Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

1. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,236
    Bonuspoeng:
    183
    Byggmakker på Kjørbekk Skien tar Amex

2. kalvenklein

kalvenklein Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
  3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen bensinstasjon som tar AmEx?

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,576
    Bonuspoeng:
    183
    Circle K iallefall

5. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.
    Noen som kjenner til butikker som selger Momas Jason-elsykler hvor de aksepterer AmEx?

6. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Vet dessverre ingenting om Momas, men Elife på Sinsen tok Amex i vår, og Birk på Sagene tok Amex for noen dager siden (bare pass på at de bruker riktig terminal, det var ikke alle som gjorde det). Begge steder har også knallgod service, og kan anbefales hvis du vurderer noe andre merker :)

Cumulus liker dette
  7. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Momas selges kun av Kayakk og Fritid, og E-Wheels, og de tar ikke Amex. Men betal med kredittkort, du kommer til å trenge hjelp med reklamasjon.

8. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter anbefalingen av Birk Sport. Veldig fornøyd med handelen vår der, både mtp pris og service. Vi handlet ifm Black week, da fikk vi rundt 40% rabatt om jeg husker rett.

9. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk nettopp brukt AMEX på Hoopla. Det var nytt for meg.
    Kjøpet vises som KLARNA. Også dette var nytt for meg. Tar begge nå AMEX?

Screenshot_20231008-205150.png

10. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Nettsteder som benytter Klarna kan velge selv om de vil aktivere støtte for Amex, og har hatt mulighet for dette lenge. De færreste gjør det, dog. Antar det innebærer et ekstra gebyr for butikken.

themichael liker dette
  11. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke mange Rema 1000 som tar Amex, men Rema'en på Hove i Sandnes har fått nye terminaler på to av kassene, og tar Amex på disse to. Begge kassene har nye klistermerker med (blant annet) Amex-logo.

Har ikke fått testet om de tar Amex på de resterende kassene. De har ikke lenger selvbetjent utsjekk, så man er avhengig av personal i kassen.

Spielhaug liker dette
  12. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som kan anbefale en optiker i Stavanger som tar Amex?

13. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis med “optiker” mener du noen som er tilknyttet en brillekjede, da er det Specsavers i sentrum som tar Amex i butikk.

KRS liker dette
  14. gunerius

gunerius Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som vet om nettbutikker som tar Klarna (da er det også gjennom Klarna man betaler med kort, dersom man ikke tar 30-dagers Klarna) har mulighet for å åpne for Amex i det hele tatt?

Jeg sendte mail til en nettbutikk her om dagen og spurte om det.

Lurer egentlig på det samme med Rema. Er det sånn at de bare kan ta en telefon for å få det aktivert på betalingsterminalene deres? Prøver å få en av de to nærmeste Remaene til å ta det i mot

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke så mye om Remas avtale, men det handler stort sett om man er villig til å betale gebyrene Amex krever.

16. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om flere sender en mail til samme nettbutikk (uavhengig om man skal handle der eller ikke), så kan det være at de føler et press om mange nok ber om det samme.

Du kan starte med å legge ut mailadressen man kan sende til, så sender jeg gjerne en mail.

17. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    878
    Bonuspoeng:
    93
    Man driver god butikk når kundene dine begynner å selge for deg..

