Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis restskatten din er mer enn halvparten av en månedslønn er kemneren som regel villig til å gi deg litt utsettelse/avdrag. Da blir prisen på utsettelse lik portoen på en email.

2. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det er SEB som leverer dette kortet også. Betyr det maks 4k pr 96 time på Payr?

3. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Per kort - Ja :)

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 100.000 per måned. Jeg delte opp min i samme størrelsesorden :)
    Det siste avdraget var en måned over tiden, men det gikk heldigvis greit. Betalte litt i renter.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke mulig å endre beløp på eFaktura ennå. Det kommer iflg. kundeservice hos Payr.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    En kan legge inn forfall frem i tid, ja. Men min erfaring er at dette likevel spiser av de 96 timene du har "nå". Så der hjelper dessverre ikke..
    Er noe tid siden jeg testet det så det kan ha blitt endret.

7. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror kanskje du blander sammen to ting? Hvis du legger inn en betaling med betalingsfrist fram i tid er det betalingsdatoen som teller for 4000 på 96 timer som SEB har som grense. Men det er datoen du legger inn betalingen i Payr som gjelder når du skal beregne om du er innenfor 20000 for å slippe gebyr til Payr.
    Ikke særlig fornuftig, mener jeg!

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Kan være jeg blander, ja.
    Glem alt jeg skrev =)

9. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Har sagt opp noen avtalegiro/e-fakturaavtaler for å gå over til payr. Blir litt planlegging for å få alt dette til. SAS MC Premium fungerer med Payr? Ellers flytter jeg over til Shell MC :D

10. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Eurobonus-kredittkortene sier vel noe om at transaksjoner som bare er til formål å tjene poeng bryter avtalevilkårene. Kontoen din kan slettes osv? Tilfellet du nevner bryter vel rimelig godt det vilkåret. Transaksjonen bør jo ha et formål annet en å skru banken og Eurobonus.
    Jeg tenker jeg er godt innafor så lenge Payr brukes til å betale regninger med forfallsdato og ikke utstedet av en privatperson. Å rullere kreditt mellom ulike utstederer er foreløpig innenfor min samvittighet da jeg seff bruker kortene til normalt forbruk også.

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    100% enig. Å betale en kredittkortregning med et annet kort er vel noe alle gjør (som havner på Luksusfellen...) :)

Oddvar liker dette
  12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Det var kjedelig. Kunne tenkt meg å opparbeide status hos Choice men å kverne 4k per fjerde dag gidder jeg ikke. Cred til deg for å være såpass die hard :D

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, bare å kjøre på!

TElg78 liker dette
  14. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    De hadde/har en bug som gjorde at det ble trukket 1% selv om du la forfall frem i tiden hvis du gikk over grensen. Den regnet beløpet som da du la inn beløpet og ikke ved forfall. Jeg vet ikke om dette er fikset :)

15. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Har flikket litt på den oversikten over transaksjoner i Payr. Lagt inn støtte for beregning av bonuspoeng for flere kort, oversikt over betaling basert på dagens kalendermåned og når neste gebyrfrie betaling er basert på siste transaksjon. Noen kan sikkert dobbelsjekke at det går rett for seg. Får ikke lagt opp link pga. få poster.

http://drive.google.com/file/d/1gTCn5J2-lQv9gIN48jvyUqV2Sxl-TAb4/view?usp=sharing

Last edited by a moderator: 15. des 2017
    Oddvar, Neonex, indahla and 3 others like this.
  16. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trodde også at dette var en bug. Men det er det IKKE! Jeg har diskutert det med Payr, og de sier at det alltid er datoen du legger inn transaksjonen i Payr som teller, ikke betalingsdatoen. Jeg skjønner ikke hvorfor, men Payr sier at dette er gjort med hensikt for å unngå misbruk??!!

17. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo en veldig bakvendt tankegang av Payr!

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg la inn første faktura i payr i dag, den har forfall 20. men krysset av for betal i dag. Vil det si at min 30 dagersperiode uansett vil være den 15. (uavhengig av hvilken av optionene jeg hadde valgt?)

Er litt overforsiktig (første gang med kredittkort og regninger) så har valgt å betale regningene en del før forfallsdato - har stort sett max 20k på brukskontoen hvor det vel er 0.1% rente elns, så går vel ikke glipp av så veldig mye i renter... Dere som har en del betalinger, rekker man betalingen innen forfall, hvis man setter appen til å betale fakturaen på forfallsdato eller er det noen forsinkelse på transaksjonen som gjør at betalingen kan bli for sen?

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Da teller den fra idag. Forfall på faktura har ingenting å si hvis du velger "Betal idag".

20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Men med bakgrunn i det runar skrev 3-4 poster ovenfor, så ville den telt fra i dag av, uansett hva jeg hadde gjort?

Del denne siden