Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Har gått over grensen for gebyr for lengst, og kommer meg ikke under igjen. For meg er det greit å betale litt for å få massevis av poeng. Ca 1500 Trumf gir etter i morgen 22500 poeng. Blir nok ikke like mye hver måned, men ca 200k poeng på regninger i løpet av et år er jo grei opptjening.

animals and jgroneng like this.
  2. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Uten tvil! Jeg håper mitt Shell MC kommer i posten snart sånn at jeg kan begynne å bruke Payr :) Jeg satt og tenkte litt på det, og 1% gebyr for 1% Trumf er ingen dårlig deal :)

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp! Funker aldri i Chrome. Må bruke IE (huff!) eller Edge (dobbelthuff!).

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Nye firefox er da helt fantastisk og funker helt fint - anbefaler den, ellers enig med du ang. chrome.

5. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke e i safari... :)

Upsaker liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet det har vært diskutert mye her inne, men er usikker på i hvilken grad det er konkludert:

Betale DNB Saga MC og Amex med SAS MC (stykkevis, så ofte man gidder), og deretter betale SAS MC og resterende på DNB og Amex med Shell MC. Innafor eller ikke?

Gir jo pent resultat hvis det funker: 100 kroner på kiwi: 20 eb amex + 15 eb trumf + 15 eb sas mc + 15 eb shell mc = 65 eb...

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo dra den så langt du bare vil...

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Vil du at tjenesten skal slutte å fungere? For det er slik det skjer.

Min personlige mening: å betale alle kredittkort med et kort i payr, og så betale det kortet på vanlig måte i banken, er (akkurat) innafor. Å betale et kort med et kort i payr som betales med et kort i payr osv er som å betale et kort med seg selv i payr. Enkelt å omsette for 100.000 hver måned med den siste taktikken, men da dreper du også tjenesten for alle. Så fint hvis du lar være.

Bruk tjenesten slik den er tiltenkt å brukes, så vil forhåpentligvis payr være til glede i lang lang tid.

Spurs, Xflipper, furlong and 2 others like this.
  9. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Har payr begynt med gebyr nå?

I mars maxet jeg 30k-kvoten, men nå når jeg skal legge inn en betaling (uavhengig av beløp, uavhengig av direkte betaling eller forfall langt uti måneden ) så legges det på 1% gebyr.

Jeg har prøvd hver dag siden 1. April og har også prøvd å slette/legge inn betaling på nytt.

Der som er litt rart er jeg tidligere i dag fikk lagt inn en betaling (fra e-faktura) UTEN gebyr. Jeg la også inn en betaling (uten e-faktura) UTEN gebyr den 2. April.

Jeg ser ikke noe sammenheng her. Kan det vær en bug?

Bruker Shell MC.

10. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Du vet at gebyrperioden er 30 løpedager og ikke kalendermnd?

11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Gebyrplikt regnes ut fra bruk siste 30 dager, og ilegges dagen du legger regningen inn til betaling, uavhengig av når forfallsdato er. Hvis du ser på utførte betalinger så er det altså beløpet de siste 30 dagene som teller.

12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    De har nok en bug i systemene sine, mener nå jeg. Se vedlagt utsnitt fra mitt excel ark. Jeg burde MINST ha 17500 tilgjengelig, mener nå jeg (28. feb datoene - 12900+1539+4700). Prøvde meg derfor på 19500-17000 - gebyr. Måtte ned i 16500 for ikke å få gebyr.

upload_2018-4-5_13-47-20.png

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    De siste 30 dagene (siden 6. mars) har du brukt 4330+300+5675+329+2629=13263 kroner, så du hadde 16737 igjen å bruke før du må betale gebyr.

14. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Transaksjonene dine fra 6. mars til og med 5. april utgjør NOK 29.763. Hadde du økt siste transaksjon fra 16.500 til 17.500 bryter du grensen på 30k.

I morgen frigjøres beløp tilsvarende transaksjonene 6. mars.

indahla liker dette
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Skrev det ikke med(men er vel en vesentlig del knyttet til min mistanke), men har så klart enkelte dager i påsken mener jeg det var sist(grunnet 27-28. feb) prøvd å ta små transaksjoner, prøvd ulike småbeløp hvor det da fremdeles sto at det ville tilkomme gebyr (dette var da i størrelsesorden 2-4k)

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så rart, siden februar har 28 dager så telles transaksjonene dine fra 27./28. februar helt frem til og med 29. mars (sånn ca). Kanskje de har 31 dager effektivt, så det blir 30. mars.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man bruke samme kredittkort på to Payr-kontoer? Meg og fruen.

18. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Ville ikke tatt sjansen på det. Navn på Payr-konto og kredittkort bør matche.

Gullars liker dette
  19. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis Payr-support leser her innimellom: Kunne ønsket meg en enkel summering av forbruk (i appen) siste 30 dager for oversiktens del.

indahla liker dette
  20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    +1

Del denne siden