Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Ettersom jeg har sett er det ikke slik at dette nullstilles på et gitt tidspunkt. Enkelt fortalt må du se på hva du har betalt siste 30 dager. Om dette overstiger 20k får du gebyr ved ny betaling. Om du har betalt 15k siste 30 dager kan du i dag betale inntil 5k uten gebyr. Men om du gjennomfører flere betalinger som totalt overstiger 5k i en transaksjon får du gebyr. Total nullstilling får du først om du lar det gå 30 dager uten å betalte.

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du regner betalingsdag for dag 0 vil beløpet være tilgjengelig på dag 31.
    F.eks. betalt 4/9 forsvinner imorgen, 5/10.

3. einn

einn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    IPhone først har med prioriteringer å gjøre. Skulle vi lansert begge deler samtidig så hadde vi ikke hatt noe klart før tidligst 2018.

Hvis du er interessert i å bli beta-tester så kan du melde deg opp her https://www.payr.global/sign-up-android-version-english

bighc liker dette
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    183
    Likte spørreundersøkelsen dere sendte ut, hvor et av valgene under «Hvorfor bruker du primært Payr?» var «For å opptjene bonuspoeng». Forfriskende med en undersøkelse som faktisk treffer litt fra noen som kjenner (deler av) brukergruppen.

5. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Forstår til en viss grad dette, men kan si så mye som at blant android-brukere tapes det alltid goodwill å bli behandlet som annenrangs-kunder. Det er sikkert ikke slik det er ment - men det er slik det oppleves.

Takk likevel svar. Håper dere snart kan komme med mer konkret rundt dato - er det 15 februar 2018 som gjelder for android - javel så si det.

Hilsen en litt snurt bonusjeger

DanH, skrotnisse and holmen like this.
  6. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    vi har iphone og ymse crap devicer i labben vår, eneste grunnen til at jeg får brukt payr.

apple hatet er intenst.

7. skrotnisse

skrotnisse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    enig med polscifly, synes vi kan få en dato i det minste

8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok en oppfattelse blant mange at iOS har en mye større markedsandel enn hva som faktisk er tilfellet. Dessverre :mad:

9. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    Markedsandel er en ting. Bruksmønster er noe annet. Mange "Doro-telefoner" og andre billigtelefoner hvor primærmålgruppen ikke er opptatt av noe annet enn et håndsett å ringe med til Androids markedsandel. Alle har ikke Samsung S8.

Det interessante er hvor mye butikk man klarer å få til pr. iPhone-bruker sammenlignet pr. Android-bruker. Om du har tall på at det er bedre butikk å lansere tjenester for Android før iPhone hadde det vært nyttig å fått innsyn i.

(Hilsen Android-fan som er ufrivillig iPhone-bruker)

wilco liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Det går nok andre veien også. De jeg kjenner som har iPhone er enten 12 (bruker ikke Payr), normalt oppegående 30-40åringer (kan bruke Payr), eller 75 og totalt uinteressert i alt annet enn telefon, sms og eventuelt mail. (Selvfølgelig veldig generalisert).

Jeg tror rett og slett at utviklerne vet at iPhone-brukere med større sannsynlighet vil betale for en tjeneste, og derfor lager for iOS først for å dra mest mulig penger ut av brukerne.

napue liker dette
  11. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Og det mener du er feil gjort av Payr?

Jeg kan ikke så mye om økonomi, men om man starter en ny bedrift så trenger man inntekter, og da virker det dumt om man ikke høster det du sier er de lavest hengende fruktene først?

Logiflyer liker dette
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at det er forretningsmessig helt riktig gjort av Payr. Som du sier, så må bedriften ha penger for drift i oppstarten.

Men det er også ment som et lite stikk i siden til iPhone-brukere, for de er enklere å dra penger ut av. Tilsynelatende. Avhengig av produktet som selges, så er det ikke sikkert at android-brukere er mindre villige til å betale for et produkt.

Som andriod-bruker så synes jeg fortsatt at det er irriterende at "alt" kommer til iPhone først.

olekvi and polscifly like this.
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg stusset litt på selv, men har forhåpentligvis fasiten i løpet av en uke eller to. I teorien skal jeg være nullstilt 14/15. oktober og kan betale 20.000 uten gebyr. Siste del av restskatt :)

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er fasiten:
    Hvis du regner betalingsdag for dag 0 vil beløpet være tilgjengelig på dag 31.
    F.eks. betalt 4/9 forsvinner 5/10.

15. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    payr appen burde vist hva du har i limit, den "brukt i august og september" er jo ikke tellende, det er jo brukt 30 dager som gjelder ;)

Eatyomama liker dette
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel om utviklerne vil legge inn noe som gjør det lettere for oss å unngå gebyr. De skal jo helst tjene litt penger også..

17. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    når jeg snakker limit, snakker jeg 100k ;) 1% er det verdt, om ikke så mye mere.

brukt noen hundre k EB i år, og booka litt ymse biz for nesteår, og det blir jo da i praksis 3k, for de 60.000 poengene billetten koster, OK regnestykke.

18. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Vært feilfritt for meg, men prøvde betale en på 40k ca i går og fikk da feilkode, kontakter man payr da eller dnb og sjekker?

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk med payr support først, oppgi referansen på betalingen. Deretter eventuelt DNB hvis betalingen er avvist av dem.

Jeg klarte å taste feil kidnummer en gang.. så det er ikke sikkert det er DNB :)

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd å betale MC premium EB med DNB EB MC. Spent på om det gir poeng?

Del denne siden