Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    (NB! Nybegynnerspørsmål som sikkert er besvart gjentatte ganger!)

Har akkurat installert Payr på min iPhone og knyttet det opp mot mitt Shell Mastercard med kredittgrense 75 000 kr.

Er det slik å forstå at den eneste begrensningen for å unngå gebyr er at jeg ikke kan betale regninger for mer enn 30 000 i løpet av 30 dager (30 sammenhengende dager og ikke en bestemt kalendermåned / låste 30 dagers perioder?).

Og man kan i praksis betale alt av regninger, også andre kredittkortregninger (f.eks. Norwegian Visa, SAS Amex m.fl. for min del) og faktura ifm. nedbetaling av lån / felleskostnader, kommunale gebyr osv osv?
    Er det noen betalinger som er ulovlig å betale i Payr (selv om det lar seg gjøre) og samtidig lovlig om man betaler på vanlig måte fra bankkonto?
    Noe spesielt man bør være oppmerksom på?

Betaler man med samme forfallsdato i Payr som man normalt ville gjort i nettbanken? Eller er det noen dagers forsinkelse så man bør foreta betaling før forfallsdato med Payr?

Må vel stoppe avtalegiro på de efakturaene jeg får i nettbanken hos min "vanlige bank" dersom jeg skal få opp disse i Payr?

På forhånd takk for opplysende svar :)

2. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du finner alle svar litt bakover i tråden.

Tror ikke du må så langt bakover heller. :)

drsyk, AV83 and Krjemb like this.
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg betaler flere regninger på én gang, feks ved å merke flere e-fakturaer, blir dette slått sammen til én transaksjon som trekkes fra kredittkortet? Mulig jeg kompliserer ting unødig, men hva skjer om det kommer 5-10 transaksjoner i samme sekund?

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de deler seg opp.

freddyen liker dette
  5. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    ADVARSEL! Det er et eller annet feil på Payr i kveld. Når jeg logger meg inn, kommer jeg inn på andres kontoer. Kan både se regninger, kansellere regninger og betale nye regninger på andres kontoer.......

NoLimit liker dette
  6. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer bare feil ved innlogging hos meg nå.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ser bra ut hos meg.

8. lochlite

lochlite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Det skjedde det samme hos meg, får opp andre personers kontoinformasjon. Jeg har sendt en skarp e-post til PAYR, samt informert personen hvis konto jeg fikk opp. Her har de en alvorlig sikkerhetssvikt. Dette skjedde rett etter innlogging med bankID samt personlig kode.

9. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Sikker på at det ikke er dine egne efaktura du plutselig ser?

Hos meg er alt normalt.

10. lochlite

lochlite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Oppdatering, post fra PAYR:
    ----
    Takk for din mail. Teknisk avdeling er i ferd med å stenge ned tjenesten inntil vi får undersøkt dette nærmere. Dine kortdetaljer er trygge ettersom disse er separat fra våre systemer og selve appen, men vi kommer tilbake til deg med en full redegjørelse så snart som overhode mulig.

11. Mg15

Mg15 Medlem

Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Som jeg skriver så kommer jeg inn på andres kontoer.....

12. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp. Så du skrev det, men erfaringsmessig ville det ikke vært første gang noen hadde missforstått info de hadde fått opp. Husker en gang media blåste opp at noen kom inn på andres nettbankkontoer. I virkeligheten var de bare inne på en demo av nettbanken.

Men ser at også andre har samme problemet og at Payr jobber med saken. Så da betviler jeg ikke at du kom inn på andres kontoer. Så får vi håpe dette er et engangstilfelle og noe Payr får fikset asap. Dette er ikke bra.

13. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Da gjelder det å følge med, om man plutselig bruker andres kort blir det hverken trumf eller EB...

tombom liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Helt OK at andre betaler mine regninger med deres kort. De får heller få de EB/Trumf’ene :)

drsyk, Joffer, Anita and 6 others like this.
  15. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det overhode ikke (selv om jeg skjønner hva du mener) o_O

16. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg bruker Coop Mastercard. Da får jeg umiddelbart en sms fra dem som vil ha meg til å bekrefte at jeg står bak transaksjonene. Svarer JA og da er alt greit. Andre kort kan ha andre sikkerhetsrutiner.

17. MasterOfCoin

MasterOfCoin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Flyers
    Jeg ser at noen her har kommentert på en innloggingsfeil som oppsto i går kl. 20:30 og tenkte jeg skulle komme med en oppdatering om feilen.

Først kan jeg kan forsikre om deres person og kortinformasjon ikke ble delt og er trygt. Vi har heller ikke tilgang til deres kortinfo da denne ligger hos en ekstern leverandør.

I går kveld ca kl 20:30 oppstod det en feil med innlogging til Payr. Feilen gjorde at de som forsøkte å logge seg inn i går kveld ble bedt om å fylle inn BankID, og at disse personene fikk feil profil-informasjon ved innlogging. Feilen ble raskt identifisert og rettet takket være observante kunder og våre systemer. Under 50 personer ble berørt av dette og vi kontakter alle som var involvert.

Du kan leste mer om dette her:
    https://www.payr.global/blog/important-service-message?utm_content=66934208

Vi beklager på det sterkeste feilen som oppstod.

Ola fra Payr

furlong, DanH, Xflipper and 5 others like this.
  18. emhb

emhb Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    For alle med Bank Norwegian-kort ser det ut som det er tomt for kake, festen er over...

Betaling av regninger eller overføring av penger gir ikke CashPoints.

Det har vært mulig å tjene CashPoints på enkelte tjenester som i praksis er overføring av penger, som for eksempel Vipps. Dette er ikke mulig lenger.

Dersom du benytter denne type tjenester ved betaling i butikk eller på nett, vil du fremdeles tjene 1% CashPoints på hele kjøpesummen da dette regnes som et varekjøp.

Fikk mail om at dette trer i kraft fra i morgen av. Altså 9. februar.

19. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Får sjå då om Payr er dekka av dette?

20. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk en mail nå nettopp om ingen har meldt det tidligere: 08-02-2018 13-09-34.png

Del denne siden