Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen av dere som betaler f. eks SEB MC fakturaen med DNB MC kortet i Payr? Har dere fått noe problemer med å gjøre dette? Tenker da på om det er ok å gjøre det på denne måten i forhold til de reglene som kredittkort selskapene har. Har ikke gjort det enda, men har veldig lyst :D:)

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har betalt SEB MC faktura med Shell MC. Null problem!

TravelManBiz liker dette
  3. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig dette er besvart tidligere, men er det noen som vet tidspunktet man må ha lagt inn betaling for at den skal bli betalt?

Eks La inn noen igår kveld, de ble betalt idag. La inn noen i formiddag, de ligger til betaling og blir vel betalt mandag.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som om det tar en til to dager fra man legger inn betalingen. Greit å legge trekket til noen dager før betalingsfrist for å være sikker på at den går til riktig dato.

5. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Er det noen som har forsøkt å legge inn betaling med melding istedenfor KID-nummer? For eksempel har jeg fast månedlig overføring fra min lønnskonto i Sbanken til boliglånkontoen min i DNB. Vil det fungere å legge inn betaling mellom kort og kontoer som er mine egne, med melding istedenfor KID, og fortsatt få bonuspoeng fra kredittkort på det?

Last edited: 28. jan 2018
  6. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke forsøkt til meg selv, men betaling med melding ga ihvertfall bonus hos Sas mastercard. Men vet jo ikke om pengene har kommet frem. Men regner med det.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Går ja. I går sonen? Mest sannsynlig og ikke anbefalt

8. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Men er det egentlig noe forskjell på det å bruke et kredittkort via Payr for å betale en kredittkortfaktura (som jeg leser en del her gjør), og å gjøre et innskudd til en boliglånekonto som DNB trekker månedlig avdrag og renter fra? I begge tilfeller gjør jo du et innskudd til en konto som er din egen, for å gjøre opp gjeld.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det er.
    Et eksempel setter du penger fra ditt kort til en ekstern aktør.
    Det andre eksemplet sett er du penger rett til din konto.

Xflipper liker dette
  10. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Dette høres jo tilsynelatende riktig ut når du sier det sånn, men egentlig tror jeg ikke det er så stor forskjell.

Eksempel: Om jeg bruker et kredittkort fra Komplett Bank til å sette penger inn på min lånekonto hos DNB via Payr, så setter jeg også penger inn til en ekstern aktør, selv om kontoen er min egen.
    Når jeg betaler en kredittkortfaktura med et kort fra en annen utsteder, så setter jeg også penger inn til en ekstern aktør, men igjen på min egen konto. Om jeg skulle betale mer enn hva fakturaen er på, så kan jeg jo overføre disse pengene igjen videre uten kostnad.

I begge tilfeller så vil aktørene trekke penger fra min konto. I ene tilfellet er det et boliglån, og i det andre tilfelle så er det et kredittkort/forbrukslån.

11. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Når man betaler kredittkortregningen setter man jo i praksis inn penger på sin egen konto (hos kredittselskapet) for å forhindre at det påløper renter. Et kredittkort er vel egentlig bare en konto som man ha anledning til å overtrekke ned mot kredittgrensen? De fleste steder kan man fint bruke kontoen som en vanlig brukskonto, men da det man ikke får renter på innskudd og det er en lite brukervennlig "nettbank" er det ikke særlig praktisk å gjøre det.

12. Vetle

Vetle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Heisann! Angående den utvidede gebyrgrensen, fra NOK 20 000 til NOK 30 000 pr 30 dager. Dessverre tar dette noe lengre tid enn vi hadde planlagt, og den nye grensen vil derfor ikke tre i kraft helt enda. Denne forsinkelsen gjelder også for den nye totalgrensen. Vi er like utålmodige som dere på å få utvidet den, og vi kommer til å si ifra her inne så snart det er klart.

Takk for tålmodigheten så lenge!

Vetle i Payr

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere noe estimat på tid?

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Utålmodig-modus på:
    Burde ikke det å endre fra 20.000,- til 30.000,- være et oppsett i løsningen der en endrer verdi? Dere har jo endret fra 10.000,- til 20.000,- allerede.
    Kan vel ikke være så vanskelig...? ;)

PS: Hvis det er kommersielle årsaker (ikke tekniske) som er grunnen til forsinkelsen er det bedre å si det.

15. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan funker det med e-faktura betaling? Trekkes beløpet fra kortet når man godkjenner, eller datoen faktura betales til mottaker?

16. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Nå får jeg i vertfall grensa hevet til 30K for meg.

indahla and Xflipper like this.
  17. mobie

mobie Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Og øvre grense har bikket 100K

18. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor ser du det? Det eneste jeg finner er terms & conditions, hvor det stadig står 20.000... (Android)

19. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Ser det når jeg legger inn betaling i Appen. Gebyret poppet først opp når jeg legger inn beløp som gjør at jeg passerer 30K.

morradi liker dette
  20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    150K da? der jeg blir stoppet nå :(

EDIT: Ser ut til at beløpsgrensen er endret til 150

Del denne siden