Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skiftet nylig forsikringsselskap, og jeg har funnet ut at de har tilbakebetalt nesten 10.000,- til Payr. Ringte Payr på mandag og de fant transaksjonen og lovet og overføre disse pengene til meg. Jeg ringte og purret på utbetalingen i går, men fortsatt har jeg ikke fått bokført disse pengene. Skal jeg vente en dag til eller skal jeg ringe Payr og mase mer i dag?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville gitt det til over helgen.

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Ting tar tid, så jeg hadde gjort som @indahla skreiver, vente over helgen.

4. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Var på bok nå. Sendt til payr 4. feb og overført i dag. Godt en ikke har mye innskuddsrenter.

5. aralovic

aralovic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hei
    Jeg ble fortalt at jeg kan betale via payr 4000,- PR 96 time.
    Men iflg vilkårene til sas MC står det 4000,- PR transaksjon(vipps, men regner med at payr er samme) og i flg payr opptil totalt 30.000.- PR 30 dager.

Derfor lurer jeg på om jeg kan betale 4000,- til trumf og 3000,- til pensjonssparing i dag via payr uten gebyr når dette er to ulike transaksjoner.

Hvis ikke må noen forklare meg 4000 PR 96 time :) tusen takk.

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Du blander her.

Vipps sine egne grenser er 4000, pr. transaksjon og Payr 30000,- pr. 30 dager (gebyr over dette), mens SAS MC tillater 4000,- pr. 96. time på slike tjenester. Bruker du andre kort (som ikke gir fordeler vel og merke) vil du kunne makse grensene satt av tjenestene.

7. aralovic

aralovic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, men hvor i vilkårene til sas mc står dette?

I sas mc premium sine vilkår står det:
    «Bruk av vipps registreres som kontantuttak men uten kontantuttaksgebyr. På denne type av uttak er det en beløpsgrense på 4000 PR transaksjon ikke 10.000 PR uttak som er vanlig ved uttak i minibank»

Slik jeg forstår dette gjelder ikke dette PR 96 time, men 4000 PR transaksjon.

8. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Aner ikke, forholder meg til hvordan det fungerer i praksis. :)

SAJblue liker dette
  9. aralovic

aralovic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, men da prøver jeg å betale over 4000 og ser om det blir gebyr.

10. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke med vilkårene, men kan bekrefte at det er 4000 per 96t i Payr med SAS MC totalt sett og ikke per transaksjon. Hilsen en som gjerne har for vane å betale på nytt flere ganger for å se om tidsbegrensningen er gått ut enda, og stadig blir møtt av feilmelding :)

11. aralovic

aralovic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18

Fikk feilmelding om at det var noe galt med kortet. Kanskje derfor. Men takk da vet jeg dette :)

12. EC7

EC7 Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Driver eget firma og har fått regning på 98 000 i forskuddsskatt, og kommer til å få det 3 ganger til iløpet av året. Hvordan ville dere ekspertene her betalt det for å få mest mulig poeng ut av det, uten at det skal bli altfor mye ekstraarbeid for regnskapsfører?Forfall 15 mars, så uaktuelt å dele det opp med SAS MC

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Om forfall er 15. mars er nok det enkleste å bare legge den rett inn i nettbanken. Slik det er nå så er det kun SAS MC som gir poeng, og du rekker kun 3-4 overføringer á 4000kr, så noe MÅ tas utenom Payr eller uten poeng uansett...

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    Ville brukt Flying Blue-kortet, men gudane vite om dette er ein ok måte å gjere det på rekneskaps- og skattemessig.

15. EC7

EC7 Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Er ganske ny på det bonuskjøret her, så flying blue har ikkje eg. Har SAS MC + point earner til fruen, Shell MC, Amex elite og Amex platinum og Saga MC. Og har nettopp fått trumfkort. Så da får eg vel bare ta det i nettbanken. Men om eg betaler det med Saga MC i payr, vil det gå som forbruk til å få statuspoeng?

16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje.,vi vet ikke. Når du har feil kort., så anbefaler jeg at du får din fru til å betale regningen. Så bruker du enten vipps eller payr med ditt sas mc hver 4. Dag for å betale henne tilbake.

morpheus77 liker dette
  17. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    To mulige alternativer, men aner ikke hvordan det er i forhold til såpass store beløpsgrenser eller skattemessige lover og regler..
    1. Last opp beløpet fra SAS MC og Point Earner til SAS Travel Wallet (TW). Legg virtuelt TW inn i Payr, og betal med det.
    2. Gå til anskaffelse av Revolut Premium, og betal med dette i Payr. Last opp på samme måte fra SAS MC og Point Earner. Vil ta litt tid å opparbeide stor nok limit på opplastning fra kortene da.

18. EC7

EC7 Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for alle svar. Får nok bare betale fra nettbanken og heller sjå på alternativ til neste regning 15 mai. Tviler på at regnskapsfører godkjenner at samboer betaler fra sin konto når det er mitt firma. Kan eventuelt skaffe flying blue kort til neste avdrag. Takk igjen

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293

Andre brukere har meldt om blokkering av TW etter mye lavere bruk en det som er skissert her. For regningsbetaling gjennom Revolut og Payr. Greit å lese de andre trådene om samme emne før en begynner å overføre.

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Payr også? Har lest om Revolut.

Del denne siden