Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva med oss normale som har android ?!?
     
    bolli and Icarus like this.
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Som du selv antyder er jo dette basert på hvitvaskingsloven og meldeplikten alle banker (inkl bib og pib) har. Om det er butikker uten bib og pib har de ingen meldeplikt for uttak. Nå får jo heller ikke tatt ut penger med kredittkort på butikker.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, Payr tar sine 1% på større volum og det dekker nok kostnadene de har. Eurobonus får sine penger, så da gjenstår bare kredittkortselskapet som har noen inntekter, men ikke nødvendigvis nok. Kan gå begge veier.
     
  4. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis dette viser seg å gi poeng så kan jeg i alle fall si at studielånsregningene ikke var så galt at det ikke var godt for noe ;)
     
    Shyneno liker dette
  5. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Fant følgende i vilkårene til Payr: "Bruker er særlig oppmerksom på at Bruker vil kunne belastes et gebyr fra sin kredittkortleverandør dersom Bruker gjennomfører en betaling til en annen person eller bedrift over Tjenesten og velger å finansiere betalingen ved et kredittkort." Åpner dette for at bruker kan bli belastet renter og/eller gebyrer fra mc?
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke uten at kortselskapene endrer vilkår, hvilke jeg da antar vil gjelde alle kunder og andre lignende tjenester (Vipps, PayPal etc). Ikke sikkert de er villig til det, og det vil ikke gjelde bakover i tid (og det er varslingsplikt).

    Fra Payr side virker det mest som at de sikrer seg.
     
    Krjemb and Shyneno like this.
  7. skarsteen

    skarsteen Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Pengene kom på konto idag, så det tar litt ekstra tid enn via vanlig nettbank. 2 dager da med andre ord.

    * lov å quote seg selv? :) *
     
  8. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bekrefte at SAS MC Eurobonus-appen melder at poeng fra regning betalt i Payr er registrert :) Gleder meg til eFaktura kommer på plass. Da er det bare å være sikker på at rentene ikke løper fra betalingstidspunktet, slik det virker som andre har fått bekreftet fra SAS MC.
     
    Krjemb liker dette
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Verdt å vere merksam på at ein må ha Iphone 5 eller nyare for installere iOS 10.

    Eg heldt på å gå på ein iPhone 4-smell på finn.no då eg var på jakt etter ein rimeleg Payr-mobil.
     
    Are and Shyneno like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor høy faktura har noen fått betalt med SAS Mastercard? For meg virker det som det følger samme begrensninger som Vipps. Hvis jeg ikke får brukt mer enn 4000 kr per 4 dager så blir det litt vanskelig.
     
  11. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bare sier at slike aktiviteter fort kan utløse en slik alarm hos banken.
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk faktura i dag. Foreløpig gir DNB MC poeng.
     
    Xflipper and Krjemb like this.
  13. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Kunne du se om renter hadde løpt på betalingen?
     
  14. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte også Payr på en faktura. Har vanlig DNB MC, har fått poeng, og rentedato er samme som alt annet jeg har brukt kortet på i fakturaperioden.
     
  15. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Bare tull, du har hengt deg voldsomt opp i hvitvasking uten grunn... Transaksjon mellom egne konti innenlands som kan forklares er aldri et problem. Så overhode ingen grunn til bekymring. Skjønner ikke hvorfor du maser så voldsomt om det med hvitvasking... Det å betale regninger med et kredittkort er helt lovlig, så slapp helt av!!!
     
    Morten88, vegardg, Shyneno and 2 others like this.
  16. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Får opp transaksjonsgebyr i payr-appen (siste steg før betaling av faktura). Noen som vet hvordan dette fungerer?
     
  17. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    I følge Payr så skal du kunne betale fakturer inntil 9 999,- pr mnd uten gebyr.
     
  18. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    aha. Kan man dele opp fakturaen dvs legge inn to regninger med samme kid?
     
  19. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Slik jeg har forstått det så er det når summen av betalte regninger passerer 9 999,- så begynner gebyret. (jeg har betalt 1 regning på ca 6 000,-) så har ikke kommet i den posisjonen.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring også, hele regningen som gjør at beløpet overstiger 10000 får 1% i gebyr. Og ja, man kan dele opp en regning i flere (med samme KID).
     

Del denne siden