Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om jeg betaler for mye til strøm-/nettselskapet hver måned. Fast beløp på X kroner og helst litt for mye. De betaler tilbake hvis det blir for mye... Sparing til vinter og ekstra poeng?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen dum idé :)

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jeg bruke payr til å overføre via Shell MC til BSU og få trumf på nyåret? Driter jeg bare i å fylle ut noe kid nr og skriver inn riktig konto nr? Skal uansett ta ut penger fra nordax høyrentekontoen, og greiere da å få trumf på det, og så betale ned regningen med høyrentepengene jeg uansett skulle ha ut.

Jeg sliter fortsatt litt med å skjønne beløpsgrensene knyttet til tidsaspektet. Jeg betalte en regning på 350kr for trumfvisa med payr, og thats it.

Kan jeg da bare følge kalendermånedene (jeg vil unngå gebyr), og overføre 19 600 1. januar, så 19 999 den 2. februar , så 4. mars, 6. april, 8. mai osv (liten sikkerhetsmargin for å slippe å tenke på hvilke måneder som har 30, 31 og 28 og ta hensyn til det, selv om dagene sikkert er litt feil).

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Bruk av tjenesten kun for å få poeng er ikke tillatt (slik jeg tolker det). Når du overfører til egen BSU-konto, som du likegodt kunne gjort i nettbanken, er det nok "utenfor". Teknisk går det fint.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det fungerer. Det "frie" beløpet på 20.000,- blir resatt 30 dager etter betalingen.
    Du kan også betale 15.000 den 1., 5.000 den 15, og deretter 15.000 igjen den 1. i neste måned.

6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir jo et veldig tvetydig svar... Alt du kan betale via Payr får du til å betale/overføre via nettbank, så da ville i såfall all bruk vært «utenfor»!

Med bruk kun for å generere poeng tenker kortutsteder på overføringer som kun går i ring. Eks. man betaler til en bekjent eks. via Vipps som så umiddelbart tilbakebetaler til din vanlige konto, mao. du betaler ikke for et reelt utlegg...

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forskjell på å betale en regning i nettbanken og overføre penger til seg selv på BSU... Det første er (i mine øyne) OK å heller gjøre i Payr, det andre ikke.

(men jeg har sikkert gjort ting som er utenfor jeg også..)

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Leste nettopp gjennom hele T&C. Slik jeg tolker det, er dette helt innenfor. Det eneste som strider med Payrs T&C er bruk av tjenesten til div gamblingtilbydere, betale inkasso og namsmannen.

Står jo svart på hvitt at man fint kan overføre direkte til en persons kontonummer (denne personen står jo da ikke spesifisert, og juridisk sett er det jo helt vanntett om denne personen da er en annen eller deg selv).

Setter pris på at du alltid svarer indahla, men lurer på om du kanskje har hengt deg litt opp i dette med bruk for å generere poeng? Utifra hva jeg har lest, er det kun i SAS sine MC regler at dette står spesifikt? Skjønner jo at banker vil fatte mistanke hvis det alltid går konstante beløp hit og dit, men i så fall gir de vel beskjed eller advarsler eller ber om forklaringer. F eks, bør jo jeg lett komme unna med månedtlig vipps til min søster på f eks 5k, som vil være helt naturlig hvis man hadde hatt felles budsjett i husstanden. Samme med en riking som vippser ungene sine ukepenger.

Forstår jo at dette gjerne er snakk om en gråsonesak, men slik jeg leser reglene, er det ikke i strid med dem.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig jeg sammenblander Payr og SAS MC sine T&C. Legger meg flat for det =)
    Jeg bruker mye SAS MC på Payr og det er nok derfor denne tankegangen har satt seg.

Neonex liker dette
  10. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerte fint det. Er over 20.000 på mitt sas premium. Mens null problem for henne å betale med sitt pointearner

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm,.. Kanskje jeg har vært 1 time for tidlig og fått avslått hver andre gang pga det.. .hrmf..

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan bekrefte at fakturaer betalt MED gebyr også teller med i de 20.000 gebyrfrie pr. 30 dager. Jeg fikk smertelig erfare dette idag :(

13. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor finner du e-faktura i appen?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,714
    Bonuspoeng:
    293
    De dukker opp på forsiden under My Bills.

15. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    På Android? Forstod det slik at det var det det var snakk om nå da jeg trodde det hadde vært på iOS lenge. Har bare "Ingen regninger? #denfølelsen" på min skjerm.

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,714
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, det vet jeg ikke. Regnet med at appen var lik. Så ikke hva vi diskuterte :)

17. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    :)

18. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en erfaring med Payr hvor jeg skulle legge inn meldingstekst som inneholdt både tekst og tall, det ble konsekvent konvertert til KID... Var i kontakt med de, og det er en bug i iOS appen som gjør om melding til KID dersom tallene i meldingen kan være et KID...

De er klar over problemet, og skrev at det vil være rettet til neste oppdatering av appen.

19. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Fungerer denne appen nå på Samsung sine telefoner?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. ligger i Google Play

Del denne siden