Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. einn

einn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Den begrensingen du viser til gjelder hovedsaklig kort utstedt av SEB (f.eks SAS Eurobonus Mastercard). Andre kort har ikke den begrensingen, og da er 100k grensen høyst relevant.

2. einn

einn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Vårt neste produkt lanseres i løpet av høsten. Det er en produktsammenlikningstjeneste for forbrukertjenester. Basert på hvem du betaler til gjør vi det enkelt å bytte til billigere og bedre leverandører av for eks. strøm, telefoni, kredittkort, lån, forsikring osv. rett i appen.

Spurs, Joffer, Eatyomama and 10 others like this.
  3. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Var et øyeblikk bekymret over at dere skulle løse det som Vipps gjør ved å trekke flere ganger ;-)

Blir uansett spennende å følge dere. Kommer dere med gode produkter har dere nok allerede mye goodwill fra ivrige bonusjegere!

4. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvde appen litt i går der jeg da la inn en betaling på faktura for SAS MC. Prøvde først 9900 med DNB MC, fikk feilmelding, så prøvde jeg 7000, feilmelding. Deretter gjorde jeg et tredje forsøk med 5000, denne gikk igjennom. Etter å ha lest at det er en grense på 9900 pr dag med DNB MC, la jeg inn en ny betaling til samme mottaker i dag, denne også på 5000. Logger inn i appen i dag og ser at også denne betalingen har feilet.

Er det noen andre begrensninger i DNB MC jeg har oversett?

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Har du Vippset eller brukt PayPal i det siste?

Det er mulig det er en sperre på 19800kr på slikt.

BTW, er det Saga MC?

6. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke med det kortet. Fikk en telefon fra DnB om at det hadde vært suspekte transaksjoner på kortet mitt. Er for tiden i utlandet, så de lurte på om det var jeg som hadde hatt de transaksjonene til Payr. Så det kan forklare hvorfor dagens transaksjon feilet, siden de midlertidig hadde sperret kortet mitt.

7. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Per dags dato kan man vel betale en faktura til seg selv med SASMC? inntil 4000kr per fjerde døgn? Altså pengene trekkes via payr men kommer tilbake igjen nesten umiddelbart?

Last edited: 07. aug 2017
  8. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det kan man. Men husk at det står i enkelte vilkår at transaksjoner som åpenbart er gjort med tanke på poengopptjening kan annulleres. I tillegg kan det være brudd på vilkårene å tilgjengeliggjøre penger for kontantuttak. Overføring til egen konto kan tolkes slik.

danielh liker dette
  9. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg prøvde å finne noe om dette i vilkårene til SEB bank. Men finner ikke noe. Noen andre som sett dette?

10. Johnnie_Walker

Johnnie_Walker Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Det står nederst på denne siden.
    upload_2017-8-9_9-33-16.png

11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de kan velge å la vær å gi eurobonuspoeng, hvilket selvsagt er et rimelig vilkår. Utover det er det ingen straffesanksjon.

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113

13. danielh

danielh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Takk skal dere ha :)

14. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Er det @einn som er numbah one kontakt ad Payr?
    Kan han/noen fortelle meg om denne ventelisten for androidløsning er ny eller gammel? Altså hvor lang horisont før androidløsning, ser vi på?

(og denne tar VISA/MC, men ikke AmEx?)

15. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Les tråden noen dager bakover så får du svarene:)

Petter B-C, SAJblue and kepiblanc like this.
  16. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
  17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, da var det dumt at de har en begrensning på størrelse, for ellers kunne jeg ha fått nok poeng til t/r USA på business :-D

Men takk for tipset, prøver å tenke ut om jeg kan trikse på noe vis.. jeg kan jo bruke samme konto og kid flere ganger og betale med forskjellige kort!

kiev liker dette
  18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Noe slo meg plutselig.. tenk om all skatt kunne betales via payr?

Og det kan den kanskje! Men om det er lønnsomt? Neppe.

Det er mulig å forhåndsbetale skatt til skatteetaten, og så kan du endre skattekortet. I teorien kan du da forhåndsbetale X antall kroner og få redusert det månedlige skattetrekket tilsvarende. Men hvis du har nok penger på bok til å forhåndsbetale så er det kanskje bedre å investere de i et fond eller på en høyrentekonto..

Husleie er en ting som man kan betale som gir noen bonuspoeng per år, men det er jo utrolig beleilig at den bare trekkes automatisk.

19. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke Payr som har denne begrensningen, men kredittkortet ditt?
    (det blir riktignok gebyr til Payr når man overstiger 20k, men det kan fortsatt bli relativt rimelige poeng?)

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,002
    Bonuspoeng:
    293
    For å dra et hypotetisk spørsmål videre. Hvis jeg har behov for mer poeng, så kan jeg velge å betale alle regningene mine i payr appen.

Hvilke kort skal jeg da bruke? AmEx er ( foreløpig) ikke tilgjengelig SASMastercard har begrensning. Da gjenstår feks ShellMastercard. Men da er plutselig opptjeningen 13,88 poeng - gebyret til Payr. Det fremstår vel ikke som en veldig god deal? Noen andre forslag til kort som vil fungere bedre?

Del denne siden