Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    De har noen bugs de må greie ut, og kundeservicen høres jo hårreisende ut. Men svindel er vel å dra det litt langt.. som de sier så er det frivillig å bruke tjenesten. Det er jo faktisk payr som betaler kredittkortgebyret i dag og må legge ut mellomlegget til mottaker av pengene.

2. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

Jeg fikk idag en regning på 75 000 SEK som jeg skal betale.

Siden det er en betaling til utlandet så da er det jo såkalt IBAN jeg må overføre dette til. Noen som vet om det kan være mulig å få skvisa noe bonuspoeng ut av dette?
    Har:
    - SAS amex platiunum
    - Shell MC
    - SAS MC Premium
    - Norwegian Kortet.

Noen kreative hjerner der ute ? :)
    Er jo en relativt feit betaling...

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Overføre via PayPal som er knyttet til Amex? Jeg har aldri prøvd det selv, men ser det skal være mulig å overføre via PayPal. Jeg vet heller ikke noe om begrensninger på beløp og eventuelle gebyr, men det finner du sikkert mer informasjon om på sidene deres.

kalleballer liker dette
  4. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    PayPal så vanskelig ut, men kan kanskje følgende fungere:

Fra konto A -> Shell MC konto -> betale med Payr/Shell MC -> Konto B -> Fra Konto B til Sverige?

?

5. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Heldigvis fungerer ikke verden sånn. Det er frivillig å handle mat også, men hvis butikken har trukket deg 5000 kroner for et eple, så holder ikke unnskyldningen "Det er frivillig å handle hos oss". Når du tilbyr en tjeneste skal den leveres i henhold til den avtale som er inngått mellom brukeren og tilbyderen. Her har Payr satt en grense for gebyr, og når det på grunn av en feil fra deres side har blitt belastet feil gebyr, så er dette noe de må rette opp i.

runarg liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er uenig. Bruker har lagt inn 2 betalinger og "spist" av den delen (20.000,-) som er gebyrfri. At han deretter velger å slette disse betalingene betyr ikke at Payr skal "gi tilbake" den delen som er spist av den gebyrfrie delen.
    Jeg mener Payr har sitt på det tørre.

7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Det var feilparkeringa si det! Midt på Högvaktsterrassen i Stockholm? Heile helga? :)

furlong, olekvi, TigerTravel and 3 others like this.
  8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk om du får brukt Roger.ai (dansk tjeneste) til å betale den, de tar utenlandske kredittkort.

9. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Shell MC til Revolut.
    Betal så regninga med Revolut.

10. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Oh yes, folk kan mene mangt om det å vaske når man er på byen i Sverige, men det handler jo om å følge lokale skikker og kultur...

Neida, det er nok en regning for skole/kurs i Sverige som skal betales :) Så når regninga er betalt er det bare å finne seg et sted å bo som gjenstår. Satser selvsagt på å få generert noe EB når husleie skal betales også!

Last edited: 25. okt 2017
    Stuttfeiten liker dette
  11. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips! Ser dog ut som den kun aksepterer at folk bosatt i Danmark bruker tjenesten...

12. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke snakk om å gi tilbake. Jeg slettet betalingene rett etter at de ble lagt inn. INGEN gebyrer var belastet da jeg ikke kom opp til grensen før NESTE betaling ble lagt inn.

13. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    For å ta et annet eksempel:
    Du skal legge inn en regning på 2000. Ved en feil taster du 20000. Du ser det med en gang og sletter den. Da må du betale gebyr på ALLE betalinger du legger inn de neste 30 dagene. Det kan da ikke være riktig?

Petter B-C liker dette
  14. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Som jeg skriver.. de har noen bugs som de må fikse, samt hårreisende kundeservice. Men å dra det til svindel, det skjønner jeg ikke. Avtale om betaling inngås hver gang du godkjenner en faktura. Det fremkommer tydelig at gebyret blir lagt på, selv om det kanskje ikke er meningen det skal være der. Firmaer med så dårlig kundeservice må ha et utrolig godt produkt for å overleve i markedet.

Baldrick liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    De er jo først (?) ute med en tjeneste som gir bonusjegere «gratis» poeng. Foreløpig er det et veldig godt produkt.

16. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Roger.ai er glimrende, men de satt nylig en grense på 15.000 danske kroner i måneden, så det vil nok ta litt tid å få betalt hele den regninga...

Revolut er OK, men tar 1% CC fee. Men om du får mer enn ca 15 EB points per 100-lapp er det jo en OK deal. Note: Revolut tar ingen avgift for SAS Travel cash, som gir 10 poeng per 100-lapp, så ved mindre du tjener ~25 EB points/100 NOK eller mer ved å bruke et kredittkort vil det lønne seg å bruke Travel Cash istedenfor.

Et pluss med Revolut er at det er 0% FX fee, så lenge du veksler på en hverdag. I helgene legger de på 0,5%-1% avhengig av valuta.

kalleballer liker dette
  17. Vetle

Vetle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    @runarg Dette var en uheldig situasjon. Vi tar tilbakemelding fra våre brukere seriøst, og vi forsøker på ingen måte å svindle noen. Som bruker har man mulighet til å se hvordan gebyret beregnes før man bekrefter, og det er brukerens valg om man da ønsker å gjennomføre betaling dersom det påløper eventuelle gebyr.

Vi forstår allikvel at det i denne spesifikke situasjonen kan oppleves av deg som utydelig og lite brukervennlig, og vil derfor tilby deg en refundering av eventuelle påløpte gebyr i denne forbindelsen.

Vi ønsker å bli bedre, og tar gjerne imot konkrete forslag til forbedring av løsningen gjennom support.payr.no/ eventuelt ideas.payr.no/ eller andre kanaler. Feilen med at slettede fakturaer i noen tilfeller blir vist allikevel, har vi forresten løst nå og vi holder på med å teste og implementere.

- Vetle | Payr support

Last edited: 27. okt 2017
  18. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, jeg godtar det!

Vetle and kalleballer like this.
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel vært stilt spørsmål om å betale kredittkort med kredittkort her i tråden før.
    Det er fastsatt i regelene hva man ikke har tillatelse til å betale med payr.
    • Det er ikke lov å bruke Payr til å betale fakturaer til Inkassoselskaper, Namsmannen eller Bitcoin selskaper.
    Det betyr således at å betale en kredittkortregning med kredittkort er helt innafor.
    Hvordan skulle vi ellers få kandidater til luksusfellen?

furlong, Travellingalf and animals like this.
  20. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Men du må huske å også lese kredittkortets regler.

Del denne siden