Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig. Jeg svarte bare hva som skjer hvis du velger "Betal idag". Og da har forfall på faktura ingen betydning.

2. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg betaler alltid samme dag... Enkelt å greit - Da har man full oversikt

indahla liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe forsinkelse på betalingene, så du bør legge inn noen dager buffer for å være sikker på at regningene blir betalt innen forfall.

Jeg betaler enten med en gang, eller setter betaling til en uke før egentlig forfallsdato for å være sikker.

drsyk and Neonex like this.
  4. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Det er riktig!

5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gjøres 30-dagersberegningen? Mener jeg leste noe på en god del sider tilbake, men er det slik enda at hvis jeg f eks bruker 10 000 i to omganger; den 15. og den 20. des, så vil jeg ha 10 000 tilgjengelig gebyrfritt den 14/15. jan og nye 10 000 den 19/20. eller vil jeg få 20 000 tilgjengelig den 14./15. jan?

6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg har forstått det "frigjøres" det gebyrfrie beløpet på dag 31, så jeg mener du da, i ditt eksempel, vil få frigjort den 16. og 21. jan.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Sum frigjøres løpende etter 30 dager.

Petter B-C liker dette
  8. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Som det ser ut er det 20.000 kroner hver måned? Fikk en oppsummering fra November i appen. Synd at det er per bruker og ikke per kort. Kunne ha tjent skikkelig på det.

Om 3 dager lanserer de eFaktura for Android. Da blir det mye enklere. :) Hekvetes arbeid å få organisert alt dette. :)

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg forstod det rett så må du ned på 0 omsetning de siste 30 dagene før du kan betale opptil 20k gebyrfritt igjen. Eller under 20.000 omsetning siste 30 dager. Så hvis du har en jevn spredning av regninger så risikerer du at du alltid har minst 20k i omsetning og derfor må betale gebyr. Hvilket ikke er så ille altså, det er jo flott at payr tjener litt penger også.

Eksempel:
    dag 1: du betaler 20.000 av en regning. 0 gebyr.
    dag 15: du betaler 80.000 i restskatt (for eksempel), 800 i gebyr
    dag 20: du får ikke betalt noe, du har nådd 100k/siste 30 dager.
    dag 31: du kan betale opptil 20.000, men du betaler gebyr siden du har betalt mer enn 20.000 de siste 30 dagene. Du lar være å betale for å vente.
    dag 46: nå kan du betale 20.000 uten gebyr igjen! Og eventuelt 80.000 med gebyr.

drsyk, animals and Xflipper like this.
  10. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer nok. Jeg er i denne "onde sirkelen" selv. men 1% gebyr er vel fremdeles billige poeng, og det gjør som du sier heller ingenting at Payr tjener litt på dette også.

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Dag 31 tror jeg ikke stemmer. Siden du har betalt gebyr på dag 15 skal ikke de telle med på de 20.000,- «gebyrfrie». Noen kan sikkert bekrefte eller ikke dette. Hvis jeg tar feil syns jeg det ikke fungerer slik det burde..

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som det er slutt på at point earner har egen 4000kr kvote :/

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,935
    Bonuspoeng:
    293
    Android-appen har fått en oppdatering, og blant det jeg har sett av endringer er at man nå kan logge på med fingeravtrykk. Pluss i boka.

Noen nevnte at e-faktura nå skulle funke på Android, er det noen som kan bekrefte?

14. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg chatter med dem i går og da fikk jeg denne beskjeden at det skulle komme på torsdag/fredag

holmen liker dette
  15. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerte på fredag. Ny test i kveld 96 timer siden.

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ok..
    Jeg har fått avvist 1 av 2 hver gang siste 3x 4 dager..

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok ikke slik vi liker, men det er slik det fungerer. Jeg var i denne situasjonen tidligere i år, hvor jeg hadde brukt 20.000 først, deretter 80.000, og tenkte at når det var gått 31 dager siden de første 20.000 så fikk jeg nye gebyrfrie 20.000. Det gjorde jeg ikke.

Som kunde er det teit, javisst.
    Som utvikler så vet jeg at det er mye enklere å regne ut hvor mye du har handlet for de siste 30 dagene.
    Som hobbyøkonom ser jeg at de små kundene som belaster under 20k per måned slipper unna gebyrer helt, mens de store (alle her inne) må betale gebyr tilnærmet hele tiden fordi vi bruker tjenesten.

Som andre her sa, det er fortsatt billige poeng, selv om man betaler gebyr. Så kan man eventuelt optimalisere regningsbetalingen for å få mest mulig gebyrfritt :)

Jeg setter utrolig pris på at de nå har fått på plass efaktura, da er det lettere å få inn ting. Neste må vel bli avtalegiro? Da kan jeg lett betale husleien via payr også.

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected =)

Jeg har selv kun betalt gebyr en gang. Klarer å holde meg under 20.000,- men venter da med en del regninger til det er ledig "pott". Betaler som regel ikke kredittkortregning med et annet kredittkort..

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk 8000 gjennom Payr de fire siste kjøringene.

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    For min egen del så har det siste halvåret vært litt utenom det vanlige, da det har vært restskatt og betaling av en dyr ferietur som er i februar. Normalforbruket mitt vil med all sannsynlighet være under 20.000/mnd.

Dessverre er det litt ufint å planlegge så mye i restskatt, ellers hadde jeg lett kunne dratt masse hvert eneste vår. :-D

Det er jo dessverre ikke mulig å be skatteetaten om et frikort og love at du betaler inn forskuddstrekket selv hver måned.. (men kanskje man kan betale inn ekstra og få nytt skattekort? Jeg skal forsøke den muligheten i 2018)

Del denne siden