Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig spørsmål til Ikano er: forsøkte å bruke kortet i går men transaksjonen ble avvist, kan dere sjekke hvorfor?

Ikke begynn å snakk om regningsbetaling eller noe annet, bare kom med enkle fakta/problemstillinger.

DNB-kortet mitt fungerte ikke første gang med Payr, det ble stoppet som mistenkelig transaksjon. En telefon til DNB så var det løst.

2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har regnet på dette med Payr/ShellMC?

kommer til å få en god del regninger fremover pga oppussing.

Og har jeg da forstått det rett, at f.eks.

Regning betalt i dag på 33 000, med Shell MC i Payr app.

Dette gir da 33 000 + 318 gebyr, = 33318,-

Som å gir 1% av 33 000 i Trumf, 330 Trumfkr.

som igjen gir 4950 Eurobonuspoeng?

C

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du får 1% av 33318,- i Trumf =)
    Hvis du overfører mens raten er 13,88 gir det 4624 EB
    Hvis du overfører fast etter 27/3 gir det 15 poeng pr. Trumf = 4998 EB.

4. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Trumfvisa funker fortsatt for Payr selv om det er DnB. Så man får fortsatt Trumfkroner der.. Fikk inn i dag for en regning jeg la inn for 3 dager siden. Betaler minst mulig med det kortet siden det er bare 0,5%, men 4000kr-grensa var nådd for de andre alternativene jeg har så.. Og det funket på slutten av forrige mnd også, derfor prøvde jeg igjen for å forvisse meg om at det fortsatt virker.

Baldrick and emhb like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Min strategi for bruk av Payr er å alltid betale akkurat 30.000 hver 30 dager og betale samme beløp som for 30 dager siden slik at jeg får utnyttet dette max uten å betale gebyr. Jeg har til og med begynt å fylle inn klokkeslett på Excel-arket mitt slik at jeg kommer meg så nær 720 timer (30 x 24) som mulig..

Nå har behovet for litt ekstra EB frem mot en bestilling i august dukket opp så jeg vurderer sterkt å legge inn noen betalinger som gir meg gebyr for å øke antall Trumf / EB.

Har noen en god strategi på dette? Legger dere bare inn en regningen når den kommer og ikke bryr dere om gebyret eller planlegger dere når hver regning blir betalt for å utnytte gebyrfritt beløp så mye som mulig?

Derby4 liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har kommet over grensen for gebyr for lenge siden, og der har jeg blitt. Betaler alle regninger med en gang jeg får dem, så hos meg blir alt betalt lenge før forfall. Egentlig er det kredittgrensen på Shell MC som setter grensen.

Når jeg betaler en regning med Payr setter jeg over penger til en egen konto som er for kredittkortbetaling, så jeg har kontroll på økonomien. Det samme gjelder når jeg bruker Amex eller et av de andre kortene.

drsyk and Blaa like this.
  7. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Ditto..

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Etter Aksjesparekonto kom så er jeg gal nok til å investere det rullerende utestående i markedet. Men har en buffer der så ingen risiko for luksusfelleststus.

9. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Gjør det på samme måten:)

10. emhb

emhb Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Har oppdaget det samme, og kan bekrefte at Trumfvisa også gir 0,5 % Trumf på både Vipps og Payr, spent på hvor lenge det varer. Gikk over til å bruke dette etter BankNorwegian kuttet inntjening, og jeg fikk avslag hos Sas MC.

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har utklipp fra der det Shell sier man får trumf på vips payr?

Fikk dette fra trumf i dag(har ikke fått poeng som dere andre 10 mars)

12. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,753
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det hvis man betaler en avtalegiro, som ligger inne på nettbanken, med f.eks SAS MC på payr? «Forsvinner» den fra nettbanken den dagen det skal bli trukket eller blir man trukket i nettbanken?

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er dette?

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Payr støtter kun eFaktura, ikke avtalegiro. Så jeg vil tro at hvis du betaler avtalegiroen (som egentlig er en helt vanlig giro) i Payr vil du også bli trukket i nettbanken.

Med eFaktura er det kobling mellom nettbanken og Payr og en betalt eFaktura i Payr blir borte i nettbanken.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke fått trumf for mars med begrunnelse fra trumf om at regningsbetaling ikke generere trumf på shell MC. Mener noen her sa Shell gikk ut og "reklamerte" med at vips og payr gir trumf? Noen som vet hvor og hvem?

Er trist om nå Shell mc også ikke skal gi på payr :(

16. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har heller ikke fått (kun for én bensintransaksjon). Skaffet meg kortet ene og alene for Payr og Vipps, men hvis det ikke gir Trumf så har jeg ikke behov for det.

Jeg trodde at det bare var en treghet eller noe, men begynner å lure litt nå.

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor ser du dette? Faktura fra Shell kommer vel rundt 4-5. for måneden før og Trumf kommer inn på konto ca. 10-11. Jeg fikk Trumf for alle min transaksjoner i februar, inkl. Payr den 11/3.

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk dette fra trumf nå :(

Attached Files:

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Dette ser ikke bra ut. Jeg betale 50.000 med mitt Shell kort via Payr igår. Hvis det er 500,- i gebyr rett ut av vindu blir jeg meget skuffet...

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen skrev her inne (med link til kilde? ) at Shell mc gav poeng med payr og vips. Må lete litt når jeg kommer hjem fra ferie.
    Men om dette stemmer er det jo snart ingen kort som gir poeng på payr og poenget er nesten vekke med hele greiene :(

Del denne siden