Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk opp muligheten til å betale med Amex nå, Sikkert bare en liten bug i Systemet. Hadde vært trist å miste muligheten til å betale med Amex på Hotels.com
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært en katastrofe..
    Som nevnt ovenfor er det antakeligvis noen hotell som ikke tar amex hvor de heller ikke gjør det var hotels.com, men mange er det ikke.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal ha meg et nytt par Bose QC25. Er det noen som vet om en nettbutikk som selger disse, hvor man kan betale med AmEx? Min lokale Expert har plutselig sluttet å ta AmEx og da gikk jeg selvsagt ut døra ...
     
  4. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Mange. Elkjøp og lefdal bla. Apple tar paypal så kan du få litt kickback/viatrumf og
     
  5. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Et søk på prisjakt gir oss at Elkjøp selger disse til 2990,-., ingen billigere. Elkjøp tar amex i butikk, men ikke ved netthandel! ...så fremt du ikke har hovedfag i Amex. Da lager du deg en paypalkonto og legger inn ditt amexkort. Deretter går du inn på elkjop.no og bestiller ved hjelp av din paypalkonto.

    Lykke til!

    Mvh AN
     
    Nanping and Helikopter like this.
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, jeg trodde ikk Elkjøp-/Lefdal tok AmEx, kun Expert, så derfor gikk jeg ikke innom i stad! Jeg får prøve igjen. Takk for tips!
     
  7. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    http://www.amexvenn.no/shops.php

    Tror du blander, min erfaring er stikk motsatt; at det er laaaangt mellom hver expertbutikk som tar Amexen....
     
  8. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Du har helt rett! Elkjøp i butikk tar vanligvis Amex
     
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Expert Skien tar Amex
     
    alfrednobel liker dette
  10. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har skaffet meg et Amex premium(?) og må si jeg sliter med å finne plasser å bruke det... Har nesten gitt opp hele 100k bare pga hvor lite plasser som tar det.
     
  11. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Www.Amexvenn.no

    Handle alt av dagligvarer på Kiwi. Bare det blir jo nesten 100k på ett år.

    Sas.no
    Elkjop.no
    Volt
    Masse restauranter

    Huff, tusenlappene flyr
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan handle daglegvarer på Kiwi/Spar i staden for på Rema.
    Uansett kva butikk du er i: bruk AmEx fyrst, og så spelar du dum om det ikkje blir akseptert "Å! Har de ikkje internett kanskje?" - "Hæ? Einaste butikken nord/sør for polarsirkelen som ikkje tar AmEx?"
    Kjøp alle flybillettar med AmEx. Om firmaet har policy på Eurocard eller anna tull; nekt å bruke det. Arbeidsgjevar kan ikkje kreve at arbeidstakar skal setje seg i gjeld.
    Bruk PayPal, og registrer Amex på kontoen din.
    Kjøp jule/bursdag/bryllupsgaver i stort monn når du er på butikk som aksepterar kortet.
    (Om du må bruke pengar ein plass der dei fortsatt nektar så har du vel SAS mastercard klart.)
    Betal faktura ved forfall, og bruk det du sparar i renter til å kjøpe saker du ikkje treng på butikkar der dei tar AmEx.
     
    miura, Helikopter and Nanping like this.
  13. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for gode forslag, hadde jeg hatt mulighet for å føre jobbreiser osv på det så hadde det ikke vært noe problem, får kanskje ta det opp at jeg ønsker å bruke mitt kort, i stedet for kortet jeg har fått av dem (som vel faktisk står på meg...)
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Firma: "Alle ansatte som reiser mykje SKAL bruke vårt kort..." bla bla "pliktar å ditt og datt" bla bla "heftar med hals og krage for ev renter og tilleggskostnadar".
    Ansatt (les Stuttfeiten): Nei! Har alt plenty med kredittkort, om ikkje firmaet tek renteutgifter om lønningskontoret er nede pga sjukdom når reiserekningar skal betalast ut, så brukar eg mitt eige (AmEx)."

    Prøv?
     
    Nanping liker dette
  15. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Min lokale Coop Prix tok Amex igår, 10/9, handler vanligvis på Kiwi,så har ikke testet på Prixen før.
    Coop Obs butikken tar ikke Amex, testet dog i april/mai.

    Etter det jeg har hørt her tar Coop normalt ikke Amex eller?

    Holder til i Arendal
     
  16. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, skal ta en runde med dem. Takk for innspill :)
     
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eller så kan du ete fisk her to gongar i veka:
    IMAG1669.jpg
    Gud hjelpe og trøste meg. Blir ein del havrelefse framover... #200_poeng_nærmare_neste_lhf
     
    Nanping liker dette
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Dei tre siste gongane eg har handla på den lokale Kiwien so har eg fått "Feil" etter at eg har tasta tasta inn koden og automaten har surra litt. No byrjar eg å verte bekymra.
    Automaten tolkar Amex og eg får lov til å taste inn kode, nokon som har vore borti liknande? Det ser ut til at eg er einaste Amex-kunden dei har, dei ansatte verkar i alle fall ikkje å ha sett eit Amexkort før.
     
  19. Kenta

    Kenta Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Min lokale Bunnpris tar AmEx :) det hadde jeg aldri trodd. Går noen tusenlapper der på et år..
     
    RoadKing liker dette
  20. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Angåande mitt problem so er det forhåpentlegvis berre mitt kort som er øydelagd. Vart "heldigvis" avvist av SAS også. Prata med kundeservice (chat) og dei kunne ikkje sjå kva som skulle vere gale, forslaget til kundehandsamaren var at verken SAS eller Kiwi aksepterar Amex... Fekk beskjed om å prøve på nytt i morgon, so då får vi sjå. Vert vel flaut etterkvart, om eg stadig vert avvist i kassa på Kiwi for beløp under 50 kroner.. :D
     
    trulsern liker dette

Del denne siden