Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Vet dere om det faktisk er 96 timer som er grensen, eller om det er litt mer (for eksempel 100)?
    Jeg hadde lagt 2 regninger til betaling 9. og 13. august, og så vidt jeg forstår trekkes disse kl 8 på morgenen. Men dagens betaling ble avvist, og det var ikke mulig å betale denne før ca. kl 14
    Flere som har hatt dette problemet?

2. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk igjennom to betalinger på 4000 henholdsvis kvelden 6., og kvelden 10. august. Finner ikke noe tidspunkt i Payr, men mener det var ganske nøyaktig 4 døgn mellom.

3. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Er det innenfor kalender måned, eller PR 30 dager?

Last edited: 13. aug 2017
  4. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Pr 30 dager iflg bloggen

Franco63 liker dette
  5. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takk

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Er det 100% sikkert nå at ikke SEB ser på dette som kontantuttak og dermed ikke gir poeng?

Til @einn : Når kommer dere med eFaktura løsningen?

7. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Om folk begynner å misbruke dette, og overfører til egen konto slik jeg ser at noen foreslår, så vil jeg tro at moroa fort kan ta slutt. Enn så lenge får man poeng.

SAJblue liker dette
  8. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Bruk av kredittkort medfører jo normalt kostnader for den som aksepterer det som betalingsmiddel. Så om Payr videreformidler betaling uten at det trekkes noe som helst, hverken på den ene eller andre siden, så er vi på en måte inne i noe som ikke skal kunne finnes; en gratis lunsj. Den en-prosenten de tar, ved bruk utover en viss grense er vel ikke mye å leve av. Så kommer kostnadene til EB-poeng på toppen, det er ikke gratis, det heller. Så enten blir kunden belastet for kontantuttak (og poeng ikke beregnet), eller så er denne tjenesten for god til å være sann.

Men vi tester, enn så lenge...

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å betale restskatt i dag, med dnb saga mc. har betalt regninger for under 9.000 tidligere i uka og det gikk bra. Nå feilet det på 40.000, 4.000 og til slutt 1.000 så jeg vet ikke hvorfor det ikke går (på ipad ble noe av feilmeldingen borte) men jeg har en referanse og skal spørre support etterpå.

10. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Sikkert dumt spm, men da jeg rocker anroid mobil, men har ipad, kan jeg bruke den uten sim og få bankid på mobilen?

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det går fint. Bankid på mobil eller kodebrikke.

12. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    hmmm da må jeg teste konseptet

13. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Må nok låne iPad'en til mamma for å teste. Har også noe restskatt som skal betales.. :cool:

14. skarsteen

skarsteen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ang. Bank Norwegian:
    Betalte kr. 12.000 på en faktura, det ble dessverre ingen cash point med Bank Norwegian. Ble registrert som kjøp, nærmere bestemt Kategori Financial Institutions – Merchandise. Men altså ingen Cash Points(!).

*strek i regninga*

Skal teste med Komplett Bank etter hvert, men er pt. på maksgrensa der med hensyn til bonus :)

15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    DNB avviste transaksjonene mine i dag, venter på svar fra de om hvorfor. Forhåpentligvis er det bare en automatisk greie og ikke et tegn på at moroa er over

Xflipper liker dette
  16. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Til info er det mandag i dag, som i vår del av verden er den første dagen i uka ;-) Dermed kan du fort å kræsjet med både dags- og ukessperrer og 96-timerssaken.

Er noe usikker, men mener det er en begrensning på Dnb MC som gjør at du ikke kan bruke mer enn 10' pr 96-timer. Tilsvarende regel som SEB Premium, med annet beløp. Noe som kan bekrefte dette?

En generell oppfordring er å ikke stikke pinnen altfor hardt inn i de som gjør bonusopptjening via betaling av faktura.

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe ja, ny uke, nytt tomt hode :) Jeg mente selvfølgelig for noen dager siden, i forrige uke. Det var også derfor jeg testet med 1000, slik at det skulle være under 9990 totalt for den siste uka.

Jeg prøver å holde en lav profil mot DNB, jeg sa bare at jeg prøvde å bruke kortet mitt hos payr og at det ble avvist. Ikke noe om hva payr er eller hva jeg gjorde.

Flyskrekk liker dette
  18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    "Transaksjonene har blitt avvist pga. mulige svindelforsøk på kortet ditt. Det ser ut til å være midlertidig sperret. Du får vanligvis en sms med kontaktinfo til oss. Ellers kan du ringe 04800 så får vi satt deg i kontakt med riktig person og klargjort saken."

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    ..og vipps gikk en regning på 10.000 igjennom, så da har de løsnet. Da blir det billige bonuspoeng på meg :) 1000 kr for 20.000 poeng er vel en grei deal, da er det ikke hårreisende dyrt å oppgradere fra plus til business

20. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Kortet mitt ble også sperret, men det var fordi jeg var i Spania og gjorde en betaling i Norge, så Dnb ante ugler i mosen. Etter SMS og en kjapp telefon til DnB, så var kortet åpnet igjen og transaksjonene gikk igjennom!

Del denne siden