Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

  1. pkr1991

    pkr1991 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Betalte med Amex på Follestad på Paleet i går
     
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Outnorth.no støtter nå også Paypal så kan en hente både ViaTrumf og Amex.

    Butikken benytter forøvrig Klarna, så hvis Klarna har gjort Paypal tilgjengelig for alle sine kunder så ble det kanskje et vesentlig større amex marked?
     
  3. aroneid

    aroneid Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Finnes det noen nettbutikker eller butikker i Bergen som selger dusjkabinett og som godtar Amex?
     
  4. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Systembolaget i Strömsund tok Amex. Det ble en hyggelig førjulshandel :)
     
    Travellingalf liker dette
  5. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde og søke igjennom tråden og Amexvenn.no men fant ikke noe. Beklager på forhånd hvis det er nevnt før, men Trøndertaxi i Trondheim tar Amex i hvert fall.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Stjørdalstaxi også, eller hva de nå heter - fant jeg ut da jeg ankom TRD forsinket og skulle videre til Gokk. Men de aller fleste taxiselskaper som kan risikere å ha noe med en flyplass å gjøre vil vel ta Amex.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Gir god mening.
    Har aldri kommet i en taxi og blitt avvist med Amex. (Om vi da ser bort fra de som ikke tar kort i hele tatt..)
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd å møte taxi som ikke tar kort både i Aberdeen og Frankfurt. Klarer ikke å slutte å forundre meg over at så forretningstunge byer fremdeles har det problemet.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    haha.. ja i Tyskland blir de jo regelrett grettne når du drar fram et kort..
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tyskland og Danmark er Europas kredittkort-u-land!

    Jeg husker fremdeles den håpløse følelsen jeg fikk da jeg for noen år siden ankom til STR med siste Germanwings-flight om kvelden inn fra STN: Satset på å ta ut euro i ankomsthallen, men den ene minibankterminalen dersteds var selvfølgelig ute av drift. Intet problem, tenkte jeg, inntil DB-automatene ikke ville akseptere noe annet enn kontantbetaling for beløp under åtte euro (jeg skulle kun ett stop avsted med S-banen). Når det heller ikke fantes en eneste taxi utenfor STR som ville akseptere kredittkort (minst av alt for en reise på et par kilometer), så ble det til at jeg enten måtte gjøre noe så utysk som å snike på S-banen eller komme meg over åtteeurogrensen ved å kjøpe et dagspass... kl. 23:45! Det ble sistnevnte alternativ, selv om jeg aldri har tilgitt verken STR eller DB for det.

    Ellers har jeg ikke tall på hvor mange ganger tyske supermarkeder har nektet meg å betale med kort når jeg har handlet for under 15 euro. Og selv jeg sliter med å drikke øl for 15 euro ved kjøp på supermarkeder.
     
    Supersergei and Eddie47 like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Var på en nattklubb i München og der var det 20 Euro i minimumsbeløp. Endte opp med å måtte kjøpe 6(!) øl for å komme over grensen.

    Drakk to selv og så ble jeg så lei av å gå rundt å bære på de at jeg ga bort resten...

    Så har du selvfølgelig de plassene som har kortterminal, men ikke aksepterer noe annet enn Maestro!!

    Danmark er heldigvis ikke like ille (lengre?). Der betaler jeg med kredittkort over alt og selv om danskene ikke kan få Amex, så er det overraskende mange plasser som aksepterer det. Kan ikke huske sist jeg ikke fikk betalt med kredittkort.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Danmark er ikke noe problem, men der legger de jo til gebyr på alt når du betaler..
     
  13. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, kjenner meg veldig godt igjen her. Spesielt DB automatene..tar kun EC/Maestro kort og aksepterer max 20€ sedler, helt håpløst. Det verste er at jeg ikke merker noe bedring der nede i det hele tatt. Det er ramaskrik der nå fordi bankene begynner å legge ned filialer, velkommen til 2017 og snart 2018.
     
    Scandipendler liker dette
  14. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Clas ohlson, hyllie Malmø tar amex.
    D
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror alle Clas tar Amex.
     
    Logiflyer liker dette
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Litt off topic:

    Hvis jeg i dag avbestiller et hotellrom gjort på mitt Amex Plat i november, vil jeg da havne i "bakleksa" i forhold til å tjene opp CT dette året? Altså, vil jeg da bli nødt til å opptjene 100k + det hotellrommet kosta? Hvis det var forståelig.
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det gjør du slik jeg forstår reglene. Det er hvertfall slik med poeng opptjeningen.
     
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig amatørmessig å ikke tenke på det før. Skulle nok booka hotellet på Amex Gold-kortet istedet. Så da er vel eneste grunn til å avbestille hvis jeg booker et dyrere rom...
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Bach Johansen Interiør & Håndverk AS i Larvik tar Amex.
    Kan forresten nevne at de er flinke =)
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Må tectylbehandle bilen, noen som vet om en forhandler i Trondheimsområdet som tar Amex?
     

Del denne siden