis-upgrade. Hvis du vet at 85k er uaktuelt så vet du kanskje hva som er aktuelt, så da er det vel ikke verre enn at du legger inn et bud på det du synes er aktuelt K
Hadde jeg vært statusløs ville jeg lagt inn mibstebud + 30% + litt til bare for å vinne over en EBD som har lagt inn minstebud. Men er business nesten fullt og økonomi glissent så spørs det om de oppgraderer noen i det hele tatt
Ja, det er helt sant. Det var min posting som ble referert. Flyet var stappfullt i bIz OSL-EWR, og SAS forsøkte å selge de siste 2 setene for 30k kr pr stk 2 dager før avgang. Det ville tydeligvis ingen betale, for de samme 2 setene lå ute til 17k dagen før avgang (etter at jeg hadde fått avslag på points upgrade). Men kanskje de heller solgte dem i skranken ved innsjekk for feks 10k i cash - istedet for å by dem bort for poeng. Tilbake (fra MIA, den gangen) til Europa, hadde jeg betalt bIz sete, men og også da var også bIz totalt fylt opp til randen. Så de klarer tydeligvis å selge dyre seter for tiden. Og det er klart: på overnight flight er flat bed en strålende ting. Selv om maten ombord er skammelig dårlig.
Kanskje de også tar hensyn til at man er et godt stykke til på vei til gull etter en oppgradering? 4x 2500-3000 poeng ekstra river litt dersom det er J/Z som teller (og da oppgradert fra B/P/A/Y/S). Om det er C/D er det hele fire ganger 5000-6000 poeng ekstra for en leg på langrutene.
Det er mest sannsynlig informasjon Plusgrade ikke har tilgang til. Tviler på at SAS sender mer informasjon enn hvor mange poeng du har tilgjengelig for bud med tanke på at det er en ekstern tjeneste.
Neppe direkte på grunn av det, men klart at tilgjengelighet av ulike bookingklasser er en del av algoritmen. Så er det vel sånn at de poengene man får på oppgradert billett er poeng tilsvarende billigste bookingklasse uansett hva som er tilgjengelig og til salgs rett før avgang? K
Strekning: EWR-BUS Fra: Plus Til: Business Bud: ca 31.000 + EBD bonus da Minstebud: ca 27000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Nei, ca 48 timer før avgang Dette var 21. nov. Det interssante er at da jeg sjekket inn på flyplassen, sa de at de hadde 3 ledige business seter for 35,000 poeng hver. Jeg sa ja til dette, for jeg har ikke vært på flatseng siden før pandimen. Borsett fra hyggen og meget god service under turen, var jo dette for meg en dårlig deal, bl.a. for jeg opparbeidet meg ikke business-poeng på denne form for oppgradering. Fos SAS derimot, var dette et sjansespill som ga mer penger i kasses, dvs i form av større internoverføring fra bonus- til billettkontoen
Strekning: LAX-CPH (25/11) Fra: Plus Til: Business Bud: 26025 Minstebud: 26000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja
Strekning: SVG-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 5050 poeng + EBG Minstebud: 5000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja, ca 46 timer før avgang Bruker sjansen til å klatre mot EBD nå når det er 4x
Strekning: CPH-LAX Fra: Plus Til: Business Bud: 30020 Minstebud: 26000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja Strekning: LAX-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 30040 Minstebud: 26000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja Strekning: LAX-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 30040 Minstebud: 26000 Status: EBS Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Nei
Strekning: OSL-MIA Fra: Plus Til: Business Bud: 35000 Minstebud: 25000 Status: EBD Antall pax: 3 Gikk budet igjennom: Nei Strekning: MIA-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 55000 Minstebud: 25000 Status: EBD Antall pax: 3 Gikk budet igjennom: Nei
Strekning: ARN-EWR Fra: Plus Til: Business Bud: 26500 Minstebud: 23000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, 47t før