Vaskehanske liker dette
  18. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere har jeg på de stedene som jeg handler regelmessig prøvd å påvirke til å akseptere Amex. Begynner å bli noen år siden og da lagde jeg denne. Klarte vel å få et par stk til å akseptere Amex :)
    • Innvending 1: Kostnaden for Amex er høy.
    Jungeltelegrafen sier at det tidligere var 3-5 % i gebyr og nå har Nets sendt ut til sine kunder at de tilbyr Amex til 1,9%.
    Hvilken leverandør bruker de til sin terminal?
    Dette kan være lurt å sjekke opp dette igjen da det har vært mye endringer rundt de ulike gebyrene evnt. vurdere Nets som har 1,9%.
    • Innvending 2: Kostnad for Amex er høy.
    Benytter restauranten seg av Foodora?
    På restauranter hvor de ikke aksepterer Amex - kan du ofte bestille mat igjennom Foodora med levering eller velge pick-up.
    Foodora tar opptil 15 % for pick-up og opptil 30 % ved levering.
    Du som kunde kan heller ringe og bestille + betale med Amex i terminal ved pick-up med en mye lavere % sats.
    Det er mer lønnsomt for restauranten da Amex gebyret er høyere enn vanlig kort, men fortsatt mye rimeligere enn Foodora.
    • Innvending 3: Vi aksepterer andre kort hvor du kan opptjene bonuspoeng som feks. Mastercard.
    Alle aksepterer Mastercard slik at dette er ikke noe unikt som vil tiltrekke kunder til din butikk.
    Aksepterer du Amex vil du kunne tiltrekke deg flere kunder da det er noen som prioriterer å handle fra bedrifter hvor dette kortet aksepteres.
    Amex kortholdere er også en gruppe som antageligvis vil legge igjen mer penger hos deg enn de med andre type kort.

• Hvorfor er Amex så viktig? Her kan du prøve å forklare butikken dette i detalj om nødvendig med.
    De som har dette kortet vil bruke dette for Kr 150.000 og 300.000 i løpet av en kalender år.
    Når man har brukt kortet for disse summene vil man få noe som heter "Companion ticket".Dette vil kunne være viktigere enn selve bonuspoengene for mange bonusjegere.
    • Et par spørsmål & argumenter som kan brukes på det aktuelle stedet:
    - Hvor stor verdi vil det være for din bedrift å få flere kunder?
    - Hvor ofte vil du selv som kunde handle hos den aktuelle restauranten om de hadde akseptert Amex?
    - Får stedet en fornøyd kunde er det større sannsynlighet for at han tar med seg eller anbefaler dette videre til venner neste gang.
    - Eurobonus har 5 millioner skandinaviske medlemmer, Skandinavias største og mest anerkjente lojalitetsprogram.
    - Det tiltrekker seg en gruppe mennesker som blir ansett som kjøpesterke.
    - Som bedrift kan du skape lojalitet uten å måtte gi alle kunder en prisfordel.
    - Selv om de velger å akseptere Amex - så vil det kun være et fåtall av kundene som faktisk betaler med dette slik at verdien for bedriften ved å få flere lojale kunder/ambassadør vil kunne være større enn kostnaden på den lave gebyret.

freddyen and paron like this.
  19. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Rema 1000 aksepterer Amex stort sett via Apple Pay tror jeg er gjengangeren.
    Om de ikke har aktivert Apple Pay eller Amex så er det mulig å høre med kjøpmannen om det lar seg aktivere. Det er kjøpmannen som bestemmer dette. Det er ulike årsaker til dette det ene er gebyret, og det andre er at de nok ikke er klar over det kanskje engang.

Du kan jo si at disse Rema 1000 butikkene har skjønt det ;)

Oslo: Hoffsveien, Sørenga, Arnebråtveien, Lørenveien. Trøndelag: Stjørdal, Husbyfaret, Hell, Støren. Hordaland: Bergen: Nygårdsgaten, Øygarden, Ågotnes, Stryn, Lindås, Ostereidet, Stord, Sagvåg, Skulestadmo. Agder: Vennesla. Akershus: Gjelleråsen. Oppland: Jevnaker, Elverum. Møre og Romsdal: Ørsta, Eide. Buskerud: Lier, Bruveien. Danmark: Hirtshals.

Evnt. backupløsning:

Kjøp Rema 1000 gavekort i en butikk som aksepterer slik at du kan betale med gavekortet på din lokale butikk.

freddyen and trygveat like this.
  20. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Positiv oppdagelse på onsdag :)

Nyborg bilverksted i Åsane ( 20min utenfor Bergen ) Tar Amex :rolleyes:
    Kurrant for de som ikkje har nybilgaranti på bilen lenger og ønsker eit alternativ til merkeverkstedene :cool:

21. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Siden nyttår tar ikke Rema 1000 på Sørenga Amex lenger...

Del denne siden