Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. polvotten

polvotten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for hjelpen alle sammen. Da ble det betaling med Bank Norwegian Visa i stedet, som tydeligvis ikke har en så tåpelig grense :)

2. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Det har de ikke, er kun SAS sitt MC, mener jeg - men du sparer jo ikke i Eurobonus da, som er litt dumt. Du kan evt bruke Shell MC hvis du har det - det er min plan (skal smelle inn hele fribeløpsgrensen til BSU kontoen med payr via Shell MC når jeg får regningen og får ny kreditt).

polvotten liker dette
  3. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer som du beskriver

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativene er Shell MC, DNB MC med Eurobonus-opptjening eller Flying Blue MC hvis du har nytte av Flying Blue poeng.

polvotten liker dette
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt år, nytt skattekort!

Sitter og har sett litt rundt på endre skattekort-siden til skatteetaten, og prøver å finne ut en måte jeg kan (lovlig?) enten
    1) betale forskuddsskatt i starten av året og få lavere trekkprosent
    eller
    2) endre slik at jeg er garantert å få restskatt.

Ved første øyekast ser ikke forhåndsbetalt skatt ut til å redusere trekkprosenten, men det er så klart mulig å oppgi forventet lavere inntekt og/eller høyere gjeldsrenter, men det er jo litt tvilsomt.

Eneste som garantert virker er å betale for mye skatt (forhåndsbetaling, du kan generere kid på skatteetaten.no) og dermed få igjen penger på skatten. Ulempe: du putter masse penger inn til skatteetaten til en mye dårligere rente enn du kan få et annet sted.

Men hvis du er i beit for omsetning, så er det å betale litt forhåndsskatt en like fin metode som noe annen. Pengene får du jo tilbake neste sommer.

7. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, dette er vel diskutert fra før, men: kan jeg betale min SAS MC regning med DNB MC?

Lastet ned appen nå, og da kom SEB regningen automatisk opp - er det vanlig? Trodde man selv måtte legge de inn? :)

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    eFaktura støttes nå, det er derfor kommer regningen opp.

Du kan betale SAS MC med DNB MC, og med mindre du tolker vilkår veldig strengt er det også helt greit.

Thomas123 liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å betale med Amex?

10. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, Payr støtter ikke AmEx. De sier at de har for høye gebyrer.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Det trodde jeg også, men jeg får ikke opp noen efaktura. Har fått to stk i nettbanken, de dukker ikke opp i Payr.

12. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får heller ikke opp eFaktura på iOS..

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. noen som har tips om dette med efaktura? Både på iOS og Android, ser det ut som.

14. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte også skaffe meg et Shell Mastercard kun til å betale mine regninger i Payr, for å få 1 % Trumf.

Noen som kan bekrefte at det ikke blir belastet noen avgifter hvis man betaler under 20.000 kr/mnd fra Payr sin side og ingen avgifter fra Shell Mastercard mtp kontantuttak eller andre avgifter?

Gnilre liker dette
  15. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har vippset og betalt regninger med payr, ingen gebyrer har jeg betalt

Gnilre and Maverick like this.
  16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper det må komme en oppdatering til Android appen før eFaktura virker. Håper den i så fall kommer snart!

sirwinston liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det var det jeg trodde. Hadde håpet du hadde funnet en annen løsning for å betale skatten med Amex...

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er min plan også. Jeg har ikke rukket å betale regninger for hele beløpet - bare 349 kr på TrumfVisa-regningen. Det har ikke blitt trukket noe for vipps, og de transaksjonene behandles helt likt. Payr sin telling av dagene er litt knotete (det er 20 000 kr per 30 dager, men dette er IKKE det samme som 20k per måned slik man vanligvis tenker). Betaler du én stor regning på f eks 19 995, så er det ingen problem. Men betaler du 2 stk på 10k den 1. og 15. i måneden, så har du 10k gebyrfritt den 1. i påfølgende måned, og de siste 10k den 15., du får ikke da 20k den 3. februar f eks hvis du betaler i dag og den 15. f eks. Betaler du 20k i dag, får du dog 20k den 3./4 feb

19. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan vel huke av for at du har behov for prosenttrekk fremfor tabelltrekk, så legge inn en lav nok forventet inntekt til at du legger deg på 20% eller lavere prosenttrekk. Det bør medføre en saftig restskatt.

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp, det blir planen. Hvis jeg gjør det etter første lønning og derfor har betalt masse skatt, så blir prosentsatsen kanskje lavere. Det er litt tvilsom måte å gjøre det på, men det går. Lurer litt på om det er det som blir enklest for å kunne betale inn litt ekstra med payr

Del denne siden