Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

  1. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Korleis kan ein dobbelt-dippe her? AmEx + .....?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Coop-kortet (som Coop medlem). Da får du minimum 1 prosent kjøpeutbytte inn på en konto som du disponerer selv. Bare scan strekkoden fra Coop kort eller mobilapp i kassen først og betal deretter med Amex. Fungerer veldig bra alle steder jeg har prøvd det.
     
  3. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jau, det gjer det nok. Eg tenkte det var sjanse for å få EB-poeng i to omgangar. Synd at ikkje Coop har same EB-dealen som Trumf.
     
    Skarven liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Sant nok, men kjøpeutbyttet kan du jo bruke til å handle EB-poeng direkte, handle varer med Trumf eller rett og slett bruke de som lommepenger. Når man likevel handler hos Coop så kan man jo like godt ta med de godene man kan få.
     
    Swaggertarian liker dette
  5. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Umogleg å vere usamd i det :)
     
    Travellingalf liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Lovende svar fra komplett. Sa at jeg kom til å handle all min elektronikk hos Elkjøp og Power da de tar Amex og nevnte den type folk som lusker her inne som en meget kjøpesterk gruppe som er veldig opptatt av å kunne betale ting med Amex (via Paypal). Her er svaret jeg fikk.

    upload_2018-8-8_13-21-50.png
     
    Ursa and Garegaupa like this.
  7. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg betalte på soundgarden.no med amex via nets i går. Har fått ordrebekreftelse, men har ikke sjekket om det er trekk på kortet enda.
     
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    På Dominos kan du bruke AMEX via PayPal, kjekt å vite hvis man får ansvar for å bestille mat til avslutninger til idrettslag etc.

    Circle K Telemakrssvingen tar AMEX (husk å registrer deg i x- tra klubben først for å få ca. 30 øre i ekstra rabatt). Dette gjelder Circel K generelt.

    Dog overrasket over at Staples ikke tok AMEX.
     
    jgroneng liker dette
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Skruvat.no tar AMEX gjennom PayPal, tar du turen innom Viatrumf får du også 4,5% trumf av det du kjøper. Så må du ha nye deler til bilen eller nye dekk, vet du nå hvor du kan dobbeldippe.
     
    Ursa liker dette
  10. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Kid Interiør Herkules Skien tar AMEX
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Uppercrust Ålesund vigra :D
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at Storcash i Bergen også tar amex. Regner med dette da er landsdekkende. Regner med å få prøvd i Trondheim også innen 2-3 måneders tid.
    Mestergull Bergen Storsenter tar også.

    XXL tar ikke Amex (tror de aktivt har blokkert det). I displayet i kortterminaler blir "amex" synlig, og så kommer kjøp avbrutt elns.
    Monter Os (utenfor Bergen)tar ikke Amex (ifølge amexvenn tar monter det, så mulig dette derfor er opp til enkelte butikker). Ikke isushi heller.
     
    Last edited: 19. aug 2018
  13. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Løplabbet lade (Trondheim) tar amex
     
    agrims liker dette
  14. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Nimi Ullevål tar Amex
     
  15. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Ving (ja, charter... :p) tilbyr ikke Amex, noe konkurrentene deres, TUI og Apollo gjør (mot et gebyr på hhv. 1,4% og 0,85%).

    Sendte en henvendelse til Ving og lurte på hvorfor de ikke kunne tilby dette (og skrev også at jeg gladelig kunne betale et gebyr for å få bruke dette) og fikk følgende svar:

    Svarte tilbake at dette var rimelig defensivt og satte spørsmålstegn ved hvordan de tenkte å måle etterspørselen når de ikke hadde AMEX som alternativ. Hadde de faktisk hatt AMEX som betalingsmåte så kunne de i det minste sjekket antall transaksjoner over tid. Om de baserer seg på antall meldinger på Facebook eller e-post så oppfordrer jeg alle som kan "risikere" å bruke Ving nå eller i fremtiden, om å sende dem en melding og etterspørre muligheten for å bruke Amex ;)
     
  16. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Er det noen matbutikker rett over svenskegrensa, med utgangspunkt Oslo, som tar Amex? Irriterende at Nordby ikke gjør det :mad:
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Eurocash skal ta Amex (har ihvertfall brukt det en gang). De er både i Tøckfors og på Svinesund. Utvalget og prisene er ikke dramatisk annerledes enn Maximat.
     
    Calling liker dette
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Cubus (Herkules)i Skien tar Amex, oppdaget det når en av ungene trengte et klesplagg.
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    New Anarkali på «Løkka» (Følte meg urban no)
    Moen Gartneri i Bø/Gvarv
    Chillout på «Løkka» (Hugs og trekk EB kortet først for endå meir poeng 50per100)
     
    SAJblue liker dette
  20. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Maximat på Tøckfors tar Amex. På samme senter så tar også XXL Outlet og KappAhl Amex. Sikkert flere, men det er de jeg selv har testet.
     
    Calling liker dette

Del denne siden