Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Man må jo ikke ta kontakt med disse for å høre om slikt!

Da blir jo det garantert slutt på morroen..

C

ejoa, kfly, Petter B-C and 4 others like this.
  2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ganske sikker på at om du ser langt tilbake i denne tråden so vil du lese om nokon andre som har teke kontakt og at dei har sagt det same. Likevel har vi framleis motteke desse poenga kvar månad.

Ingen grunn til å ta kontakt med verken Trumf eller Ikano Bank, eg reknar med at vi får poeng rundt den 10. neste månad også.

SAJblue and Chrisbgg like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Fra vilkårene for Shell MC:

29. Bonus
    Ved bruk av Kortet på Shell-stasjoner og ved alle andre kjøp vil Kortholder opptjene bonus i henhold til de til enhver tid
    gjeldende bonusnivåer for Kortet. Bonusen kan opphøre eller bonussatsen kan endres av Banken eller Shell med 30
    dagers skriftlig varsel til Kortholder.
    Bonusen vil oppsamles og beregnes i Trumf i henhold til Trumf kundebetingelser. All
    Trumf-bonus som opptjenes med Kortet, vil daglig bli overført Kortholders Trumf-konto. Brudd på kontoreglene for Kortet
    eller Trumf, kan medføre tilbakeholdelse av de opptjente bonuspoengene. Ved eventuelt opphør av samarbeidet med
    Trumf, even-tuell nedleggelse av Trumf, eller at Kortholder selv ønsker å si opp Trumf-avtalen, vil inntjening av bonus
    opphøre samtidig. Varsel vil i så fall bli gitt i god tid. Skulle Kortet bli inndratt pga. mislighold, dødsfall, kon-kurs eller lignende,
    kan opptjente ikke godskrevet bonus bli overført til Kortholders Trumf-konto. Eventuelle endringer i bonussatsene
    eller Trumf samarbeidspartnere vil bli varslet på forhånd.

Er det noen som har fått beskjed om noen endringer?

4. Marshall

Marshall Nytt Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    28
    Post #1085:
    Følger man linken står det nå ingenting om Vipps osv., så det kan jo tenkes at også Shell MC har fjernet opptjeningen gjennom Payr... :(

Xflipper liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Får vel fasiten ved neste regning. Men forrige måneds regning ga massevis av Trumf til meg i alle fall.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp! Men bare kjedelig at svaret kommer i "etterkant". Jeg har alltid holdt meg under gebyrgrensen ved bruk av Payr men akkurat i går tenkte jeg "shit heller" og betalte en regning på 50.000 som gav 500,- i gebyr. Veldig kjedelig hvis jeg ikke får Trumf for den..

7. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Foreslår uansett at man spør her om man lurer på noe. Kunnskapen er jo høyere her enn hos kundeservice uansett...

Petter B-C liker dette
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    SLUTT å spørr og forhør dere med bankene og trumf. Det tjener dere ingenting på. Han fra trumf kundeservice har misforstått deg og det står i klartekst "regninger". Dette betyr altså da regelrett regningsbetaling (slik man gjør fra vanlig nettbank). Skal se på faktura når jeg kommer hjem. Står det varekjøp/kjøp på linjen er det ok, står det regningsbetaling, får man vel ingenting.

Derby4, veeegard, Thomas123 and 2 others like this.
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Joda. Men når de har reklamert om at en får trumf og jeg har betalt 50K på kortet og ingen trumf kommer blir en jo litt irritert..

10. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Den mailen jeg fikk kom ca 20 dager etter jeg fikk kortet. Foreslår uansett å vente litt. Du får sikkert samme mail. Betalte du regninger i mars så kommer det uansett ikke før i april.

Betalte du i februar ville det kanskje vært greit å først sjekke om de har linket kort og rett trumfkonto (mulig du har sjekket dette altså. )

Det skjer stadig ting som gjør at poeng blir forsinket, og særlig hos Trumf. Alltid greit å gi ting litt tid mens man sitter stille i båten.

11. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Ser all bruk på Payr med mitt Shell MC er registrert som «Kjøp» fram til og med februar. Og fikk all Trumf jeg skulle på dette, 10. mars.
    Det jeg har betalt i mars regner jeg med kommer rundt 10. april.

Når betalte du via Payr? I februar eller mars?

12. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også Trumf for all bruk i Januar godskrevet min Trumfkonto 10.feb og all bruk i Februar godskrevet 10.mars

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Alt ser bra ut til utgangen av februar. Det er ikke mulig å vite hva som skjer med transaksjoner utført i mars før ca. 10-11. april så kanskje det beste bare er å vente..

14. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Nå vet jo ikke jeg hvordan du har formulert spørsmålet ditt eller nevnt regningsbetaling via payr... men bruk av kredittkort til å betale regninger med er jo i utgangspunktet det samme som kontantuttak. Hvis du f.eks går på posten eller en pib for å betale regninger er det å anse som kontantuttak, ikke kjøp. Om man spør om regningsbetaling generelt vil jeg tro at du får svar basert på ovennevnte eksempler.

15. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen grunn til å male fanden på veggen foreløpig..

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Som andre her har sagt så må man skille mellom regningsbetaling (som utføres fra kortutsteders nettbank) og bruk hos payr. Regningsbetaling/kontantuttak gir ikke bonus. Payr/Vipps regnes stort sett som kjøp og gir bonus.
    Payr er et brukersted hvor du bruker kredittkortet ditt. Ikke snakk om regningsbetaling, det bare forvirrer.

Derby4 liker dette
  17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Har siste vipps datert 23.feb og 3x payr 27./28. feb. Skal da fortsatt gi poeng. Foreslår at du sitter stille i båten neste gang. Gjør som flere andre har sagt og vent til regningen dukker opp rundt den 3.-5.

upload_2018-3-20_17-34-53.png

18. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    For ordens skyld, og på generelt grunnlag, vil jeg oppfordre alle om å sitte stille i båten, ikke bare i maritim kontekst...

Derby4, Petter B-C, DanH and 4 others like this.
  19. Imtiaz

Imtiaz Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33

Det kan nok stemme..
    Da jeg fikk kortet fikk jeg beskjed både av Ikano og trumf at kortet automatisk ble linket til mitt trumf konto.
    Da 10.mars passerte og fremdeles ingen trumf dukket opp opp tok jeg igjen kontakt med trumf og kundeservice til Shell MC hvor igjen det ble bekreftet fra begge parter at kortet var registrert.
    Men etter å lest dagens skremmende poster om manglende payr trumf fra Shell MC så ringte jeg igjen til trumf. En mannlig saksbehandler gikk gjennom kontoen og kom frem til at kortet ikke var registrert under riktig kategori, men at nå skulle alt være i orden.
    Trumf for feb skulle bli oppdatert imorgen og for mars mnd som vanlig rundt 10 hver mnd.
    Så beste er nok å dobbelt sjekke om kortet virkelig er blitt linket til riktig trumf konto, eller blitt registrert i det hele tatt.

Last edited: 20. mars 2018
  20. Imtiaz

Imtiaz Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Da kan kan jeg herved bekrefte å ha mottatt trumf for payr bruk i feb.De var på kontoen 10 min etter å ringt trumf kundeservice.
    Eneste som ikke er oppdatert er kjøpshistorikken.

Del denne siden