Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. NorskHamburger

NorskHamburger Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Correct me if I am wrong;

Vis man går i innkjøp ev en Izettle og kobler opp ditt private visa kort, deretter sveiper Amex og får bølpet inn på visa kortet. Så betaler jeg amex regningen med visa kortet. Izettle tar ett lite beløp men vil vel være en enkel måte å få garantert 100.000 forbruk på amex kortet.

Noen innspill hadde vært supert

2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ingen begrensingar på Shell MC, eg nyttar i hovudsak dette.

holmen liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Topp, da har jeg fått innvilget Shell MC for å betale regninger på Payr.

4. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har konkludert med at det lønner seg for deg å betale gebyret; kjør på.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener du bør legge inn noe tekst (både bokstaver og tall) i KID/Melding-feltet. Jeg opplevde at den ble stoppet uten. Eller så kan det ha vært fordi jeg kun la inn fakturanummer (uten bokstaver) og dermed ble den oppfattet som KID.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hva blir gebyret?
    3% av 100.000 = 3000,- ??

7. NorskHamburger

NorskHamburger Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Gebyret er på 2.75 under 20.000, deretter sier de at det reduseres men gir ikke informasjon om hva det blir til

8. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Er det blitt noen ytterlige begrensninger enn 96 tiimer nå
    Altså med SASMC

Last edited: 23. nov 2017
    NoLimit liker dette
  9. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får bare feilmeldinger når jeg prøver å betale AmEx. Har prøvd med @indahla sine tips & trix, men fremdeles feil. Har også prøvd å endre sum. Nåtings wørks.

10. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Hentet fra et annet sted i forumet, stemmer dette under?
    Dvs, maks 10k i mnd med Vipps og Payr?

"Det er samme beløpsgrenser for VIPPS som for uttak i minibank, disse grensene er:

maks 5000.- / 24 timer
    maks 10.000.-/ 30 dager
    maks 10 uttak/ 30 dager"

11. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg betaler AmEx med Payr hver måned. Aldri hatt problemer. Jeg legger bare inn navn på mottaker, kontonummer og beløp.

12. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Testet Payr for første gang i dag, fungerte fint med SAS MC til å betale slike gule/hvite lapper som Europark legger under viskerne på bilen :p

Angie, ejoa and indahla like this.
  13. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Besvarte just betaspørreundersøkelsen til Payr nå. Det ble stort sett ros, men litt småtteri som savn av betaling med ører (viktig for gjerrigknarker), muligheten til å navngi kort, samt savn av totalsumvisning for hvor mye en har belastet pr mnd gjennom Payr. Skrev også at det hadde vært fint med en timer, f.eks. på 96 timer, så man kan få en påminnelse når det går an å betale igjen med et spesifikt kort. Vil anta Payr sitter på en kjempedatabase allerede om hvilket kort som har hvilke tids- og beløpsgrenser. Ellers hadde det vært en kul gimmick å ha en visning av estimert bonusopptjening, men det måtte jo i så fall vært tentativt og ikke-bindende for Payr, og ville kanskje bare vært dumt og counter productive i lengda om dette kunne medført at slik opptjening blir mer allment synlig og lettere forsvinner.

Ellers, strålende fornøyd med Payr-appen, og strålende fornøyd med spørreundersøkelsen. Ingen rødbet- eller selvskrytvinkla spørsmål som jeg dessverre har opplevd med andre selskaper, kun rene ord og interesse for penga.

De som ikke kom med på betaen kan glede seg til appen slippes :)

Edin, MasterOfCoin and DanH like this.
  14. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Testet Payr for Android og er for det meste fornøyd. I motsetning til deg Petter, så digget jeg at heltall og desimal ikke var splittet opp i to ulike fields som det er i nettbanken. Her kunne beløpet skrives inn med både komma eller punktum før desimal. I nettbanken må du klikke i nytt felt for å skrive/korrigere desimalene.

Jeg skrev inn noen tips til forbedringer. Men uten tvil, jeg kommer til å fortsette å bruke appen for regningene. Nå får master card la oss bestemme hvor ofte og hvor mye vi kan bruke via Payr eller vipps.

15. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    ? I min app måtte alt gå i hele kroner, fikk ingen mulighet til punktum eller komma slik du tydeligvis gjorde. Så nå er det 0 kr i kreditt og 46 øre for mye på Shellkortet. Buhu.

16. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    En ting som er litt irriterende er at alle kjøp vises hos feks SAS MC med teksten "PAYR AS". Jeg skulle ønske man kunne fått opp info om hvem det var betalt til også. Feks "PAYR AS - Lånekassen". Usikker på om det er payr eller banken som styrer dette.

holmen liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Nå må man holde tunga rett i munn for å være sikker på hva man har betalt og ikke. Men det er en oversikt i Payr-appen over hva du har betalt, så det går an.

Markal liker dette
  18. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Saken er vel at det er Payr som trekker pengene fra kortet for så å videreformidle de til en tredjepart. Tredjeparten er ikke en del av transaksjonen. Det blir litt som å bestille flyreise med SAS via Expedia. På kredittkortfakturaen står det ikke et ord om SAS. Men Expedia klarer å få med internt transaksjonsnr på kredittkortfakturaen. Kanskje det hadde vært noe også Payr kunne fått til?

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Er også redd for at dette blir for kjent og at det slår kjepper i hjula for oss..

Anton80 liker dette
  20. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Nja. Jeg hadde nylig et kjøp hos platekompaniet hos nett. Betaling hos de administreres av Klarna. På kontoutskriften står det "klarna *platekompaniet" eller noe i den dur. Så det skal i teorien gå an. Betalinger gjennom Paypal får vel også opp noe info om hva som er kjøpt?
    Som sagt så er jeg usikker hvem som styrer hva som faktisk dukker opp i kontoutskriften.

Del denne siden