Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor 3900,- og ikke 4000,-?

2. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    Sannsynligvis fordi han tar høgde for gebyr. Kan dog betale 3960 pr gong om det er tilfellet :)

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke gebyr før man passerer 30000,- (enda) i løpet av 30 dager, noe man må være ganske rutinert for å klare med 4000 pr. fjerde dag.

4. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    løewktpowektopwet!

5. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Say what?

6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner ingenting her nå. Nå har jeg drevet og betalt gebyr siden 6/2, 2/2 var sist jeg betalte gebyrfritt. Jeg får betalt 2100 uten gebyr, men resterende 1900 får jeg gebyr på og slik har det vært siden 6/2. Noen som har noen tips hva dette skyldes? Det er likedan på min egen og min samboers konto.

7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,848
    Bonuspoeng:
    293
    Ville kontaktet Payr,og stilt samme spørsmål til de.

Magnus77 liker dette
  8. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke kort utenom MasterCard Premium fra SEB kan man bruke til Payr ? Shell sluttet å funke. I dag har jeg hatt en veldig rar samtale med Ressurs Bank kundeservice om en transaksjon fra en nettbutikk i USA som har vært hengende på mitt MasterCard fra Flying Blue i flere uker. Mens han sjekket opp saken og satt meg på vent kom han tilbake til meg og sa at "de der Payr transaksjoner er ikke helt innenfor vilkårene for Ressurs Bank sitt Flying Blue Premium MasterCard og kortet mitt kan bli sagt opp dersom jeg ikke stopper opp. Nå har jeg lest vilkårene og der finner jeg ikke det direkte sagt at man ikke kan bruke Payr med Flying Blue kortet

• C KONTO- OG KORTKREDITT MED MASTERCARD ELLER VISA C.1 Bruk av kortkreditt med MasterCard eller Visa Bestemmelsene i dette punkt C gjelder kun ved bruk av MasterCard eller Visa kredittkort. Under forutsetning av at angjeldene brukersted/minibank/bank-, posteller vekslingkontor er tilknyttet MasterCard eller Visa systemet, kan kredittkortet (i samsvar med de til enhver tid gjeldende kontovilkår) brukes i terminaler og på Internett for å betale for varer eller tjenester på de vilkår brukerstedet (salgstedet) stiller, til å ta ut kontanter i kontantautomater (minibanker), bank-/post- eller vekslingskontor eller innenfor andre bruksområder etter nærmere angivelse. Kortet skal ikke brukes til betaling av innsats for deltagelse i spill, veddemål eller annen form for gambling (herunder på Internett), selv om brukerstedet godtar kortet som betalingsmiddel. Bruk av kortet i strid med denne bruksbegrensningen anses som vesentlig mislighold som gir RB rett til å heve avtalen, jf punkt B.2. «Bruk av kontokortet». For uttak i bank, post, vekslingskontor eller kontantautomat (minibank) belastes kontoen med de til enhver tid gjeldende gebyrer. For betaling og kontantuttak gjelder de beløpsgrenser og tidsbegrensninger som RB til enhver tid fastsetter. Overskridelse av disse grenser kan medføre at transaksjoner ikke kan gjennomføres. Opplysninger om gjeldende begrensninger er tilgjengelig på RBs nettsider samt i det aktuelle ”Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt” (SEF-skjema).
    Videre i vilkårene står det følgende:

• D POENG- OG BONUSPROGRAM Bestemmelsene i denne del D vedrørende poeng- og bonusprogram gjelder kun om tjenesten tilbys av RB for den aktuelle konto- eller kortkreditt. Kontoinnehaver som har inngått avtale om kortkreditt med tilknyttet poeng- og bonusprogram, tilknyttes automatisk det til enhver tid gjeldende bonusprogram. Eventuelt gebyr for slik tilknytning fremgår i det aktuelle ”Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt” (SEF-skjema) eller på RBs nettsider. Innkjøp som kontoinnehaver gjør med kortet og som betales i henhold til kontovilkårene genererer poeng eller bonus. Antall, beregning og gyldighetstid av poeng eller bonus fremgår av RBs hjemmesider. Særlige kampanjer kan forekomme. Følgende transaksjoner genererer ikke poeng eller bonus: 1. Uttak i kontantautomat (minibank), bank, post, vekslingskontor etc. 2. Kjøp og veksling av valuta. 3. Fakturabetaling. 4. Purregebyrer, inkassokostnader, renter og andre avgifter og gebyrer. Dersom flere kontoinnehavere og flere kort er koblet til samme konto, summeres de inntjente poengene eller bonusen. Den kontoinnehaver som på søknadstidspunktet ble oppgitt som hovedkortinnehaver, anses som innehaver av poeng eller bonus, uavhengig av om denne alene er innehaver av kontoen eller ikke.
    Er det sånn å forstå at Payr vil falle innenfor pkt 3 (fakturabetaling) ? Det er ikke direkte nevnt at Payr eller Vipps ikke genererer poeng. Det verste som kan vel skje er at de ikke gir poeng for en slik transaksjon, men å bli truet av konsulenten til Ressurs Bank at kortet kan bli oppsagt dersom jeg fortsetter å bruke Payr er litt drøyt ?

Hva tenker dere ?

9. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det godkjent eller ikke godkjent å bruke TW til Payr ? Og i forhold til Revolut, hvor høyt beløp kan man belaste (eks: SAS MC > Revolut > Payr ?) ?

10. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Har oppdatert regnearket basert på den nye virkeligheten med at man ikke lenger betaler regninger i en slump. Viser nå tilgjengelig beløp basert på siste 30 dager, lagt til Nordic choice kortet og separat beregning for EB og Nordic choice poeng, i tillegg til dato for når man får frigjort sum hos payr og hva det beløpet blir.

http://drive.google.com/file/d/1gTCn5J2-lQv9gIN48jvyUqV2Sxl-TAb4/view?usp=sharing

11. MaddyX

MaddyX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    SAGA MC gir ikke poeng.

12. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    @gregas85 Jeg har i hvert fall brukt FB-kortet en del i Payr, og har ikke hørt noe om at det ikke er greit. I brosjyren som fulgte med kortet sto det til og med eksplisitt at Vipps gir poeng.

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Brukte google translate, han sier noen banneord til Payr om deres gebyrer...

14. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Flere som ikke får åpnet payr?

15. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen problemer her, (android app)

16. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Heldiggris! Har ios.

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,771
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde problemer med å få betalt e-faktura, men en manuell faktura gikk fint. Har Android og la inn betaling like etter klokka seks i dag. Prøvde flere ganger med e-faktura og forskjellige fakturaer, så virket som de hadde (har) noen problemer i dag.

18. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Da er payr tilbake og angsten for å gå glipp av doble poeng er forsvunnet.

God helg alle!

19. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært kontakt med de nå, og de har problemer med E-Fakturaer.

20. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skulle være flink å bruke de ledige 4000 til å betale deler av en efaktura i dag for å sikre at den blir med på doble poeng. Først kommer det opp melding om at alt er greit, men når jeg går tilbake til listen over betalinger står det feilmelding. Nå har det gått halvannen time og E-fakturaen er forsvunnet og det er ingen nye reservasjoner på kortet.

Del denne siden