Strekning: Oslo-Brussel Fra: Go Til: Plus Bud: 490 kroner Minstebud: 490 Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom: ja, ca et døgn før. Men har ikke sett denne før. Kom på konto rett etter bekreftelsen på oppgraderingen.
Strekning: EWR-OSL Fra: Go Til: Business Bud: 50 000 Minstebud: 33000 (eller noe sånt) Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Nei, 6 t før avreise. Prøvde å oppgradere til plus eller Forretningsklasse i innsjekk. Fikk beskjed om at flyet er fullt. Prøvde på nytt i loungen. Fikk beskjed om at flyet er fullt. Prøvde en siste gang etter en time i loungen. Fikk beskjed om at flyet er fullt. Dette blir mao en tur bak.
Mulig dette spørsmålet hører hjemme i en annen tråd. Jeg vurderer å legge inn bud fra Go til Plus for ARN-LHR, men før jeg gjør det hadde det vært fint å se det foreløpige belegget i Plus. Valg av sete i Go på SAS' sider viser ikke hvordan status pt. er helt foran. Er det mulig å finne denne informasjonen?
Du blir oppgradert uansett. Bare legg inn minste bud. Status og hvor mye du byr har overhode ingen ting å si,hvist det ikke plutselig har blitt annerledes. Alle setene hos SAS er SAS-Plus seter. De setter bare plakaten med "her starter sas-plus" noen rader bakover når noen er villige til å betale for oppgradering. Eneste teoretiske sjanse for å ikke bli oppgradert er om systemet ikke virker eller om flyet er fullt.
Jeg oppfatter vel alle setene som Go minus seter, reiste i Plus fra TRD-OSL i går og det var lite Plus der .. fikk egentlig kjeft fordi jeg var så frekk å spørre om hun hadde polarull. Hvordan kunne jeg i det hele tatt forvente at de hadde tid til sånt med et fullt fly??
Er det et dårlig tegn at nettsiden maser om "Lavt bud" og rødt trafikklys, eller ønsker de bare å få mest mulig EB ut av meg? La inn bud på 5500 EB.
Systemet ønsker jo at du skal gi et høyt bud. Det stemmer ikke helt som det skrives over her at skiltet i plus flyttes helt vilkårlig, for får alle oppgradering for minstebud alltid vil det jo helt undergrave det å faktisk kjøpe billetten i den klassen du vil fly. Jeg har flere ganger fått avslag selv om det faktisk har vært ledige seter i plus. Og på longhaul hvor jeg har kjøpt plus og lagt bud til biz fått avslag. Men jeg har ikke klart å finne noen rød tråd i dette annet enn at systemet nok passer på at det ikke skal være for lett alltid.
Alle som driver butikk ønsker og tjene så mye de kan,derfor "fare,lavt bud trafikklys". Snakker bare fra erfaring og legger alltid inn mindste bud,ikke engang 100 poeng over. Jeg og reiseføget har aldri fått avslag. Men vi reiser bare i extremt lavsesong. Dette gjelder ikke på Langdistanse. Snakker bare Europa flyginger her.
Når jeg flyr langdistanse og flyr i Plus, byr jeg alltid laveste bud i kroner! I de aller fleste tilfellene blir jeg oppgradert
Nei, nei. Flyet var ikke fullt. Satt på 30B og telte minst 8 ledige seter i plus, og en hel haug i øko. Spurte vertinnen om det var mulig å oppgradere, men det sa ho jeg måtte gjøre før jeg gikk ombord. Jeg spurte så hvordan jeg kunne det når de påstod det er fullt? Hvor på vertinnen svarte at det var nesten fullt. Og så stor vi og så på hverandre noen sekunder Jeg ble ganske irritert. Avslaget på Forretningsklasse var til å leve med, jeg kunne jo bydd mer enn 50k poeng. Men å bli nekta oppgradering til plus når det beviselig var mye ledig irriterer veldig. Strengt tatt var det så undermåls å fly bak at jeg aldri gjør den feilen å by for lite igjen. Dog var dette første gang jeg ikke har fått en oppgradering når jeg har prøvd å få.
La inn bud på 22K poeng på ARN-ORD for 2-3 måneder siden som jeg for en ukes tid siden økte til 24K I dag gikk budet gjennom, og jeg ble trukket 22K, så økningen ble tydeligvis ikke registrert.
Er det noen som har erfaring med special meal og bud på oppgradering? Jeg gjetter på at bestilling av spesialmåltid vil torpedere enhver sjanse for oppgradering, men i motsetning til oppgradering på flyplass, hvor det eksplisitt står at man ikke kan oppgradere hvis man har bestilt spesialmat, står det ikke noe slik under bud på oppgradering. Spesialmåltid må bestilles minst 24 timer før avgang og svar på bud kommer 25-6 timer før avgang, så det er jo litt tight med tid der.
Strekning: CPH-IAD Fra: Plus Til: Business Bud: 23025 eks. EBD boost Minstebud: 22000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja. Ca 24 timer før avgang.
Strekning: EWR-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 23001 eks. EBD boost Minstebud: 22000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Nei. «You have been outbid on an upgrade» kom 6 timer før avgang. 5 ledige seter i Business 20 timer før avgang. X2
Strekning: ARN-MIA Fra: Plus Til: Business Bud: 40 000 eks. EBD boost Minstebud: 29000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Nei. «You have been outbid on an upgrade» kom 6 timer før avgang. 3 ledige seter i Business 4,5 timer før avgang i følge Expertflyer, 2 for salg på SAS.no. Gjer eit nytt forsøk ved innsjekk.
Strekning: ORD-ARN Fra: Plus Til: Business Bud: 23025 eks. EBD boost Minstebud: 22000 Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet igjennom: Ja. Ca 24 timer før avgang. Sjekket dagen før avgang at det var 10+ ledig i Business. Antar at det er derfor svaret kom ca. 24 timer før også. Det var ledige seter igjen da flyet gikk.
Strekning: ARN-ORD Fra: Plus Til: Business Bud: 27000 Minstebud: 24000 Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet igjennom: Ja, ca 24 timer før avgang.
Strekning: OSL-EWR. Fra: Plus. Til: Biz. Bud: 28 000 EB. Minstebud: 22 000 EB. Status: EBD. Pax: 2. Gikk budet gjennom: Ja, ca. 24t før avgang.