Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Da dukket "smarte regninger" opp i Androiden min. Så er de vel igang med å skaffe inntekter. Får jo håpe de lykkes.

indahla liker dette
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke 4000,- pr. 96 timer begrensning på alle DNB kort som gir EB poeng?

Ursa liker dette
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Dnb kort(MC/Saga MC) har ingen begrensning utover kredittgrense ;)

indahla liker dette
  4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Alle SEB-kort.

Ursa and indahla like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt er det SEB som har denne grensen. DnB har det ikke :)

indahla liker dette
  6. NordicLane

NordicLane Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har SEB SAS Mastercard, men maks kr 4.000 pr. 96 timer gjør det tungvint å bruke Payr. Er litt nølende til å betale månedsavgift til DNB i tillegg.
    Har vurdert å skaffe meg Shell MC (jeg har forstått at kredittgrensen er 70-75k/mnd).

Med Shell MC (1% Trumf-bonus =13,9 EuroBonus-poeng pr. 100 kroner), så blir mitt regnestykke:
    30k/mnd, 0 kr i avgift = 4170 EB-poeng pr. måned og ca 50000 EB-poeng pr. år.

Har jeg regnet korrekt?

Ursa liker dette
  7. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Ja.

NordicLane liker dette
  8. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan får dere til å bruke Payr til å betale inn til Bsu? Min Bsu er et kontonr. Ingen kid osv... tips mottas med takk

9. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Du behøver verken navn eller kid for å betale. Kun et kontonr som pengene skal gå til.

alfrednobel liker dette
  10. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg får lånekassa som efaktura.. så bare gå inn og fikse det :)

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg misforstår eller har gått glipp av noe.. Men hva har Lånekassen med det å gjøre?

12. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Bare jeg som blander BSU med lånekassen .. My bad

indahla and Ursa like this.
  13. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tenkt en del rund det å betale ned på boliglånet via Payr. Det har vært noe diskusjon i denne tråden hvorvidt dette er OK. Jeg sendte derfor en epost til Payr om hvorvidt det var mulig å betale ned på boliglånet gjennom dem. Jeg fikk da følgende svar:

Payr kan benyttes til å gjøre overføringer til alle norske bankkontoer, med noen få unntak. Om du kan utføre innbetalinger på boliglånet til en gitt konto kan du også benytte Payr-appen til å utføre disse betalingene.

For Payr sin del er det i hvert fall ikke noe problem. Da spørs det bare med kortselskapene...

Xflipper liker dette
  14. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel også avhengig av avtalen med banken. Låneavtalen sier vel ofte i utgangspunktet hvilken konto de skal trekke fra(tror jeg), samt at om man har kundeprogram hender det vel at de har krav om kontoaktivitet og regningsbetaling. Uten at jeg vet hvilke krav de stiller og hvordan de tolker det.

Edit: Men boliglånet er vel ikke noe annet enn en konto med mye begrensninger, så du kan kanskje like gjerne overføre til hvilken som helst annen konto du har?

15. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan for eksempel i utgangspunktet ha avdragsfrihet i en periode og så heller betale inn ekstra når det passer i privatøkonomien (les: hver 30. dag)...

16. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan man, litt avhengig av belåningsgrad og forskriften til Siv.

Noen banker tar gebyr for endringer i nedbetalingstid. Men burde kunne være mulig å prute bort det også forsåvidt.

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tar tak i det at Payr skriver "overføringer" og ikke "betalinger".

Det er mulig å tolke dette som at hvis jeg overfører penger fra mitt eget kredittkort (må jo bruke det i Payr) til min egen konto så er det OK for Payr. Det er jo ikke en "betaling" men det er heller ikke de skriver.

Som noen har skrevet tidligere spørs det vel også hva kredittkortselskapet sier, men det er vel ikke mot T&C å betale en kredittkortregning med et annet kort? Og som noen også har skrevet tidligere vil jo i praksis en betaling til egen kredittkortregning kunne sidestilles med å betale/overføre penger til egen konto..

Dette er litt i gråsonen men jeg vil veldig gjerne høre andre folks tanker om dette.

18. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann,

Beklager dumt spørsmål men for å begynne å betale fakturaer med Payr må jeg først inn i nettbanken og avslutte autogiro, må jeg ikke det? Og appen finner kun noen få fakturaer, er det fordi de på autogiro ikke vises?

Mvh,
    TJT

19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil kun være ubehandlete efaktura som vil vises. Så dersom du har AvtaleGiro og efaktura, må AvtaleGiro avsluttes for den avtalen for at neste faktura skal bli synlig i Payr. Ved avslutting av AvtaleGiro, vær obs. på at AvtaleGiro-trekk som ligger til forfall kan forsvinne!

Det du kan gjøre er å kopiere KID og kontonummer fra AvtaleGiro-trekket som ligger til forfall, og betale via Payr i stedet (du kan stoppe AvtaleGiro-trekket fram til du har fått betalt). Som oftest kan du ta bilde av AvtaleGiro-trekket og Payr finner KID, og i noen tilfeller også konto og forfallsdato.
    Deretter avslutte AvtaleGiro.

AV83 and Xflipper like this.
  20. Minolta79

Minolta79 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, ny bruker her...
    Kanskje dårlig å komme med "gråsonespekulasjoner" som første post, men betyr dette at jeg kan belaste Trumf Visa med 30K, betale regninga med Shell MC, og så la det gå i en loop med å bytte kort hver måned og tjene opp Trumf uten kostnad? Siden det ikke er samme kortselskap er det vel verre å plukke opp?

Del denne siden