Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Endringen fra 30k til 10k skjer først 18. mars, så tipper bare dette er en god gammeldags regnefeil eller at vedkommende har glemt at han f.eks har brukt kortet i TW/vipps/revolut osv. :p

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Neida. Går Ann. Har brukt 28k siden 28 jan og det kun med SAS MC ;) om 2 dager frigjøres 4 nye tusen uten gebyr

3. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel per 4k/96t

4. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, 28. jan er 30 dager siden, så hva er poenget ditt? Begynner å bli litt lei av innlegg der folk tror at 4k-regelen ikke lenger stemmer pga rot i egen økonomi :rolleyes:

furlong liker dette
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    Sjølvsagt. Tøffe tak i dei seine nattetimar her. Pappaperm er ikkje for pyser.

jgroneng and drsyk like this.
  6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, man gjør det til slutt. Jeg bruker kune sas mc og sas mc point earner på min og fruens konto, og vi har begge fått gebyr de siste gangene nå.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ok.

Stemmer det. Nådde selv gebyr men nå i løpet av natten løste det deg ;)

8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_5645.jpg IMG_5646.jpg IMG_5647.jpg IMG_5648.jpg IMG_5649.jpg Her er min oversikt over betalingene siden 8. januar da jeg startet med å bruke sas mc. Før denne datoen hadde jeg ikke betalt noe med payr siden 5/12. Har siden 6/2 til dags dato kunnet betalt ca 2100 gebryfritt hver 4. dag, (jeg betalte hele summen på 4000 den 6/2, hadde helt glemt jeg kunne dele opp regningen), men betaler altså gebyr på de siste 1900 kronene. Mulig jeg ikke er den skarpeste her, men når får jeg betalt 4000 uten gebyr igjen? Og hvordan er den beste måten å få betalt mest mulig med sas mc uten å måtte betale gebyr?

Last edited: 27. febr 2019
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke gebyr nå. Men i går kveld var det.
    Antar det var snakk om timer før å kommer unna 30 dagers reglen

10. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Er det MC SAGA og MC SAS sitt kort som gir poeng bare?

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    SAS MC. Saga gir ikke lengre

12. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    Mystisk. Dette har ikkje eg opplevd etter «overgangen» frå ShellMC. Når det er sagt har eg vel heller ikkje hatt rekningar til å nå 30k-grensa heller. Blir lite med utlegg når ein har pappaperm.

Xflipper liker dette
  13. aralovic

aralovic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

Slik jeg forstår det kan SAS MC brukes for 4000 kr PR 96 time, dette gjelder overalt og ikke kun i Så hvis jeg betaler en regning for 3500 kr så har jeg 500’kr igjen å bruke ila 96 timer før nye 4000 blir tilgjengelig?

14. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Payr, Vipps, Revolut og liknande tenester inngår i dei 4k

aralovic liker dette
  15. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel bare et tidsspørsmål før SAS MC/SAS MC Premium stenger av for mulighetene i payr/vipps, på samme måte som Shell MC gjorde? Er jo tidsbegrenset hvor lenge de er villige til å kaste penger ut av vinduet. Eller?

Og er det virkelig verdt å bruke 1500 kroner i året for SAS MC Premium, dels for å kunne bruke dette på payr/vipps i en (mest sansynlig) tidsbegrenset periode? Om man bestiller SAS MC Premium nå, kan det jo hende det bare går noen uker før payr/vipps er stengt.
    Eller er det noe annet som gjør at 1500 kroner kan forsvares i året? Jeg er rimelig ny på dette så beklager spørsmålene. :)

Last edited: 27. febr 2019
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er lurt at du leser deg opp på oversikten over de forskjellige kredittkortene, priser og fordeler som de gir. Det finnes gode tråder på forum som gir deg relevant info.

SAS MC Premium, gir deg en betydelig rabatt på bestiling av SAS C og + billetter med poeng. Hvis det er en rabatt du kan oppnå, og utnytte mener jeg det forsvarer årsprisen alene.

At de også gir poeng via vips og payr ( foreløpig) får være en bonus for min del. Hva som eventuelt kommer av forandringer på opptjening på Payr? det må vi bare følge med på.

SAJblue and MrBister like this.
  17. Waku

Waku Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Når i mnd kommer poengene fra SAS MC? Er det faste dato i mnd eller fortløpende?

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,848
    Bonuspoeng:
    293
    Rundt 2.,3.,4. i påfølgende måned.

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker kortet mye ellers i tillegg til payR. Og om du sier det opp etter feks 6 mnd får du tilbake halvparten.
    I tillegg er jo flypremium gull vert.

MrBister liker dette
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis kaffe får du uansett...... hos SAS:)

Nettop, derfor er det i grunnen meningsløst både å vurdere et kredittkort ut fra prisen.

Eller ut fra fordelene det gir.

Vurderingen må starte med et realistisk overslag over mulighetene til å utnytte de potensielle fordelene, og hvor mye de fordelene bidrar til å gi deg et # bedre reise liv# om du vil. Før du gjør en økonomisk vurdering og ser om en kan få tilsvarende rabatter/tilbud/inntjening på andre kort eller færre kort totalt.

drsyk and jgroneng like this.

Del denne siden