Nytteverdien kan jo være så mangt, men viss man har brukt opp sin CT (f.eks. på å fly i første klasse) så er jo dette en fin og (relativt) rimelig måte å fly i Plus eller Business i stedet for GO. Og det er vel langt fra alle som har Amex og CT som kan brukes også. Mulig jeg misforstår deg, men jeg ser i alle fall god nytteverdi av PlusGrade om man ønsker å oppgradere.
Ja, jeg lurte bare på hvilke argumenter folk hadde for å bruke plusgrade. Brukt opp CT var en av de jeg nevnte, tilgjengelighet er selvfølgelig også en god grunn
En mer behagelig reise er min hovedårsak til at jeg bruker plusgrade på mine billige go-billetter og plus-billetter. Da tenker jeg spesielt på lh. Business/premium-eco er helt klart å foretrekke på reiser over 6 timer.
Man vil jo også få EB poeng for oppgraderingene,det gjør du ikke med en CT. Den vil også telle mot status har selv gjort dette, og angrer ikke et sekund på oppgraderingene
60-65 euro virker som minimum fra OSL-LHR. syns personlig ikke det er verdt det om man har Gull. Mulig det er andre priser til andre destinasjoner
Ok, vurderer om jeg skal kjøpe Go Light og evt. oppgradere eller bare kjøpe Plus Saver med en gang.. Kun EBS så nå må jeg tenke på 3. parts lounger og greier i tillegg når jeg vurderer verdien, sukk!
Ser den. Nå ryker vel 3 parts lounger for alle etter februar Har du ikke lounge eller fast track hjelper jo det mye på om det er verdt å oppgradere
Strekning: CPH-ATH (3 pax) Dato: 23.12.2016 Fra klasse: SAS GO Til klasse: SAS Plus Bud: 45 € (laveste) Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Nei 48 timer før. Men ved innsjekk var alle oppgradert til plus (courtesy upgrade?).
Nope, det er ikke slikt på europeiske ruter. Jeg tror mange bruker sine poeng på oppgraderinger fordi de rett og slett ikke har tid og anledning til å sette seg godt inn i regler og funksjonaliteten til poengene. De har ingen verdi for en del folk, og da er det kult å bruke de slik. Det er også et poeng at det ikke skal betales skatt av opptjente poeng i jobb når de benyttes på nye jobbreiser. Så er mange grunner til at man bruker poeng utover CT LH F
Du mener ikke på ramme alvor at noen frivillig skatter av fordel på poeng opptjent i jobben? Trodde den ballen der ble lagt død en gang for alle på begynnelsen av 2000 tallet?
Ja, generelt vil jeg tro mange ikke kjenner til muligheter med f.eks. CT, men her inne ville jeg jo trodd alle var informert. Uansett, har fått en del gode argumenter her. Men virker som alle er enig om at hvis du kun tjener 100k bonuspoeng et år er det dumt å bruke det på dette, gitt at du finner tilgjengelige billetter med CT.
Klart noen gjør det. Men andelen som ikke gjør det er nok betydelig høyere. Har nok litt med tid å gjøre også. Er jo mange her som lar CT gå ut på dato selv om de har poeng på konto i mangel på tid til å bruke den. Vi kaller de selvfølgelig vantro, selv om de kanskje selv bare anser seg som travle mennesker....
En annen vesentlig forskjell er at på en CT tur er at du får 0 status poeng, mens det "strømmer" inn på en biz tur retur til feks HKG eller lignende.
Hadde det med det i eksempelet mitt og som man så var det fortsatt dårlig butikk. Men med tanke på status er det absolutt relevant.
Jeg ville sjekke hvor stor forskjellen mellom Go light og pluss er under bestillingen. Det kan være billigere å kjøpe pluss helt fra starten. Har oppdaget det flere ganger og angret etterpå at jeg var gjerrig