La inn minste bud fra Go til Plus for flere måneder siden på utreise og retur ARN-HKG som skal flys i februar, minste bud var da på EUR110 pr. pers (vi er 2). Nå ser jeg at minste bud er EUR190; det er vel et tegn på at EUR110 ikke har en sjans i havet? Jeg har nå fått lagt inn EB nummeret mitt og ser at minste bud for poeng er 10 000 poeng; jeg vil mye heller by 10 000 poeng enn EUR190 så kommer nok til å endre til å ha bud med poeng; eller kan man ha begge deler samtidig? Lurer også på hvordan PG sammenlikner bud med poeng opp mot bud med penger... Om jeg byr med poeng må jeg beholde EB nummeret på bookingen, eller kan jeg endre tilbake til gullkortet jeg har med A3 etter bud er lagt inn?
Får bare feilmelding når jeg forsøker legge inn nytt bud nå: "We are unable to process your request at this time." er det noen nettlesere som er kjent for å ha problemer med plusgrade?
Bare å endre til A3 etter du har fått svar fra SAS. Jeg endret ved innsjekk på OSL etter at bud gikk gjennom. Null stress Poeng mot penger er det vel ingen som vet
Har begått den dumhet å booke en altfor sen flight i SAS Minus fra OSL til CPH neste uke (eller i alle fall så sen at jeg ikke rekker lyntoget over til Fyn og Jylland). Noen som har erfaring med å få gjennom oppgradering i Plusgrade og deretter enten endre til tidligere flight i appen (hvis ledig) eller grine seg til å kunne bli med tidligere flight i gate under henvisning til at det er Plus-billett?
La inn bud for 3 dager siden: Strekning: PVG-CPH Avreise: 10.JAN.2016 Klasse: Fra Go til Plus Bud: 10.010 poeng (minste var 10.000) Resultat: VINNER!! Beskjeden kom 52 timer før avreise. Det var anslagsvis halvparten ledig i Plus og jeg hadde bare vindu på rad 40 (og ikke rad 30), så ønsket litt bedre sete.
Jeg oppgraderte for en tid tilbake flight osl-trd til plus for deretter å bytte til tidligere flight i gaten. Da var det snakk om mange timer tidligere også. Funket brillefint, ingen spørsmål.
Jeg skal på en jobbreise i slutten av Januar og jeg har bestilt SAS Go til Stockholm. Nå ser det ut som at denne turen ikke blir noe av, så jeg vurderer å søke om oppgradering. Hvis turen ikke blir noe av, og jeg blir oppgradert. Kan jeg da kansellere reisen og få både kosten for flyturen og oppgraderingen refundert?
La inn bud for 14 dager siden: Strekning: OSL-MIA Avreise: 13jan Klasse: Plus-biz Bud: 23.220 per pers, 2pax Resultat: Upgrade Status: EBG Beskjed kom 47t før avgang. Var et ledig dobbelsete når jeg søkte.
Riktig. Det er de opprinnelige billettbetingelsene som gjelder. De eneste 'Plus'-godene du får, utover servering på flyet, bagasje (?) og fast track/lounge (hvor tilgjengelig...) skjer ad hoc og er avhengig av gateagent/loungeagent/innsjekkagent. Men full refusjon på kansellert billett får du altså under ingen omstendighet.
Hvis jeg har booket Plus Saver og oppgraderer med poeng, blir det da business saver? Får man ekstra poeng selv om man booker med poeng? Altså 7,5k istedenfor 5k til Chicago? Minstebudet er på 20k poeng nå (evt. 400 Euro).
Oppgraderinger havner alltid i saver-klassen. Du får ekstra poeng hvis du får godkjent oppgradering uavhengig om det er brukt poeng eller penger.
Å neida! Jeg fikk nemlig sjansen til å prøve en variant i ettermiddag allerede, med en Vip Plus-billett (altså A). Beskjeden i gate var: Kun lov til å endre flight hvis ledig i samme billettklasse. Jeg påpekte at det var fem rader ledig i Plus sist jeg sjekket i Expertflyer og flashet diamantkortet (!), men gateagenten på SK1477 i gate D8 var ikke til å rokke. Ikke lov, tordnet han. Ikke bare dét: Da jeg gikk, fikk jeg et "sorry, mac!" slengt etter ryggen min. Sorry, Mac!, faktisk. Altså, jeg forventer ikke ekstraordinær service, men å la meg komme med en flight hvor det uansett er fem ledige Plus-rader, når jeg har en (omenskjønt billig)-plusbillett og EBD, synes jeg ikke er ekstraordinær service. Men, men. Teknisk sett hadde fyren sikkert rett. Men jeg vil ikke sjanse med en oppgradering neste uke, for å si det forsiktig. Så er spørsmålet: Har SAS strammet inn praksis? Møtte jeg et idioteksemplar av en gateagent? Eller er jeg svartelistet igjen?
Tror ikke det. Ja. Godt mulig. Det har vel egentlig aldri vært fritt frem for å endre flight med plus, men "alle" har vel fått det til på samme dag..?
Jeg har fått endret flight (til tidligere samme dag) i Go på poengbillett uten status, så jeg blir litt sur når jeg ikke får endret en kjøpt plusbillett med EBD i hånden. Men men. Gateagent gjorde et stort poeng av at han "ikke hadde lov" til å booke meg om til annet enn min kjøpte billettklasse, så enten er det instruksjoner ovenfra, ellers så er det vrangvilje fra gateagent, uansett hva den måtte skyldes. Men jeg ville altså ikke ta sjansen på oppgradering av billett for muligheten til endring samme dag, ettersom det åpenbart oppsto visse problemer med en kjøpt A-klassebillett.
Absolutt. Og nå gnir SAS salt i sårene mine ved å forsinke min bookede avgang med 1 time og 15 minutter, slik at jeg kanskje kommer frem til Fyn en eller annen gang i 02-tiden. Jaja. Dekker ikke Amex overnatting ved forsinkelse som sklir over til neste dag? On-topic: Ikke bruk Plusgrade dersom du satser på å komme med tidligere flight samme dag!
Om du har beregnet tilstrekkelig tid og du blir forsinket så vil jeg tro du kan kreve dette dekket. Irriterer meg at CPH Hilton er 5-stjerner og ikke 4.. Nå er det for dyrt etter min mening..